mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euromag odlewa w nowej technologii

Euromag odlewa w nowej technologii

EUROMAG, jedna z największych i najnowocześniejszych odlewni komponentów magnezowych w Polsce, jako jedyna odlewnia magnezu na świecie odlewa seryjnie ze stopów AM50 w technologii gorąco-komorowej. Dzięki zwiększonej wytrzymałości oraz dużej elastyczności stopy AM50 idealnie znajdują swoje zastosowanie w branży motoryzacyjnej. EUROMAG będzie wytwarzał w tej technologii między innymi szkielety kierownic, kolumny kierownicze, a także elementy deski rozdzielczej.

Euromag odlewa w nowej technologii

"Odlewy magnezowe cechuje wysoka gładkość i precyzja wykonania, przewyższająca pod tym względem inne metale. AM50 jest stopem o zmniejszonej zawartości aluminium, dzięki czemu zyskuje na elastyczności. Technologia przez nas stosowana umożliwia wykorzystywanie stopów AM, dotąd nieosiągalnych dla metody gorąco-komorowej. Produkty wytwarzane w tej technologii pozwalają na znaczne zmniejszenie wagi komponentów i ich kosztów. Odbiorcami naszych odlewów magnezowych będą głównie firmy z branży motoryzacyjnej, elektronicznej i maszynowej, w dalszej perspektywie także lotniczej. Są to dla nas wystarczające atuty, aby wykorzystywać ten stop, zwłaszcza, że doskonale opanowaliśmy trudny proces odlewania z AM50" - mówi Grzegorz Bielowicki, prezes EUROMAG.

Technologia gorąco-komorowa jest najbardziej ekonomiczną technologią odlewania magnezu. Opiera się na zastosowaniu gorącej komory z systemem dwupiecowym, dzięki której proces technologiczny jest znacznie krótszy.

Euromag uruchomił też nowoczesne laboratorium, w którym pracują polscy inżynierowie legitymujący się doświadczeniem w czołowych firmach branży motoryzacyjnej. Laboratorium zostało wyposażone w najnowocześniejsze i specjalistyczne urządzenia. Tym samym firma jest jedną z najlepiej wyposażonych odlewni magnezu w kraju stosującą technologię gorąco-komorową.

Firma EUROMAG powstała w 2005 roku i dysponuje czterema liniami odlewniczymi. Do końca 2008 roku spółka planuje także nabycie kolejnych maszyn odlewniczych. Euromag korzysta ze wsparcia uznanych w branży odlewania magnezu ekspertów z Niemiec, Norwegii i USA. Ostatnio polski zakład otrzymał certyfikat zgodności Systemu Zarządzania Jakością z normą ISO 9001:2000.

Przeczytaj także:

W 2008 roku Euromag liderem w Europie (2006-11-03)

Sapa Aluminium się rozrasta (2006-11-07)


 


Podobne wiadomości:

Koniec remontu autostrady A4

Koniec remontu autostrady A4

Polskie drogi 2016-06-22

Remont na A4 - koniec trzeciego etapu

Remont na A4 - koniec trzeciego etapu

Polskie drogi 2016-05-27

Komentuj:

~Były pracownik 2007-04-11

Tak oczywiscie liczac ze na tym stopie moze lac 1 maszyna i to z mizernym skutkiem bo pozostałe madaja sie do lania innych stopów albo nie dzialaja albo nie da sie na nich lac normalnie a płace to PORAZKA przez duze P bo pracujac przy oparach siarki i magnezu który przeciez ponoc nie jest szkodliwy za niecały 1000 złotych to przeciez zart ale takie sa REALIA nie polecam odradzam jednym słowem MINA a ci pomocni doradcy z niemiec i norwegi to porazka nie znaja sie na niczym a odlewanie z AM 50 to dla tej firmy dalej BLACK MAGIC!! a prezes niech da ludziom wieksze wypłaty bo sam bedzie odlewał bo ludzie odejda za takie pieniadze i w takich warunkach nie da rady wytrzymac bez choroby i wypadku nawet pół roku MINA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech