mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Europejski etap Jedwabnego Szlaku

Europejski etap Jedwabnego Szlaku

Po wyruszeniu z Lyonu 2 kwietnia, wyprawa Renault Trucks Silk Road ma już za sobą prawie 5.000 km trasy przez Europę do Turcji.

Europejski etap Jedwabnego Szlaku

W ciągu 17 dni, konwój złożony z ośmiu ciężarówek (6 samochodów Renault Kerax i 2 Renault Sherpa) zatrzymywał się w Monachium, Wenecji, Lublanie, Budapeszcie, Bukareszcie, Warnie oraz Stambule. Załoga spotykała się z gorącym powitaniem miejscowych zespołów Renault Trucks (pracowników lokalnych oddziałów oraz importerów), a także burmistrzów miast, przez które dawniej przebiegał słynny Jedwabny Szlak.

W sobotę 16 kwietnia, po 14 dniach podróży, wyprawa Renault Trucks, pokonawszy 400 km trasy dotarła do Ürgüp w Kapadocji. Ten półpustynny obszar, znany ze swych grot i jaskiń jest idealny dla terenowych ciężarówek. Samochody Kerax i Sherpa zostały poddane sprawdzianowi na specjalnym odcinku poza wyznaczoną trasą. Sprawdziły się na terenach, przez które przebiegać będzie trasa czerwcowego rajdu im. Rene Metge w Kapadocji. Dla ciężarówek był to prawdziwy test. Musiały przejechać przez krater wulkanu, pokonać wyschnięte koryta rzeczne i wspinać się na bardzo strome zbocza. "Na szczęście nie było zbyt wielu grzbietów. Niezbyt za nimi przepadam, chociaż dla ciężarówek to pestka" –— tłumaczył Pascal, kierowca samochodu Renault Kerax z zakładu w Blainville. Dla niego, tak jak dla pozostałych, to zaledwie rozgrzewka przed przeprawą przez Iran. Mimo to, na ich trasie pojawiły się już pierwsze przeszkody — piaszczyste drogi i kamieniste koryta rzek. Kolejne etapy ekspedycji mają być znacznie trudniejsze…

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.