mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euro NCAP: Najbezpieczniejsze samochody 2012

Euro NCAP: Najbezpieczniejsze samochody 2012

Instytut Euro NCAP w ubiegłym roku przeprowadził symulacje zderzeniowe 36 modeli, które pojawiły się na europejskim rynku. Właśnie ogłosił listę rekomendującą najbezpieczniejsze samochody z każdej z klas.

Euro NCAP: Najbezpieczniejsze samochody 2012
W klasie aut małych palmę pierszeństwa dzierży Renault Clio, z kolei Volvo V40 zwyciężyło w grupie małych aut rodzinnych. Wśród małych MPV na pierwszym miejscu ex equo uplasowały się: Ford B-MAX i Fiat 500L. Kolejny z Fordów, tym razem Kuga odnotował najlepsze wyniku crash-testów w gamie małych SUV-ów. Wśród większych aut nadających się do off-roadu zwyciężył z kolei Hyundai Santa Fe. Najbezpieczniejszą limuzyną okrzyknięto BMW Serii 3, a Ford Transit finiszował jako pierwszy w klasie dużych vanów i aut nadających się do biznesu.

Od aktualnego roku Euro NCAP zamierza zwiększyć zakres kryteriów wpływających na ogólną ocenę testów zderzeniowych. Do ostatecznej noty wliczone zostaną wszelakie systemy ograniczające skutki kolizji. Większą uwagę eksperci będą również zwracać na rodzaj montowanych w samochodach urządzeń, zwiększających bezpieczeństwo dziecka w trakcie jazdy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Transit
Ford Transit
Cena podstawowa już od: 81 684 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. mixt-4dr. rama-2dr.
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Cena podstawowa już od: 141 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 130 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Renault Clio
Renault Clio
Cena podstawowa już od: 42 500 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Ford Kuga
Ford Kuga
Cena podstawowa już od: 96 880 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Hyundai i30 N – polski cennik

Hyundai i30 N – polski cennik

Aktualności 2017-11-09

Ford Ka+ po face-liftingu - nowa wersja Active

Ford Ka+ po face-liftingu - nowa wersja...

Aktualności 2018-02-09

Komentuj:

~ba 2013-01-24

sporo racji w tym co piszesz, gwiaazdki są najważniejsze, bo to dobre ze względów marketingowych, ale z tym volvo bym aż tak bardzo nie przesadzał

~obserwator 2013-01-23

NCAP musi zmienić przede wszystkim zbyt już "oklepane" parametry przeprowadzenia testów. Amerykańskie NHTSA po przeprowadzeniu tzw. small overlap test mocno zweryfikowało opinie na temat niektórych aut (gł. niemieckich), co do ich poziomu bezpieczeństwa biernego (patrz: youtube). Okazało się, że producenci znając doskonale parametry testu zderzeniowego zaczęli budować samochody głównie "pod test" NCAP. Wyjątek stanowi volvo (S60) , które faktycznie ma konstrukcję mogącą wiele wytrzymać.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.