mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euro NCAP: Hybrydy są bezpieczne

Euro NCAP: Hybrydy są bezpieczne

Aż siedem na osiem przetestowanych przez Euro NCAP modeli uzyskało maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę za ochronę podczas testów zderzeniowych. Bardzo dobrze wypadły m.in. dwie hybrydowe nowości - Honda Insight oraz Toyota Prius.

Euro NCAP: Hybrydy są bezpieczne
Mimo iż od początku tego roku testy zderzeniowe Euro NCAP przeprowadzane są według bardziej restrykcyjnych kryteriów, to wciąż coraz więcej modeli uzyskuje maksymalną liczbę gwiazdek. Lutowa faza testów zakończyła się wynikiem cztery do dwóch (cztery na sześć modeli uzyskało pięć gwiazdek), wiosenna - pięć do jednego. Podczas najnowszych testów, też tylko jednemu modeli, Citroenowi C3, nie udało się uzyskać maksymalnego rezultatu. Pozostałych siedem modeli - Honda Insight, Kia Sorento, Renault Grand Scenic, Skoda Yeti, Subaru Legacy, Toyota Prius i Volkswagen Polo - potwierdziło bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

Ciekawostką jest, iż podczas ostatnich testów Euro NCAP wzięło pod swoją lupę dwie najnowsze hybrydy, jakie pojawiły się ostatnio na europejskim rynku. Zarówno Honda Insight, jak i Toyota Prius uzyskały oczywiście łączną ocenę pięciu gwiazdek, jednak godnym podkreślenia jest fakt, że oba modele zapewniają bardzo wysoki poziom ochrony w czasie zderzenia z pieszym, który spełnia wymogi, jakie Euro NCAP będzie chciało wprowadzać w swoich testach do 2012 roku.

Ochrona pieszych przez bardzo długi czas była niemal bagatelizowana przez producentów, na co zawsze narzekali przedstawiciele Euro NCAP. Wraz z nowymi zasadami przyznawania ocen, według których na jedną łączną ocenę mają wpływ wszystkie oceny cząstkowe, również i w tej sferze widać wyraźny i dość szybki postęp. O ile w ubiegłym roku tylko niewiele ponad 25% przetestowanych modeli uzyskało w tej części więcej niż dwie gwiazdki (na cztery maksymalnie), to już w tym oceny za ochronę pieszych są znacznie wyższe.

>>Zobacz szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP<<

Jedyny, negatywnie wyłamujący się z grupy "pięciogwiazdkowców", Citroen C3 padł ofiarą nowego systemu ocen. Nowa generacja modelu C3 została "ukarana" odjęciem jednej gwiazdki nie za jakiś niski poziom ochrony (pod tym względem C3 wypadł nawet lepiej niż np. Subaru Legacy), ale z powodu braku w wystarczającej liczbie oferowanych na rynku wersji systemu ESP w standardowym wyposażeniu. Citroen C3 za to, obok Renault Grand Scenica, oferuje (w niektórych wersjach w standardzie, w niektórych jako opcja) ogranicznik prędkości, który również jest nagradzany dodatkowymi punktami przez Euro NCAP.

Jeśli już mowa o Renault, to model Grand Scenic jest już dwunastym w historii testów zderzeniowych Euro NCAP przedstawicielem tej francuskiej marki, który uzyskał maksymalną łączną ocenę. W tej kwestii Renault nie ma sobie równych.

 Łączna ocena
Ochrona dorosłych
Ochrona dzieci
Ochrona pieszych
Systemy bezpieczeństwa
Citroen C3
Honda Insight
Kia Sorento
Renault Grand Scenic
Skoda Yeti
Subaru Legacy
Toyota Prius
Volkswagen Polo
***
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****

83%
90%
87%
91%
92%
79%
88%
90%
74%
74%
84%
76%
78%
73%
82%
86%
33%
76%
44%
42%
46%
58%
68%
41%
40%
86%
71%
99%
71%
71%
86%
71%

>>Zobacz szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP<<

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 44 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Renault Scenic
Renault Scenic
Cena podstawowa już od: 75 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Kia Sorento
Kia Sorento
Cena podstawowa już od: 147 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Citroen C3
Citroen C3
Cena podstawowa już od: 39 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.
Toyota Prius
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Cena podstawowa już od: 72 180 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~alex 2009-08-28

C3 dostał 4 gwiazdki. To błąd autora artykułu. O czym świadczy fakt, że auto klasy B przebija bezpieczeństwem droższe i większe i "ukochane" pożal się bosz auto klasy C? O tym, że Cytryny, jak i Renie, są najbezpieczniejszymi autami na drodze. Co oczywista nie ma znaczenia, bo "kierowcy" to zabójcy, a że CHCĄ zabijać, to zabijają.

~tlen 2009-08-27

Dziwne to jest to, że samochodów jest 9, a tylko 8 wyników. ;D

~erazmus 2009-08-27

a olać te wyniki Euro ncap, nie oddają w pełni jakie auta są bezpieczne

~ZYS 2009-08-26

dziwi mnie fakt ze Citroen zdobyl tylko 3 gwiazdki , powinni to poprawic

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport