mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euro NCAP: Pierwszy chiński model na piątkę

Euro NCAP: Pierwszy chiński model na piątkę

Choć podobno jedna jaskółka wiosny nie czyni, to jednak pięciogwiazdkowy wynik testów zderzeniowych Euro NCAP chińskiego auta jest sporym wydarzeniem. Do tej pory znaliśmy bowiem te auta z katastrofalnych wręcz crash-testów, które skutecznie powstrzymywały ich dalszą ekspansję na Starym Kontynencie.

Euro NCAP: Pierwszy chiński model na piątkę
Pamiętacie takie modele jak Brilliance BS4 czy Landwind, które miały stanowić przyczółki chińskiej motoryzacji na europejskim kontynencie? Powstały nawet sieci dealerskie oferujące te modele (Landwind znalazł się nawet w oficjalnej sprzedaży na polskim rynku). Jednak sukcesu nie było, co więcej, obie marki musiały uciekać z Europy z podkulonymi ogonami. A wszystko z powodu testów zderzeniowych, jakim zostały one poddane przez ADAC. Bardzo słaba ochrona pasażerów została oceniona krótko i niezwykle negatywnie przez niemieckich specjalistów ("te modele nie powinny zostać dopuszczone do sprzedaży w Europie").

Jednak Chińczycy nie poddają się łatwo, co i rusz producenci z tego największego państwa na świecie próbują zaatakować Europę. Ulepszając jednocześnie swoje auta pod wieloma względami, w tym i w kwestiach bezpieczeństwa. Pięć lat po testach zderzeniowych ADAC Landwind ponownie przystąpił do tej niezwykłej próby. Minivan CV9 był jednocześnie pierwszym chińskim modelem, który został przetestowany przez Euro NCAP. Dwie gwiazdki szału nie zrobiły, ale pokazały, że jest widoczna wyraźna poprawa.


Pierwszy większy przełom miał miejsce pod koniec 2011 roku, kiedy to do prób zderzeniowych stanął Geely Emgrand EC7. Cztery gwiazdki szczytem marzeń z pewnością nie były, jednak były wyraźnym sygnałem, że również Chińczycy nauczyli się projektować dużo bezpieczniejsze auta.



I wreszcie 2013 rok, wrzesień, i ostatnie testy zderzeniowe niezależnej instytucji Euro NCAP. Pięciogwiadkowy wynik modelu Qoros 3 jest pierwszym takim rezultatem uzyskanym przez model chińskiego pochodzenia. Co więcej, przyglądając się szczegółowym wynikom tego testu zderzeniowego, okazuje się, iż Qoros 3 uzyskał cząstkowe wyniki lepsze niż wiele modeli od lat już dostępnych na Starym Kontynencie. Model ten niczym nie odstaje pod względem wyposażenia w kwestiach bezpieczeństwa (w standardzie posiada m.in. systemy ESP, SBR oraz ogranicznik prędkości, które Euro NCAP nagradza dodatkowymi punktami). Zapewnia bardzo dobrą ochronę dorosłym pasażerom, ale i dzieciom, a także pieszemu, w razie najechania na niego.


Drugim przetestowanym ostatnio modelem przez Euro NCAP była Kia Carens. Koreański minivan może być zadowolony ze swoich rezultatów, czego finalnym efektem było oczywiście przyznanie pięciu gwiazdek. Co jednak ciekawe, choć różnice są tu minimalne, w każdej kategorii testów lepszy okazał się Qoros 3. Co tylko potwierdza wysoki już poziom bezpieczeństwa chińskiego modelu. Miejmy bowiem nadzieję, że nie jest to tylko umiejętność projektowania pod kątem "zdawalności" testów zderzeniowych Euro NCAP.



Sprawdź dostępne konfiguracje:

Kia Carens
Kia Carens
Cena podstawowa już od: 67 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.

Podobne wiadomości:

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Aktualności 2016-12-01

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Komentuj:

KittRoad 2013-09-27

Jakiś wyznacznik musi być :). Jak by takich nie produkowali to by byli w tyle za konkurencją.

~On 2013-09-25

Akurat ten model samochodu jest wynikiem pracy Izraelsko-chińskiego konsorcjum, które zatrudniło do projektowania (w większości emerytowanych) konstruktorów z firm: VW, BMW, Audi. Tak więc można stwierdzić że nadal to Europejczycy dla Europejczyków. Chińskie to w tym głównie pieniądze.

~el kojotto 2013-09-25

ostatnie zdanie artykułu mówi wsazystko, jak dla mnie zaprojektowali to auto pod kątem tego by jak najlepiej zdać testy EuroNCAP, a że tak robią też niektórzy europejscy, czy japońcsy, czy amerykańscy, producenci, to nie mam żadnych złudzeń

~chochlik 2013-09-25

wątpie by to zmieniło nastawienie europejczyków do chińszczyzny, ja bynajmniej nie kupiłbym chińskiego auta nawet jakby był połowę tańszy od rumuńskiego

~badacz 2013-09-25

Za to europejscy producenci do perfekcji opanowali "umiejętność projektowania pod kątem "zdawalności" testów zderzeniowych Euro NCAP" - szczególnie ekspertami w tym zakresie są Niemcy: z MB, BMW i VAG - a dowodem wyniki przeprowadzonych w USA tzw. small overlap tests.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport