mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Eksport przemysłu motoryzacyjnego przyspiesza

Eksport przemysłu motoryzacyjnego przyspiesza

Polska Izba Motoryzacji opublikowała wyniki eksportu sektora motoryzacyjnego po trzech pierwszych miesiącach 2007 r. W okresie styczeń-marzec na rynki zagraniczne trafiło produktów motoryzacyjnych o łącznej wartości 3,92 mld euro. Jest to o blisko 20% jest więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Eksport przemysłu motoryzacyjnego przyspiesza

Wyjątkowo dobrym miesiącem okazał się marzec, w którym to zdecydowanie zwiększył eksport. marcu wyeksportowano produktów na łączną wartość 1,43 mld euro. Wynik ten jest wyższy, aż  o 32,48% od osiągniętego w analogicznym okresie 2006 r. W porównaniu do lutego, wzrost eksportu wyniósł 16,60%.

Nadal w eksporcie branży motoryzacyjnej dominującą rolę odgrywają 3 grupy produktów: samochody osobowe i samochody towarowo-osobowe, części i komponenty oraz silniki wysokoprężne.

Wyniki wskazują, że dynamika eksportu znacznie przyspieszyła. Dane po raz kolejny potwierdzają, że obecna kondycja przemysłu motoryzacyjnego w Polsce jest dobra. Zwraca uwagę silne uzależniona od rynków zbytu w krajach Unii Europejskiej, na które przypada ponad 88% całości eksportu. Głównymi rynkami zbytu pozostają Niemcy i Włochy, na które przypada łącznie blisko 46% udziału w całości eksportu branży.

Znaczny wzrost eksportu w marcu wskazuje, że bieżący rok będzie kolejnym rekordowym pod tym względem. Polska Izba Motoryzacji podtrzymuje prognozę, która zakłada, że w 2007 r. wartość eksportu przemysłu motoryzacyjnego osiągnie poziom 16,2-16,7 mld euro.

Przeczytaj także:

Majowy spadek produkcji (2007-07-02)

Jelczańskie silniki do Afryki (2007-06-22)

Dobry start przemysłu motoryzacyjnego (2007-06-12)


 


Podobne wiadomości:

Majowy  spadek  produkcji

Majowy spadek produkcji

Aktualności 2007-07-02

Jelczańskie silniki do Afryki

Jelczańskie silniki do Afryki

Aktualności 2007-06-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowa marka od Toyoty
Sportowa marka od Toyoty
Toyota myśli nad stworzeniem marki, która miałaby zagrozić produktom od Mercedesa-AMG i BMW M. Co ciekawe fundament pod taki brand już jest.