mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Dziurawy nos Ferrari

F1: Dziurawy nos Ferrari

Wczoraj pod Barceloną ruszyły pierwsze po rozpoczęciu sezonu oficjalne testy Formuły 1. Zespoły mają do sprawdzenia wiele nowych komponentów, które każdemu z nich pomogą przyspieszyć bolid o około 0.2-0.5 sekundy na okrążeniu.

F1: Dziurawy nos Ferrari
Ze względu na ograniczenia regulaminowe w poniedziałek nie jeździł Robert Kubica. Polak wyjedzie na tor dopiero w środę.Zgodnie z obecnymi przepisami w trakcie sezonu każdy zespół w testach może wystawiać tylko jeden bolid, dlatego w pierwszym dniu prób udział wzięło zaledwie dziewięciu kierowców. Za sterami bolidu BMW Sauber zasiadł Nick Heidfeld, który sprawdzał m.in nową pokrywę silnika oraz inne udoskonalenia aerodynamiczne i mechaniczne.

Głównym celem jego zespołu jest zwiększenie prędkości maksymalnych na prostych, co dotychczas było największą słabością modelu F1.08. Niemiec przejechał wczoraj 105 okrążeń, uzyskując czwarty czas ze stratą 3.340 sekundy do najszybszego - Felipe Massy. Heidfeld będzie kontynuował próby dzisiaj.

Zdecydowanie najszybszy był wczoraj brazylijski kierowca Ferrari. Jego zespół po raz pierwszy przetestował publicznie nowe, rewolucyjne rozwiązanie, które może jeszcze zwiększyć przewagę mistrzów świata nad resztą ekip. W przedniej części bolidu Włosi umieścili kanał łączący spodnią i górną część nosa. W ten sposób chcą wykorzystać nadciśnienie powstające za przednim skrzydłem. Powietrze przelatuje tunelem do góry, zwiększając docisk aerodynamiczny i kierowane jest potem w stronę tylnego skrzydła, zwiększając także docisk także na tylną oś.
Tematy w artykule: F1

Podobne wiadomości:

Ferrari straci swoje przywileje

Ferrari straci swoje przywileje

Aktualności 2017-01-23

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza kobieta w F1

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza...

Aktualności 2016-01-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic