mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euro NCAP: Nowe auta coraz bezpieczniejsze

Euro NCAP: Nowe auta coraz bezpieczniejsze

Kolejne cztery modele - BMW serii 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 oraz Peugeot 208 - poddane zostały testom zderzeniowym przez organizację Euro NCAP. Wyniki rewelacyjne - jest duża szansa, że w każdym z tych modeli przeżylibyśmy wypadek bez większego szwanku.

Euro NCAP: Nowe auta coraz bezpieczniejsze
Wprowadzone od tego roku nowe, bardziej restrykcyjne kryteria oceniania testów zderzeniowych miały sprawić, że trudniej będzie nowym modelom uzyskiwać maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. A wszystko dlatego, że Euro NCAP chciało w ten sposób zmotywować koncerny samochodowe, by produkowane przez nie nowe modele były także bardziej przyjazne dla pieszych w razie kolizji z nimi. Producenci aut tak się bowiem nauczyli tworzyć swoje pojazdy, że te w większości przypadków bardzo dobrze wypadały w testach ochrony pasażerów czy dzieci znajdujących się w kabinie. Jak widać po najnowszych wynikach, nowości rynkowe są także coraz bezpieczniejsze dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego.

W najnowszej fazie testów zderzeniowych Euro NCAP rozbiła cztery modele - BMW serii 3, Hyundaia i30, Mazdę CX-5 oraz Peugeota 208. I wszystkie uzyskały ogólny wynik pięciu gwiazdek, czyli maksymalną obecnie ocenę.


Z punktu widzenia pieszego, spośród wymienionej czwórki najlepiej spotkać się twarzą w twarz z kompaktowym BMW, który w tej części testu uzyskał całkiem dobry, bo aż 78-proc. rezultat. Jest to jeden z lepszych wyników wśród aut, które nie oferują tzw. aktywnej maski silnika, tj. takiej, która unosi się nieznacznie w momencie uderzenia w pieszego.

Najbliżej nieotrzymania oceny bardzo dobrej był mały Peugeot, który test zderzenia z pieszym zaliczył tylko w 61 proc. A przypomnijmy, od tego roku, aby otrzymać końcowe pięć gwiazdek, minimum w teście zderzenia z pieszym zostało podwyższone do 60 proc. W tej części Hyundai i30 zdobył 67% punktów, zaś Mazda CX-5 uzykała 64%.

Kompaktowy SUV Mazdy może z kolei pochwalić się świetną ochroną w przypadku zderzenia bocznego. W obu jego częściach, tj. przy uderzeniu symulującym wjechanie innego pojazdu w nasz bok, jak i przy uderzeniu w słup (podobne skutki ma np. wjechanie bokiem auta w drzewo), CX-5 uzyskał 100-proc. rezultat. Dla kontrastu, w teście zderzenia ze słupem w Hyundaiu i30 jesteśmy narażeni na dość poważne uszkodzenia w okolicach klatki piersiowej, za to w koreańskim kompakcie nasze dzieci są najbezpieczniejsze.

Mazda CX-5 oraz BMW serii 3 są wyposażone w aktywne układy hamulcowe, które, działając niezależnie od kierowcy, mogą zatrzymać, bądź wyhamować nasze auto przed przeszkodą. Według Euro NCAP tego rodzaju system może przyczynić się w znaczący sposów w redukcję liczby wypadków oraz zminimalizować ich skutki.



model
wynik
dorośli
dzieci
piesi
systemy
BMW serii 3
 * * * * * 
95%
84%
78%
86%
Hyundai i30
 * * * * *  90%
90%
67%86%
Mazda CX-5
 * * * * *  94%
87%
64%
86%
Peugeot 208
 * * * * *  88%
78%
61%
83%

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 126 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Hyundai i30
Hyundai i30
Cena podstawowa już od: 58 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Cena podstawowa już od: 89 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Peugeot 208
Peugeot 208
Cena podstawowa już od: 41 700 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Aktualności 2016-12-01

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowa marka od Toyoty
Sportowa marka od Toyoty
Toyota myśli nad stworzeniem marki, która miałaby zagrozić produktom od Mercedesa-AMG i BMW M. Co ciekawe fundament pod taki brand już jest.