mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Europejczycy niezmiennie kochają SUV-y i crossovery

Europejczycy niezmiennie kochają SUV-y i crossovery

Ta tendencja nieustannie panuje na Starym Kontynencie od paru lat - crossovery i SUV-y różnych klas są coraz chętniej kupowane. Przedstawiamy motoryzacyjne upodobania Europejczyków.

Europejczycy niezmiennie kochają SUV-y i crossovery
Na wstępie trzeba zaznaczyć, że ogólna sprzedaż samochodów osobowych na naszym kontynencie wzrosła o 5,3% w 2014 roku w porównaniu do wyników o rok wcześniejszych. To dobra wiadomość, a przyczyniła się do tego m.in. wciąż gwałtownie rosnąca sprzedaż rozmaitych SUV-ów, często nazywanych też crossoverami - kupiono ich w 2014 roku aż o 21% więcej niż w 2013. Ogółem liczba aut o lekko terenowym charakterze sprzedanych w ubiegłym roku w Europie to 2 506 651 sztuk, w tym 204 500 absolutnego lidera i inicjatora tego trendu - Nissana Qashqaia.

W takim tempie dogonią one niebawem małe samochody najpopularniejszego dziś segmentu B, których kupiono 2,59 miliona egzemplarzy. Najbardziej spektakularnym wzrostem zainteresowania cieszą się crossovery niższych klas - Renault Captur, Peugeot 2008, Dacia Duster i spółka skusiły o 54,4% więcej nabywców. Również największe SUV-y mocno przyspieszyły - 30% wzrostu popularności. Coraz częściej decydujemy się także na kompaktowe SUV-y i crossovery klasy premium. Auta w stylu Audi Q3 i Volvo XC60 kupiło o 18,5% osób więcej niż rok temu.

Warto także odnotować duży procentowy postęp w sprzedaży aut elektrycznych - popyt na auta napędzane jedynie prądem wzrósł o 79,4%. W praktyce nadal przekłada się to jednak na niski udział w rynku - niespełna 0,5% w skali europejskiej. Europejczycy kupili także aż o 33% więcej aut typu coupe w segmencie premium, gdzie króluje przede wszystkim BMW Serii 4. W segmencie aut luksusowych też nie ma powodów do obaw - 14,7% postępu w sprzedaży Mercedesa Klasy S i jemu podobnych to świetny rezultat.

Jednak aby ktoś mógł zyskiwać, ktoś musi też tracić. Wyraźny spadek sprzedaży dotknął przede wszystkim segment aut coupe tych tańszych marek (m.in Volkswagen Scirocco, Toyota GT86) oraz kabriolety (VW Beetle i Golf, Peugeot 207CC). Są to odpowiednio o 23,5% oraz 20,3% słabsze sektory niż w 2013 roku. Nie najlepsze wieści płyną dla producentów kompaktowych minivanów - choć liderujący segmentowi Fiat 500L radzi sobie doskonale (+23,3%), to całość sprzedaży kuleje - 10,1% na minusie.

Popularność SUV-ów i crossoverów nie tylko nie maleje, ale wręcz rośnie w bardzo dużym tempie. Większy apetyt na tego typu auta niż Europejczycy, mają tylko klienci w Chinach - tam aż 26% rynku zagarnęły samochody o terenowym wizerunku. Co ciekawe, nadal najczęściej kupowanym autem na Starym Kontynencie jest jednak tradycyjny kompakt - Volkswagen Golf. Skala jego sprzedaży jest gigantyczna - ponad pół miliona Golfów znalazło nabywców w 2014 roku, co jest wynikiem więcej niż dwukrotnie wyższym od następnego w tabeli segmentu C Forda Focusa.

Podobne wiadomości:

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Aktualności 2016-08-01

Rekordowa sprzedaż Lamborghini

Rekordowa sprzedaż Lamborghini

Samochody luksusowe 2016-07-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport