mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Ostatnia nadzieja Kubicy

F1: Ostatnia nadzieja Kubicy

Choć od wielu miesięcy Robert Kubica skarżył się na problemy związane z użyciem KERS, paradoksalnie to właśnie ten kontrowersyjny system może być jego ostatnią nadzieją na powrót do czołówki - czytamy w Przeglądzie Sportowym.

F1: Ostatnia nadzieja Kubicy
Technologia hybrydowa w Formule 1 wciąż jest w powijakach, lecz w miarę upływu czasu korzyści z jej zastosowania będą rosły. Tymczasem najlepsze obecnie ekipy - Red Bull oraz zbliżona pod względem osiągów Toyota nie planują stosowania systemu hybrydowego, a Brawn GP jest w tej dziedzinie mocno opóźniony.(..) W zeszłym roku, po ogłoszeniu decyzji o wprowadzeniu do F1 technologii hybrydowej, Kubica wypowiadał się na ten temat sceptycznie. - "My, kierowcy wolimy prostsze, szybsze samochody, które dają frajdę z jazdy" - mówił Robert.

Potem zaczął zwracać uwagę na niebezpieczeństwa związane z pracami nad KERS i ryzyko, że może być zbyt ciężki, aby korzystać z systemu. Wszystkie obawy Roberta sprawdziły się, ale po wyścigu w Bahrajnie - gdzie po raz pierwszy nasz zawodnik używał doładowania przez cały weekend - Polak cieszył się, że miał do dyspozycji chociaż KERS. - "Przydał się zwłaszcza w kwalifikacjach. Bez niego bylibyśmy jeszcze dalej. Korzystałem z dodatkowej mocy na każdym okrążeniu. To był jedyny pozytywny aspekt tego weekendu" - opowiadał Kubica.

Rozważając założenie KERS do bolidu Kubicy, inżynierowie biorą pod uwagę korzyści, czyli dodatkową moc (a więc lepsze przyspieszenie i większe prędkości) oraz straty wynikające z braku balastu, który pozwala lepiej wyważyć bolid (czyli poprawić jego stabilność w zakrętach i łukach). Na razie wciąż równanie waha się okolicach zera i nawet w przypadku lżejszego Nicka Heidfelda wcale nie jest oczywiste, która opcja będzie lepsza. Inżynierowie BMW Sauber ciężko pracują jednak nad tym, aby hybryda dawała zdecydowanie większe korzyści niż straty. Aby tak się stało muszą obniżyć ciężar i samochodu, i systemu KERS. Z wyścigu na wyścig powinno być coraz lepiej.

Podobne wiadomości:

Legendarny konstruktor F1 buduje auto z Aston Martinem

Legendarny konstruktor F1 buduje auto z Aston...

Aktualności 2015-07-07

Kubica w czołówce

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.