mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Renault przedstawia R28

F1: Renault przedstawia R28

Zespół ING Renault F1 zaprezentował nowy bolid R28 na sezon 2008 oraz przedstawił nowych kierowców - dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso i Nelsona Piqueta Jr.'a. Francuzi liczą, że w tegorocznym sezonie będą w stanie włączyć się do walki o miejsca na podium.

F1: Renault przedstawia R28
Jak narazie Renault ma bliżej do takich rywali jak BMW czy Williams, niż do czołówki jeżdżącej we własnej lidze, a więc Ferrari i McLaerna. Potwierdzają to nie tylko czasy uzyskiwane przez nowy bolid na testach w Walencji kilkanaście dni temu ale także sami główni zainteresowani. Podczas wczorajszej prezentacji w Paryżu powracający do zespołu po rocznej przerwie, Hiszpan Fernando Alonso starał się wypowiadać w wyważony tonie.

"Wszyscy po testach w Walencji rozmawiają głównie o Ferrari i McLarenie" - mówił Mistrz Świata z 2005 i 2006 roku. "Ale dla nas jest to akurat dobre. Dzięki temu możemy pracować w spokoju nad nowym samochodem. Aktualnie koncentrujemy się na tym żeby wyłapać ewentualne błędy w konstrukcji i je na bieżąco korygować. Auto jest przygotowane dobrze, jednak o jego potencjale przekonamy się tak naprawdę dopiero w połowie lutego" - dodał Alonso.

To, że R28 nie jest jeszcze gotowy do walki nikogo nie powinno dziwić. Wszystkie zespoły są jeszcze w fazie głębokich testów, a pełną odpowiedź o formie poszczególnych zespołów poznamy dopiero w marcu, podczas otwierającego sezon Formuły 1 Grand Prix Australii na torze w Melbourne.

Warto jednak nieco bliżej przyjrzeć się bolidowi Renault, bowiem w nowym egzemplarzu zaszło kilka widocznych modyfikacji. Szczególnie przód auta z zupełnie nową konstrukcją przedniego spojlera z tzw. "mostkiem" w środkowej części wydaje się znacznie dłuższy. Zmniejszyły się po bokach także kanały dolotowe, których zadaniem jest transportowanie powietrza do chłodzenia jednostki napędowej. R28 jest jednak nadal zbyt ciężki w obrębie tylnej osi dlatego inżynierowie Renault pracują nad przesunięciem masy na oś przednią. Niestety nie wiele można zmienić w balaście samochodu dlatego część elementów z tyłu musi być wykonana z lżejszych kompozytów. Wprowadzono kilka modyfikacji w elementach układu kierowniczego.

Inżynierowie i technicy są zadowoleni z pierwszych testów. "Większość problemów z poprzedniego sezonu udało nam się w nowym bolidzie wyeliminować. Pierwsze testy pokazały, że możemy być spokojni i nadal pracować nad poprawą osiągów" - powiedział Bob Bell, szef biura konstrukcyjnego w zespole Renault.

Obecna praca kierowców i inżynierów ma przełożyć się na zrealizowanie celów postawionych przez szefa zespołu Flavio Briatore. "Mam nadzieję, że jesteśmy wystarczający silni aby w przeciągu całego sezonu móc walczyć z topowymi zespołami o miejsca na podium" - powiedział podczas prezentacji ekscentryczny Włoch. "Chcemy również ponownie zacząć wygrywać" - dodał.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault F1

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport