mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Legalne czy nielegalne? Spór o dyfuzory

F1: Legalne czy nielegalne? Spór o dyfuzory

Legalne czy nielegalne? Stworzony "w pięć minut" zespół Brawn GP oskarżany jest o nieprzepisowe konstrukcje tylnego skrzydła. Podobno to dzięki nim, zespół byłego szefa zespołu fabrycznego Hondy, Rossa Brawna, zrobił furorę podczas grupowych jazd testowych w Barcelonie. Sprawę ma rozstrzygnąć komisja przy FIA.

F1: Legalne czy nielegalne? Spór o dyfuzory
Według szefa Renault, Flavio Briatore, aż trzy zespoły miały dopuścić się naruszenia regulaminu. Ekscentryczny Włoch dobrze przyjrzał się bolidom konkurencji i uważa, że ich tylne skrzydła wyposażone zostały w nieregulaminowe dyfuzory. Dzięki nim zwiększa się siła docisku auta do toru. Briatore nie chce jednak wymieniać nazw teamów ale najprawdopodobniej chodzi o Toyotę, Williamsa i wspomniany na wstępie Brawn GP. W kuluarach F1 mówi się, że właśnie zakwestionowany dyfuzor na tylnym spojlerze bolidów Brawn GP przyczynił się do fenomenalnych czasów okrążeń podczas testów.

Inżynierowie Brawn GP skonstruowali dyfuzor, który ma uginać się pod odpowiednim naciskiem powietrza, w ten sposób zwiększając stateczność i przyczepność bolidu. Opinii Flavio Briatore wtóruje także szef Ferrari, Stefano Domenicali. -"Są zespoły, które kluczowo trzymają się regulaminu i takie, które szukają innych dróg na polepszenie rezultatów" - powiedział dowódca zespołu z Maranello. -"Miejmy nadzieję, że FIA szybko zareaguje i jednoznacznie ustosunkuje się do tej kwestii" - dodał.

FIA póki co milczy w tej sprawie i nie podała terminu opublikowania swojego oficjalnego stanowiska. Sztandarowym punktem regulaminu F1 jest przepis mówiący o tym, że na bolidzie nie mogą znajdować się żadne "ruchome" części aerodynamiczne. Jeśli tak jest w przypadku Toyoty, Williamsa i Brawn GP, wówczas najprawdopodobniej zmuszone one zostaną do wycofania tego elementu. Jeśli jednak rozwiązanie okaże się zgodne z regulaminem może się okazać, że w ciągu dwóch tygodni od powstania zespołu, Brawn GP w ekspresowym tempie zdołał skonstruować konkurencyjny bolid.
Tematy w artykule: przepisy F1 F1

Podobne wiadomości:

Ferrari straci swoje przywileje

Ferrari straci swoje przywileje

Aktualności 2017-01-23

Audi mówi

Audi mówi "nie" Formule 1

Aktualności 2015-05-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen Arteon - znamy ceny
Volkswagen Arteon - znamy ceny
Na targach w Genewie poznaliśmy samochód, który zastąpi Volkswagena CC i Phaetona, a teraz producent ujawnił cennik dla klientów w Niemczech. Debiutujący Arteon będzie droższy od Passata.
Odgadnij model Odgadnij model