mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euro NCAP: Nowe auta coraz bezpieczniejsze

Euro NCAP: Nowe auta coraz bezpieczniejsze

Kolejne cztery modele - BMW serii 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 oraz Peugeot 208 - poddane zostały testom zderzeniowym przez organizację Euro NCAP. Wyniki rewelacyjne - jest duża szansa, że w każdym z tych modeli przeżylibyśmy wypadek bez większego szwanku.

Euro NCAP: Nowe auta coraz bezpieczniejsze
Wprowadzone od tego roku nowe, bardziej restrykcyjne kryteria oceniania testów zderzeniowych miały sprawić, że trudniej będzie nowym modelom uzyskiwać maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. A wszystko dlatego, że Euro NCAP chciało w ten sposób zmotywować koncerny samochodowe, by produkowane przez nie nowe modele były także bardziej przyjazne dla pieszych w razie kolizji z nimi. Producenci aut tak się bowiem nauczyli tworzyć swoje pojazdy, że te w większości przypadków bardzo dobrze wypadały w testach ochrony pasażerów czy dzieci znajdujących się w kabinie. Jak widać po najnowszych wynikach, nowości rynkowe są także coraz bezpieczniejsze dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego.

W najnowszej fazie testów zderzeniowych Euro NCAP rozbiła cztery modele - BMW serii 3, Hyundaia i30, Mazdę CX-5 oraz Peugeota 208. I wszystkie uzyskały ogólny wynik pięciu gwiazdek, czyli maksymalną obecnie ocenę.


Z punktu widzenia pieszego, spośród wymienionej czwórki najlepiej spotkać się twarzą w twarz z kompaktowym BMW, który w tej części testu uzyskał całkiem dobry, bo aż 78-proc. rezultat. Jest to jeden z lepszych wyników wśród aut, które nie oferują tzw. aktywnej maski silnika, tj. takiej, która unosi się nieznacznie w momencie uderzenia w pieszego.

Najbliżej nieotrzymania oceny bardzo dobrej był mały Peugeot, który test zderzenia z pieszym zaliczył tylko w 61 proc. A przypomnijmy, od tego roku, aby otrzymać końcowe pięć gwiazdek, minimum w teście zderzenia z pieszym zostało podwyższone do 60 proc. W tej części Hyundai i30 zdobył 67% punktów, zaś Mazda CX-5 uzykała 64%.

Kompaktowy SUV Mazdy może z kolei pochwalić się świetną ochroną w przypadku zderzenia bocznego. W obu jego częściach, tj. przy uderzeniu symulującym wjechanie innego pojazdu w nasz bok, jak i przy uderzeniu w słup (podobne skutki ma np. wjechanie bokiem auta w drzewo), CX-5 uzyskał 100-proc. rezultat. Dla kontrastu, w teście zderzenia ze słupem w Hyundaiu i30 jesteśmy narażeni na dość poważne uszkodzenia w okolicach klatki piersiowej, za to w koreańskim kompakcie nasze dzieci są najbezpieczniejsze.

Mazda CX-5 oraz BMW serii 3 są wyposażone w aktywne układy hamulcowe, które, działając niezależnie od kierowcy, mogą zatrzymać, bądź wyhamować nasze auto przed przeszkodą. Według Euro NCAP tego rodzaju system może przyczynić się w znaczący sposów w redukcję liczby wypadków oraz zminimalizować ich skutki.



model
wynik
dorośli
dzieci
piesi
systemy
BMW serii 3
 * * * * * 
95%
84%
78%
86%
Hyundai i30
 * * * * *  90%
90%
67%86%
Mazda CX-5
 * * * * *  94%
87%
64%
86%
Peugeot 208
 * * * * *  88%
78%
61%
83%

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 130 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Hyundai i30
Hyundai i30
Cena podstawowa już od: 67 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Cena podstawowa już od: 95 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Peugeot 208
Peugeot 208
Cena podstawowa już od: 41 700 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

BMW X2 - kolejny crossover z Bawarii

BMW X2 - kolejny crossover z Bawarii

Aktualności 2017-10-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda po raz kolejny nie pozostawiła szans konkurentom. Cały rynek samochodów nowych zanotował wzrosty, ale czeska marka wyraźnie zwiększyła dystans w stosunku do konkurentów. Skoda była najchętniej wybieraną marką w Polsce wśród klientów indywidualnych i flotowych.