mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Europa wciąż na minusie

Europa wciąż na minusie

Pierwszy miesiąc bieżącego roku nie napawa optymizmem, jeśli chodzi o wzrost sprzedaży aut nowych na europejskim rynku. W styczniu łączna sprzedaż w Europie była niższa o 26% niż przed rokiem, a spadki zanotowano we wszystkich krajach.

Europa wciąż na minusie
Łączna sprzedaż samochodów nowych wyniosła w styczniu 954.234 pojazdy i była niższa aż o 335.364 auta niż w styczniu 2008 roku.

Jak można się było spodziewać, na skutek kryzysu w światowej gospodarce, wszystkie rynki europejskie zanotowały spadek sprzedaży w styczniu 2009, w porównaniu do stycznia 2008. Najmniej dotknięty spadkami był rynek francuski, gdzie zarejestrowano o 7,9% samochodów mniej niż przed rokiem. Na drugim biegunie znajduje się Islandia – z 88,1% spadkiem. W tym gronie Polska znajduje się mniej więcej w połowie stawki, sprzedaż na poziomie 22.584 aut była niższa  o 20,4% niż rok wcześniej.

Na spadki sprzedaży narzekają również niemal wszyscy producenci. Spośród pierwszej dziesiątki żadna marka nie była w stanie osiągnąć wzrostu sprzedaży. Na uwagę zasługuje jedynie świetny wynik Jaguara, którego sprzedaż wzrosła o 35,5%, co było głównie zasługą olbrzymiego zainteresowania nowym modelem XF.

Ponownie najbardziej popularną marką okazał się Volkswagen (104.430; -19,2%), wyprzedzając Forda (90.434; -18,1%), Peugeota (68.016; -23,9%), Opla (66.363; -33,7%) i Fiata (65.435; -28,4%).

Pozycję lidera zachował również Volkswagen Golf, którego sprzedaż w styczniu wyniosła 32.229 egzemplarze i była niższa o 22,8% niż przed rokiem. Bardzo dobry wynik zanotował za to Ford Fiesta, o 11,4% (31.702) wyższy niż rok wcześniej, co pozwoliło małemu Fordowi awansować na drugie miejsce na liście. Kolejnymi najbardziej popularnymi modelami w styczniu były Peugeot 207, Ford Focus oraz Opel Corsa. Z pierwszej dziesiątki wzrost sprzedaży zanotowało jeszcze tylko Audi A4 (+20,8%).

Inne modele, których sprzedaż wzrosła w porównaniu do stycznia 2008 to Fiat 500 (+5,9%), Nissan Quashqai (+2,8%, dzięki wprowadzeniu wersji "+2"), Peugeot 107 (+11,5%), Volkswagen Tiguan (+62,1%) oraz Honda Jazz (+28,7%) dzięki wprowadzeniu nowej generacji modelu.
Tematy w artykule: auta nowe

Podobne wiadomości:

Polacy zmieniają auta częściej niż Niemcy

Polacy zmieniają auta częściej niż Niemcy

Aktualności 2013-05-22

Sprzedają nowe auta jak ciepłe bułeczki

Sprzedają nowe auta jak ciepłe bułeczki

Aktualności 2013-07-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.