mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Elektryczny VW Golf detronizuje Nissana Leafa

Elektryczny VW Golf detronizuje Nissana Leafa

Nissan Leaf stracił koronę najchętniej kupowanego auta elektrycznego na Starym Kontynencie. Europejczycy dużo chętniej sięgają po Volkswagena e-Golfa.

Elektryczny VW Golf detronizuje Nissana Leafa
W pierwszych dwóch miesiącach 2150 Europejczyków zdecydowało się na elektryczną wersję słynnego niemieckiego kompaktu. To o ponad 400 sztuk więcej niż sprzedaż dotychczasowego lidera rodem z Japonii. Szczególnie duży wpływ na taki progres w sprzedaży miał rynek norweski, gdzie intensywna kampania wraz z rządowymi dopłatami do "elektryków" napędziły Golfowi sprzedaż.

W Polsce niestety nie możemy kupić elektrycznej wersji neimieckiego kompaktu, bo wobec braku rządowych dopłat do tego typu aut, popyt na tak drogie samochody jest minimalny. Za to w Niemczech e-Golf jest dostępny i kosztuje ok 35 tysięcy euro. Silnik tej wersji ma 85kW mocy i pozwala autu przyspieszać do 100km/h w 10,4 sekundy. Po pełnym naładowaniu baterii może przejechać nawet 190 kilometrów, a 100km w tym elektrycznym wozie kosztuje ok. 7,40zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Cena podstawowa już od: 128 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport