mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1.09 - nowy bolid BMW Sauber

F1.09 - nowy bolid BMW Sauber

Dzisiaj ważny dzień dla Roberta Kubicy. Team BMW Sauber zaprezentował światu swoją najnowszą maszynę, która - jak zapewnia szef zespołu Mario Theissen - umożliwi jego kierowcom walkę o mistrzostwo świata. To auto znacznie różni się od całego pokolenia swoich poprzedników.

F1.09 - nowy bolid BMW Sauber
Zmiany techniczne podyktowane przez FIA były tak wielkie, że niemieccy inżynierowie projektowali maszynę, zaczynając od czystej kartki papieru. Nad jego rozwojem czuwa nowy dyrektor techniczny Walter Riedl, ale Mario Theissen zapewniał ostatnio, że pomimo tak poważnej zmiany organizacyjnej prace szły zgodnie z planem. Celem zespołu wciąż jest walka o mistrzostwo.

Największy wpływ na wygląd bolidu mają nowe przepisy dotyczące aerodynamiki. Po 11 latach przerwy do F1 wracają gładkie opony. Poprzednie były nacinane, aby zmniejszyć prędkości w zakrętach. Nowe zachowują się zupełnie inaczej. Przede wszystkim zmienił się balans przyczepności, która na przedniej osi wzrosła bardziej niż na tylnej. To jeden z kluczowych czynników przy ustalaniu rozstawu osi, wyważeniu nadwozia oraz konstrukcji zawieszenia - wszystkie te parametry zostały zmodyfikowane, aby tylne koła były jak najbardziej stabilne i jak dostarczały jak najlepszą trakcję podczas przyspieszania. Ponadto dzięki slickom wzrośnie prędkość w wolnych zakrętach.

Na kierownicy Kubicy pojawił się nowy, bardzo ważny przycisk zwany boost (ang. doładowanie), którego naciśnięcie daje silnikowi dodatkowego kopa (system KERS). Dzięki silnikowi elektrycznemu na około 6.5 sekundy na okrążeniu nasz kierowca zyska dodatkową moc 80 koni mechanicznych, co powinno mu pomóc w wyprzedzaniu. System hybrydowy ma jednak swoje wady. Inżynierowie musieli gdzieś umieścić sporo dodatkowych urządzeń, co zmniejszyło pojemność zbiornika paliwa i prawdopodobnie zwiększy długość całego samochodu.

Inżynierowie dwukrotnie zwiększyli żywotność silnika z 1300 do około 2500 kilometrów. Teraz bowiem jeden motor musi wytrzymać dystanse nie dwóch, a aż trzech Grand Prix. Aby wzmocnić konstrukcję ograniczono maksymalne obroty do 18 000. To oznacza, że moc motoru nieco spadnie.
Tematy w artykule: F1

Podobne wiadomości:

Audi mówi

Audi mówi "nie" Formule 1

Aktualności 2015-05-19

Pierwszy bolid Senny wystawiony na sprzedaż

Pierwszy bolid Senny wystawiony na sprzedaż

Aktualności 2014-12-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jaguar XKSS - wskrzesili legendę
Jaguar XKSS - wskrzesili legendę
Oto odrestaurowany Jaguar XKSS, który został pokazany w Los Angeles. Auto odbudował zespół specjalistów z Jaguar Land Rover Classic. Powstanie kilka takich egzemplarzy.