mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > EuroNCAP w Pradze

EuroNCAP w Pradze

24 czerwca, podczas konferencji prasowej w Pradze, zaprezentowano wyniki 14 fazy testów zderzeniowych EuroNCAP.

EuroNCAP w Pradze

Świadczy to o tym, że działania niezależnej organizacji testującej wymuszają na konstruktorach samochodów zmiany w kierunku poprawy bezpieczeństwa, a pięć gwiazdek zaczyna powoli być standardem. Jest bardzo prawdopodobne, że niedługo zostanie wprowadzona szósta gwiazdka, a tym samym podniesiona poprzeczka. Stwierdzili jednak jednocześnie, że producenci, poza kilkoma chlubnymi wyjątkami, nie robią właściwie nic, aby zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy nieszczęśliwie zderzyli się z samochodem: w dalszym ciągu narażeni są na ogromne ryzyko obrażeń.

Przewodniczący Claes Tingval powiedział w rozmowie z mojeauto.pl o przyczynach wyboru Pragi na miejsce prezentacji najnowszych testów: nowi członkowie Unii Europejskiej także muszą zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest bezpieczeństwo. Ponadto Automobilklub Republiki Czeskiej i Ministerstwo Transportu Czech wyraziły chęć współdziałania, a Praga jest pięknym miastem...

Zapytany o to, kiedy podobne wydarzenie odbędzie się w Polsce odpowiedział, że jest to możliwe, a nawet przyjęto by to entuzjastycznie, jednak potrzebne jest do tego ścisłe współdziałanie Ministerstwa Infrastruktury.

Adrian Hobbs powiedział nam ponadto, że zainteresowanie Polaków wynikami testów publikowanymi na stronach EuroNCAP jest bardzo duże. W najnowszej fazie testów nie było best sellera, Fiata Pandy. Hobbs powiedział nam, że Panda będzie testowana dopiero jesienią, czyli wyniki zostaną ogłoszone w listopadzie. Prawdopodobnie, gdyby było większe zainteresowanie ze strony polskiej, udałoby się przetestować samochód już teraz. Zapytaliśmy, czy nie uważa, że budowanie coraz bezpieczniejszych samochodów nie spowoduje większej liczby wypadków, jednak Hobbs ma nadzieję, że wraz z poziomem bezpieczeństwa wzrośnie też świadomość kierowców, którzy wybierając bezpieczny samochód wybiorą też bezpieczniejszy sposób jazdy.

Wystawione przed Hotelem Ambasador na Vaclavkim Namesti testowane samochody zgromadziły tłumy zainteresowanych. Zaproszeni przedstawiciele mediów dokładnie przyglądali się samochodom. Przedstawiciele producentów samochodów mieli w większości powody do zadowolenia: tradycyjnie świetny wynik otrzymało Renault, Volvo i Saab. Nie narzekali także przedstawiciele Toyoty, której przełomowy, pionierski model Prius okazał się także bezpieczny, Peugeota, Opla i Volkswagena. Inżynierowie odpowiedzialni w tych firmach za bezpieczeństwo obiecali, że w następnych modelach popracują staranniej nad problemem bezpieczeństwa pieszych. Bardzo dokładnie przyglądali się ich samochodom przedstawiciele konkurencji: dokładnie oglądali wszystkie części, z którymi stykał się manekin, wszystkie punkty na poduszkach powietrznych, siedzeniach, robiąc przy tym skrupulatne notatki i dokumentacje zdjęciową. Wszystko po to, aby udoskonalać swoje konstrukcje i tworzyć samochody, które jeszcze lepiej będą chronić zdrowie i życie swoich pasażerów.

Polacy coraz częściej kierują się bezpieczeństwem biernym, jakie zapewnia samochód, kiedy go wybierają. Informacje takie są coraz bardziej dostępne: także mojeauto.pl uruchomiło już niemal rok temu specjalny serwis, w którym publikujemy raporty z testów zderzeniowych (zobacz serwis). Jednak warto byłoby pokazać rozbite samochody także polskiej publiczności: z rozmów z przedstawicielami organizacji EuroNCAP wynika, że jest ona zainteresowana promowaniem tematyki bezpieczeństwa w Polsce i wszelkie inicjatywy z nim związane powita z radością: jednak potrzebna jest tu chęć współdziałania ze strony polskich władz.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport