mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Renault przedstawia R28

F1: Renault przedstawia R28

Zespół ING Renault F1 zaprezentował nowy bolid R28 na sezon 2008 oraz przedstawił nowych kierowców - dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso i Nelsona Piqueta Jr.'a. Francuzi liczą, że w tegorocznym sezonie będą w stanie włączyć się do walki o miejsca na podium.

F1: Renault przedstawia R28
Jak narazie Renault ma bliżej do takich rywali jak BMW czy Williams, niż do czołówki jeżdżącej we własnej lidze, a więc Ferrari i McLaerna. Potwierdzają to nie tylko czasy uzyskiwane przez nowy bolid na testach w Walencji kilkanaście dni temu ale także sami główni zainteresowani. Podczas wczorajszej prezentacji w Paryżu powracający do zespołu po rocznej przerwie, Hiszpan Fernando Alonso starał się wypowiadać w wyważony tonie.

"Wszyscy po testach w Walencji rozmawiają głównie o Ferrari i McLarenie" - mówił Mistrz Świata z 2005 i 2006 roku. "Ale dla nas jest to akurat dobre. Dzięki temu możemy pracować w spokoju nad nowym samochodem. Aktualnie koncentrujemy się na tym żeby wyłapać ewentualne błędy w konstrukcji i je na bieżąco korygować. Auto jest przygotowane dobrze, jednak o jego potencjale przekonamy się tak naprawdę dopiero w połowie lutego" - dodał Alonso.

To, że R28 nie jest jeszcze gotowy do walki nikogo nie powinno dziwić. Wszystkie zespoły są jeszcze w fazie głębokich testów, a pełną odpowiedź o formie poszczególnych zespołów poznamy dopiero w marcu, podczas otwierającego sezon Formuły 1 Grand Prix Australii na torze w Melbourne.

Warto jednak nieco bliżej przyjrzeć się bolidowi Renault, bowiem w nowym egzemplarzu zaszło kilka widocznych modyfikacji. Szczególnie przód auta z zupełnie nową konstrukcją przedniego spojlera z tzw. "mostkiem" w środkowej części wydaje się znacznie dłuższy. Zmniejszyły się po bokach także kanały dolotowe, których zadaniem jest transportowanie powietrza do chłodzenia jednostki napędowej. R28 jest jednak nadal zbyt ciężki w obrębie tylnej osi dlatego inżynierowie Renault pracują nad przesunięciem masy na oś przednią. Niestety nie wiele można zmienić w balaście samochodu dlatego część elementów z tyłu musi być wykonana z lżejszych kompozytów. Wprowadzono kilka modyfikacji w elementach układu kierowniczego.

Inżynierowie i technicy są zadowoleni z pierwszych testów. "Większość problemów z poprzedniego sezonu udało nam się w nowym bolidzie wyeliminować. Pierwsze testy pokazały, że możemy być spokojni i nadal pracować nad poprawą osiągów" - powiedział Bob Bell, szef biura konstrukcyjnego w zespole Renault.

Obecna praca kierowców i inżynierów ma przełożyć się na zrealizowanie celów postawionych przez szefa zespołu Flavio Briatore. "Mam nadzieję, że jesteśmy wystarczający silni aby w przeciągu całego sezonu móc walczyć z topowymi zespołami o miejsca na podium" - powiedział podczas prezentacji ekscentryczny Włoch. "Chcemy również ponownie zacząć wygrywać" - dodał.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault F1

Podobne wiadomości:

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-17

Renault Scenic z nowym silnikiem

Renault Scenic z nowym silnikiem

Aktualności 2017-12-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.