mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Nowe silniki jednak od 2014 r.

F1: Nowe silniki jednak od 2014 r.

FIA zaakceptowała propozycję zespołów Formuły 1, dotyczącą zmiany terminu wprowadzenia do czempionatu sześciocylindrowych silników Turbo o pojemności 1600 ccm. Oznacza to, że tzw. "światowe silniki", których baza pojemnościowa będzie wykorzystywana także w innych dyscyplinach motosportu, w Formule 1 zacznie obowiązywać od sezonu 2014, a nie jak pierwotnie zakładano od sezonu 2013.

F1: Nowe silniki jednak od 2014 r.
Większość zespołów - w  tym przede wszystkim firmy dostarczające silniki dla kilku zespołów, takie jak Ferrari, Mercedes czy Cosworth, były przeciwne wcześniejszej dacie, pod dyskusję dając wątpliwość, że do 2013 roku nie uda im się skonstruować takich silników. Jedynie Renault, które w swoje motory zaopatruje między innymi ekipy Lotus Renault GP i Red Bull Racing, skłaniało się do wcześniej ustalonej daty.



"Cieszę z tego kompromisu" - powiedział dyrektor sportowy Mercedesa Norbert Haug. "W dłuższej perspektywie czasu wprowadzenie nowego silnika obniży koszty zespołów. Dlatego jest ważne, aby do tej zmiany dobrze się przygotować. Aktualnie stosowane silniki w Formule 1 są z nami od 2006 roku. Koniec roku 2013 to właściwy moment, żeby zakończyć ich erę" - dodał Niemiec.

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Technika 2017-01-25

Nowe, ostrzejsze przepisy zaakceptowane przez rząd

Nowe, ostrzejsze przepisy zaakceptowane przez...

Finanse i prawo 2017-01-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.