mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euro NCAP: Najbezpieczniejsze samochody 2012

Euro NCAP: Najbezpieczniejsze samochody 2012

Instytut Euro NCAP w ubiegłym roku przeprowadził symulacje zderzeniowe 36 modeli, które pojawiły się na europejskim rynku. Właśnie ogłosił listę rekomendującą najbezpieczniejsze samochody z każdej z klas.

Euro NCAP: Najbezpieczniejsze samochody 2012
W klasie aut małych palmę pierszeństwa dzierży Renault Clio, z kolei Volvo V40 zwyciężyło w grupie małych aut rodzinnych. Wśród małych MPV na pierwszym miejscu ex equo uplasowały się: Ford B-MAX i Fiat 500L. Kolejny z Fordów, tym razem Kuga odnotował najlepsze wyniku crash-testów w gamie małych SUV-ów. Wśród większych aut nadających się do off-roadu zwyciężył z kolei Hyundai Santa Fe. Najbezpieczniejszą limuzyną okrzyknięto BMW Serii 3, a Ford Transit finiszował jako pierwszy w klasie dużych vanów i aut nadających się do biznesu.

Od aktualnego roku Euro NCAP zamierza zwiększyć zakres kryteriów wpływających na ogólną ocenę testów zderzeniowych. Do ostatecznej noty wliczone zostaną wszelakie systemy ograniczające skutki kolizji. Większą uwagę eksperci będą również zwracać na rodzaj montowanych w samochodach urządzeń, zwiększających bezpieczeństwo dziecka w trakcie jazdy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Transit
Ford Transit
Cena podstawowa już od: 103 910 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-4dr.
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Cena podstawowa już od: 140 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 126 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Renault Clio
Renault Clio
Cena podstawowa już od: 41 900 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Ford Kuga
Ford Kuga
Cena podstawowa już od: 97 950 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Aktualności 2016-12-01

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Komentuj:

~ba 2013-01-24

sporo racji w tym co piszesz, gwiaazdki są najważniejsze, bo to dobre ze względów marketingowych, ale z tym volvo bym aż tak bardzo nie przesadzał

~obserwator 2013-01-23

NCAP musi zmienić przede wszystkim zbyt już "oklepane" parametry przeprowadzenia testów. Amerykańskie NHTSA po przeprowadzeniu tzw. small overlap test mocno zweryfikowało opinie na temat niektórych aut (gł. niemieckich), co do ich poziomu bezpieczeństwa biernego (patrz: youtube). Okazało się, że producenci znając doskonale parametry testu zderzeniowego zaczęli budować samochody głównie "pod test" NCAP. Wyjątek stanowi volvo (S60) , które faktycznie ma konstrukcję mogącą wiele wytrzymać.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport