mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Jak uatrakcyjnić rywalizację kierowców

F1: Jak uatrakcyjnić rywalizację kierowców

Pomysłów na to by Formuła Jeden była jeszcze ciekawsza było wiele, zaczynając od różnego rodzaju zmian w regulaminie, a na pomyśle sztucznego zraszania toru kończąc. Bernie Ecclestone wpadł na kolejny pomysł.

F1: Jak uatrakcyjnić rywalizację kierowców
Z terminem "Wielki Szlem" najczęściej spotykamy się w  tenisie. Tym hasłem określa się wygranie przez jednego zawodnika czterech najważniejszych turniejów w przeciągu jednego roku. Należą do nich Australian Open, French Open, Wimbledon oraz US Open. Jak do tej pory "Wielkiego Szlema" w historii tenisa wygrało tylko 5 osób.

Zasadę "Wielkiego Szlema" do F1 chciałby wprowadzić Bernie Ecclestone. W wywiadzie udzielonym niemieckiemu miesięcznikowi "Auto Motor und Sport" zdradził, że pracuje nad tym. W skład "Wielkiego Szlema" weszły by najbardziej legendarne wyścigi, takie jak GP Włoch i GP Monako. Spowodowało by to również, że  te wyścigi miałyby swego rodzaju zabezpieczenie przed wypadnięciem z kalendarza. Oczywiście kierowcy za wygranie tych wyścigów dostawali by dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej w ramach Mistrzostw Świata.

Pomysł "Wielkiego Szlema" to jeden z nielicznych jakie wyszły od Berniego Ecclestone'a, które mają sens. Kierowcy otrzymali by dodatkową motywację do rywalizacji na torze. Minusem może być fakt, że wygranie "Wielkiego Szlema F1" byłoby bardzo trudne podobnie jak ma to miejsce w tenisie.

Podobne wiadomości:

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza kobieta w F1

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza...

Aktualności 2016-01-13

Ferrari Berlinetta

auto motor i sport 0000-00-00

740 KM w drogowym aucie. W czasach odzysku energii i systemów start/stop Ferrari prezentuje najnowszy model. Robi to oczywiście po swojemu - F12 Berlinetta ma spalinowy silnik V12, o 120 KM mocniejszy niż silnik poprzednika. I - z kamienną twarzą dodaje Ferrari - dużo bardziej oszczędny.

Komentuj:

~koenigsegg 2012-04-20

Proponuję Monza, Spa, Silverstone i Monaco.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Szef Skody z prestiżowym tytułem
Szef Skody z prestiżowym tytułem
Bernhard Maier, CEO marki Skoda, został doceniony przez German Design Council (GDC) tytułem Brand Manager of the Year 2017. Nagroda trafiła w jego ręce za wybitne osiagnięcia dla marki należącej do Grupy VW.