mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Honda na dwa razy

F1: Honda na dwa razy

Nowy bolid Hondy Formuły 1 na sezon 2008 jest już intensywnie testowany. Jednak jego prezentacja odbędzie się dwukrotnie. Jak zapwiada szef japońskiego zespołu Ross Brawn tuż przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu auto otrzyma nowy pakiet aerodynamiczny.

F1: Honda na dwa razy
Dla Hondy tegoroczny sezon ma tylko jedną możliwą drogę. Po fatalnym sezonie w 2007 roku, w którym japoński team zdobył zaledwie 8 punktów, może być już tylko lepiej. Pobici przez zespół Super-Aguri, któremu sama Honda dostarczała silniki to tylko wierzchołek góry problemów z jakimi wzmagał się zespół w tamtym roku. Gdyby nie piąte miejsce Jensona Buttona podczas Grand Prix Chin wszystkie starty można byłoby przekreślić grubą czarną kreską.

Jednak wraz z nowym sezonem, nowym RA108 do Hondy zaglądnął także optymizm. Udzielił się on także wspomnianemu Buttonowi, który dostępując zaszczytu prezentacji nowego samochodu przy okazji zdradził, o jakie cele Honda będzie walczyć w zbliżającym się sezonie F1: "Sezon chcemy rozpocząć z dobrze przygotowanym bolidem, który pozwoli nam z wyścigu na wyścig piąć się w górę" - powiedział Brytyjczyk. Nowy szef zespołu, Ross Brawn, który jeszcze do niedawna był głównym strategiem Ferrari, dodał: "Musimy przygotować tak nowy bolid RA108 aby w każdym wyścigu dawał nam możliwość regularnej walki o punkty."

Honda sama przyznała, że z nowym samochodem jest jeszcze w głębokiej fazie testów. Stąd też Ross Brawn zdecydował się wypuścić auto na tor już teraz, dzieląc na dwie części debiut nowego RA108. Teraz sprawdzane są wszystkie podzespoły mechaniczne, w późniejszym czasie całość zostanie uzupełniona o zupełnie nowy pakiet aerodynamiczny.

"Jesteśmy jeszcze daleko od przedstawienia kompletnego pakietu. Model zaprezentowany teraz jest mieszanką nowego i starego bolidu. Podwozie samochodu to już nowy RA108 jednak aerodynamika pochodzi jeszcze z ubiegłorocznego samochodu" - skomentował Ross Brawn.

Poza bolidem i nowym szefem zespołu w zespole Hondy zmieniło się niewiele. Ci sami kierowcy co w sezonie 2007: Jenson Button i Rubens Barichello, a także ta sama idea w polityce sponsoringowej. Podobnie jak przed rokiem japońskie bolidy będą oklejone w zielono-niebieską kulę ziemską, która jest wyznacznikiem kampanii dotyczącej ochrony środowiska. Tak więc loga 39 partnerów zespołu będą widoczne nadal tylko na kombinezonach kierowców i flocie transportowej.
Tematy w artykule: F1

Podobne wiadomości:

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza kobieta w F1

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza...

Aktualności 2016-01-13

Tych ludzi w roku 2015 straciła motoryzacja

Tych ludzi w roku 2015 straciła motoryzacja

Aktualności 2015-10-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport