mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Honda na dwa razy

F1: Honda na dwa razy

Nowy bolid Hondy Formuły 1 na sezon 2008 jest już intensywnie testowany. Jednak jego prezentacja odbędzie się dwukrotnie. Jak zapwiada szef japońskiego zespołu Ross Brawn tuż przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu auto otrzyma nowy pakiet aerodynamiczny.

F1: Honda na dwa razy
Dla Hondy tegoroczny sezon ma tylko jedną możliwą drogę. Po fatalnym sezonie w 2007 roku, w którym japoński team zdobył zaledwie 8 punktów, może być już tylko lepiej. Pobici przez zespół Super-Aguri, któremu sama Honda dostarczała silniki to tylko wierzchołek góry problemów z jakimi wzmagał się zespół w tamtym roku. Gdyby nie piąte miejsce Jensona Buttona podczas Grand Prix Chin wszystkie starty można byłoby przekreślić grubą czarną kreską.

Jednak wraz z nowym sezonem, nowym RA108 do Hondy zaglądnął także optymizm. Udzielił się on także wspomnianemu Buttonowi, który dostępując zaszczytu prezentacji nowego samochodu przy okazji zdradził, o jakie cele Honda będzie walczyć w zbliżającym się sezonie F1: "Sezon chcemy rozpocząć z dobrze przygotowanym bolidem, który pozwoli nam z wyścigu na wyścig piąć się w górę" - powiedział Brytyjczyk. Nowy szef zespołu, Ross Brawn, który jeszcze do niedawna był głównym strategiem Ferrari, dodał: "Musimy przygotować tak nowy bolid RA108 aby w każdym wyścigu dawał nam możliwość regularnej walki o punkty."

Honda sama przyznała, że z nowym samochodem jest jeszcze w głębokiej fazie testów. Stąd też Ross Brawn zdecydował się wypuścić auto na tor już teraz, dzieląc na dwie części debiut nowego RA108. Teraz sprawdzane są wszystkie podzespoły mechaniczne, w późniejszym czasie całość zostanie uzupełniona o zupełnie nowy pakiet aerodynamiczny.

"Jesteśmy jeszcze daleko od przedstawienia kompletnego pakietu. Model zaprezentowany teraz jest mieszanką nowego i starego bolidu. Podwozie samochodu to już nowy RA108 jednak aerodynamika pochodzi jeszcze z ubiegłorocznego samochodu" - skomentował Ross Brawn.

Poza bolidem i nowym szefem zespołu w zespole Hondy zmieniło się niewiele. Ci sami kierowcy co w sezonie 2007: Jenson Button i Rubens Barichello, a także ta sama idea w polityce sponsoringowej. Podobnie jak przed rokiem japońskie bolidy będą oklejone w zielono-niebieską kulę ziemską, która jest wyznacznikiem kampanii dotyczącej ochrony środowiska. Tak więc loga 39 partnerów zespołu będą widoczne nadal tylko na kombinezonach kierowców i flocie transportowej.
Tematy w artykule: F1

Podobne wiadomości:

Tych ludzi w roku 2015 straciła motoryzacja

Tych ludzi w roku 2015 straciła motoryzacja

Aktualności 2015-10-31

Ferrari straci swoje przywileje

Ferrari straci swoje przywileje

Aktualności 2017-01-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.