mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Europa wciąż na minusie

Europa wciąż na minusie

Pierwszy miesiąc bieżącego roku nie napawa optymizmem, jeśli chodzi o wzrost sprzedaży aut nowych na europejskim rynku. W styczniu łączna sprzedaż w Europie była niższa o 26% niż przed rokiem, a spadki zanotowano we wszystkich krajach.

Europa wciąż na minusie
Łączna sprzedaż samochodów nowych wyniosła w styczniu 954.234 pojazdy i była niższa aż o 335.364 auta niż w styczniu 2008 roku.

Jak można się było spodziewać, na skutek kryzysu w światowej gospodarce, wszystkie rynki europejskie zanotowały spadek sprzedaży w styczniu 2009, w porównaniu do stycznia 2008. Najmniej dotknięty spadkami był rynek francuski, gdzie zarejestrowano o 7,9% samochodów mniej niż przed rokiem. Na drugim biegunie znajduje się Islandia – z 88,1% spadkiem. W tym gronie Polska znajduje się mniej więcej w połowie stawki, sprzedaż na poziomie 22.584 aut była niższa  o 20,4% niż rok wcześniej.

Na spadki sprzedaży narzekają również niemal wszyscy producenci. Spośród pierwszej dziesiątki żadna marka nie była w stanie osiągnąć wzrostu sprzedaży. Na uwagę zasługuje jedynie świetny wynik Jaguara, którego sprzedaż wzrosła o 35,5%, co było głównie zasługą olbrzymiego zainteresowania nowym modelem XF.

Ponownie najbardziej popularną marką okazał się Volkswagen (104.430; -19,2%), wyprzedzając Forda (90.434; -18,1%), Peugeota (68.016; -23,9%), Opla (66.363; -33,7%) i Fiata (65.435; -28,4%).

Pozycję lidera zachował również Volkswagen Golf, którego sprzedaż w styczniu wyniosła 32.229 egzemplarze i była niższa o 22,8% niż przed rokiem. Bardzo dobry wynik zanotował za to Ford Fiesta, o 11,4% (31.702) wyższy niż rok wcześniej, co pozwoliło małemu Fordowi awansować na drugie miejsce na liście. Kolejnymi najbardziej popularnymi modelami w styczniu były Peugeot 207, Ford Focus oraz Opel Corsa. Z pierwszej dziesiątki wzrost sprzedaży zanotowało jeszcze tylko Audi A4 (+20,8%).

Inne modele, których sprzedaż wzrosła w porównaniu do stycznia 2008 to Fiat 500 (+5,9%), Nissan Quashqai (+2,8%, dzięki wprowadzeniu wersji "+2"), Peugeot 107 (+11,5%), Volkswagen Tiguan (+62,1%) oraz Honda Jazz (+28,7%) dzięki wprowadzeniu nowej generacji modelu.
Tematy w artykule: auta nowe

Podobne wiadomości:

Francja dopłaci do zakupu nowych aut

Francja dopłaci do zakupu nowych aut

Finanse i prawo 2017-09-18

Sprzedaż nowych wzrośnie o 12-13 proc.

Sprzedaż nowych wzrośnie o 12-13 proc.

Aktualności 2014-09-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.