mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euromag odlewa w nowej technologii

Euromag odlewa w nowej technologii

EUROMAG, jedna z największych i najnowocześniejszych odlewni komponentów magnezowych w Polsce, jako jedyna odlewnia magnezu na świecie odlewa seryjnie ze stopów AM50 w technologii gorąco-komorowej. Dzięki zwiększonej wytrzymałości oraz dużej elastyczności stopy AM50 idealnie znajdują swoje zastosowanie w branży motoryzacyjnej. EUROMAG będzie wytwarzał w tej technologii między innymi szkielety kierownic, kolumny kierownicze, a także elementy deski rozdzielczej.

Euromag odlewa w nowej technologii

"Odlewy magnezowe cechuje wysoka gładkość i precyzja wykonania, przewyższająca pod tym względem inne metale. AM50 jest stopem o zmniejszonej zawartości aluminium, dzięki czemu zyskuje na elastyczności. Technologia przez nas stosowana umożliwia wykorzystywanie stopów AM, dotąd nieosiągalnych dla metody gorąco-komorowej. Produkty wytwarzane w tej technologii pozwalają na znaczne zmniejszenie wagi komponentów i ich kosztów. Odbiorcami naszych odlewów magnezowych będą głównie firmy z branży motoryzacyjnej, elektronicznej i maszynowej, w dalszej perspektywie także lotniczej. Są to dla nas wystarczające atuty, aby wykorzystywać ten stop, zwłaszcza, że doskonale opanowaliśmy trudny proces odlewania z AM50" - mówi Grzegorz Bielowicki, prezes EUROMAG.

Technologia gorąco-komorowa jest najbardziej ekonomiczną technologią odlewania magnezu. Opiera się na zastosowaniu gorącej komory z systemem dwupiecowym, dzięki której proces technologiczny jest znacznie krótszy.

Euromag uruchomił też nowoczesne laboratorium, w którym pracują polscy inżynierowie legitymujący się doświadczeniem w czołowych firmach branży motoryzacyjnej. Laboratorium zostało wyposażone w najnowocześniejsze i specjalistyczne urządzenia. Tym samym firma jest jedną z najlepiej wyposażonych odlewni magnezu w kraju stosującą technologię gorąco-komorową.

Firma EUROMAG powstała w 2005 roku i dysponuje czterema liniami odlewniczymi. Do końca 2008 roku spółka planuje także nabycie kolejnych maszyn odlewniczych. Euromag korzysta ze wsparcia uznanych w branży odlewania magnezu ekspertów z Niemiec, Norwegii i USA. Ostatnio polski zakład otrzymał certyfikat zgodności Systemu Zarządzania Jakością z normą ISO 9001:2000.

Przeczytaj także:

W 2008 roku Euromag liderem w Europie (2006-11-03)

Sapa Aluminium się rozrasta (2006-11-07)


 


Podobne wiadomości:

Koniec remontu autostrady A4

Koniec remontu autostrady A4

Polskie drogi 2016-06-22

Remont na A4 - koniec trzeciego etapu

Remont na A4 - koniec trzeciego etapu

Polskie drogi 2016-05-27

Komentuj:

~Były pracownik 2007-04-11

Tak oczywiscie liczac ze na tym stopie moze lac 1 maszyna i to z mizernym skutkiem bo pozostałe madaja sie do lania innych stopów albo nie dzialaja albo nie da sie na nich lac normalnie a płace to PORAZKA przez duze P bo pracujac przy oparach siarki i magnezu który przeciez ponoc nie jest szkodliwy za niecały 1000 złotych to przeciez zart ale takie sa REALIA nie polecam odradzam jednym słowem MINA a ci pomocni doradcy z niemiec i norwegi to porazka nie znaja sie na niczym a odlewanie z AM 50 to dla tej firmy dalej BLACK MAGIC!! a prezes niech da ludziom wieksze wypłaty bo sam bedzie odlewał bo ludzie odejda za takie pieniadze i w takich warunkach nie da rady wytrzymac bez choroby i wypadku nawet pół roku MINA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport