mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Evo X już startuje w rajdzie

Evo X już startuje w rajdzie

Nowy Mitsubishi Lancer Evo X zostanie wykorzystany w roli samochodu otwierającego japońską rundę rajdowych samochodowych mistrzostw świata WRC. Rajd Japonii będzie również 6 rundą rywalizacji Production Car (PCWRC). Na wyspie Hokkaido dwa egzemplarze Evo X wystartują w specyfikacji grupy N.

Evo X już startuje w rajdzie

Samochody otwierające w Rajdzie Japonii, będą miały za zadanie przejechanie całej trasy rajdu, łącznie z odcinkami specjalnymi, przed wyruszającymi na trasę uczestnikami. Załogi tzw. „przecieraków” muszą skontrolować stan trasy oraz upewnić się, że wszystko na niej jest zgodne z wymogami rundy WRC. Mitsubishi Lancery Evolution X otrzymają numery 00 oraz 0 i wyruszą na odcinki odpowiednio 30 i 15 minut przed pierwszym zawodnikiem.

Lancery Evolution X wykorzystane w Rajdzie Japonii zostaną przygotowane zgodnie z regulaminem grupy N, ale będą także wyposażone w szereg rozwiązań przygotowanych wspólnie przez Motor Sport Division/ Technical Development Department oraz Ralliart Inc.

Jednym z takich rozwiązań będzie zintegrowana z karoserią klatka bezpieczeństwa, gwarantująca lepszą ochronę i wzmocnienie konstrukcji, oraz zapewniająca wyższą sztywność nadwozia, zdecydowanie wyższą niż w przypadku samochodu „cywilnego”.

Specjalnie zaprojektowane podzespoły zostały także wykorzystane w układzie napędowym oraz hamulcowym samochodu. Ich przygotowaniem zajął się Ralliart. Tam opracowana została także nowa skrzynia biegów.

Nadwozie Lancera Evolution X grupy N będzie wyposażone w akcesoria charakterystyczne dla wyczynowych samochodów, tak łatwe do rozpoznania przez rajdowych entuzjastów. Znajdą się tu zatem osłony silnika i podwozia, bezpieczny zbiornik paliwa, oraz pokaźne „chlapacze” za kołami.W kokpicie pojawi się wyposażenie niezbędne dla bezpieczeństwa załogi: pięciopunktowe pasy, kubełkowe fotele i wyczynowe koło kierownicy.

Mitsubishi Lancer Evolution X niebawem rozpocznie proces homologacyjny dla samochodów grupy N, zgodny z zaleceniami FIA i zakończy go najprawdopodobniej latem przyszłego roku. W drugiej połowie 2008 r. pierwsze tego typu samochody pojawią się w regionalnych rozgrywkach rajdowych. Rejestracja w Japan Automobile Federation (JAF) nastąpi jeszcze w tym roku, pozwalając na starty tego samochodu w imprezach sankcjonowanych przez JAF.

Prace nad rozwojem oficjalnych samochodów otwierających trasę rajdu, mają ogromne znaczenie w szybkim przygotowaniu zaplecza komponentów dla przyszłych klientów. Udział w tej imprezie pozwoli także producentowi oraz specjalistom rajdowym, na techniczną ocenę potencjału  tego samochodu. Firmy Mitsubishi Motors i Ralliart są w pełni zaangażowane w zgromadzenie danych i know-how podczas imprez sportowych oraz ich późniejsze wykorzystanie w przygotowaniu i rozwoju modeli produkcyjnych.


Podobne wiadomości:

Mitusbishi Expander - kolejny model w Europie?

Mitusbishi Expander - kolejny model w...

Aktualności 2017-07-19

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Komentuj:

~Dante 2007-12-06

Zadek ma genialny:]]

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.