mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Organizacja Euro NCAP rozbiła ostatnio pięć samochodów z różnych segmentów. Na teście zderzeniowym zameldowały się takie modele jak Audi Q2, Ford Edge, Hyundai ioniq, Suzuki Ignis i Ssangyong Tivoli.

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Najważniejszym badaniem podczas testu zderzeniowego przeprowadzanego przez Euro NCAP jest symulacja zderzenia czołowego. Odbywa się przy prędkości 64 km/h, co jest odpowiednikiem uderzenia dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h przy przesunięciu wynoszącym 40 proc. Oznacza to, że samochód nie uderza w przeszkodę idealnie przodem.
Następną próbą jest zderzenie boczne z innym samochodem. W bok testowanego auta uderza ruchoma, deformowalna platforma z prędkością 50 km/h. Innym testem jest uderzenie w przesuwany słup z prędkością 29 km/h, gdzie wąski, metalowy pal wbija się w samochód.

Od jakiegoś czasu Euro NCAP sprawdza też ochronę pieszych biorących udział w kolizji z pojazdem. Samochód jadący z prędkością 40 km/h uderza w manekina, a następnie są mierzone obrażenia. Auta wyposażone w system unoszenia maski w momencie wykrycia kolizji z pieszym jest przeprowadzane dodatkowe badanie z użyciem głowy manekina.

Oto wyniki najnowszego testu zderzeniowego Euro NCAP:


Audi Q2
Pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 70 proc. Ford Edge


Ford Edge

Pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 76 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 89 proc.


Hyundai Ioniq
Pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 82 proc.



Ssangyong Tivoli

Trzy gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 62 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 55 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 25 proc.

Ssangyong Tivoli z pakietem bezpieczeństwa
Cztery gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 62 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43 proc.


Suzuki Ignis

Trzy gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 25 proc.

Suzuki Ignis z pakietem bezpieczeństwa
Pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 77 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 60 proc.

Tematy w artykule: Euro NCAP testy zderzeniowe

Podobne wiadomości:

Mikrosamochody oblały testy zderzeniowe

Mikrosamochody oblały testy zderzeniowe

Aktualności 2016-04-25

Euro NCAP sprawdza system awaryjnego hamowania

Euro NCAP sprawdza system awaryjnego...

2016-04-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic