mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Renault przedstawia R28

F1: Renault przedstawia R28

Zespół ING Renault F1 zaprezentował nowy bolid R28 na sezon 2008 oraz przedstawił nowych kierowców - dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso i Nelsona Piqueta Jr.'a. Francuzi liczą, że w tegorocznym sezonie będą w stanie włączyć się do walki o miejsca na podium.

F1: Renault przedstawia R28
Jak narazie Renault ma bliżej do takich rywali jak BMW czy Williams, niż do czołówki jeżdżącej we własnej lidze, a więc Ferrari i McLaerna. Potwierdzają to nie tylko czasy uzyskiwane przez nowy bolid na testach w Walencji kilkanaście dni temu ale także sami główni zainteresowani. Podczas wczorajszej prezentacji w Paryżu powracający do zespołu po rocznej przerwie, Hiszpan Fernando Alonso starał się wypowiadać w wyważony tonie.

"Wszyscy po testach w Walencji rozmawiają głównie o Ferrari i McLarenie" - mówił Mistrz Świata z 2005 i 2006 roku. "Ale dla nas jest to akurat dobre. Dzięki temu możemy pracować w spokoju nad nowym samochodem. Aktualnie koncentrujemy się na tym żeby wyłapać ewentualne błędy w konstrukcji i je na bieżąco korygować. Auto jest przygotowane dobrze, jednak o jego potencjale przekonamy się tak naprawdę dopiero w połowie lutego" - dodał Alonso.

To, że R28 nie jest jeszcze gotowy do walki nikogo nie powinno dziwić. Wszystkie zespoły są jeszcze w fazie głębokich testów, a pełną odpowiedź o formie poszczególnych zespołów poznamy dopiero w marcu, podczas otwierającego sezon Formuły 1 Grand Prix Australii na torze w Melbourne.

Warto jednak nieco bliżej przyjrzeć się bolidowi Renault, bowiem w nowym egzemplarzu zaszło kilka widocznych modyfikacji. Szczególnie przód auta z zupełnie nową konstrukcją przedniego spojlera z tzw. "mostkiem" w środkowej części wydaje się znacznie dłuższy. Zmniejszyły się po bokach także kanały dolotowe, których zadaniem jest transportowanie powietrza do chłodzenia jednostki napędowej. R28 jest jednak nadal zbyt ciężki w obrębie tylnej osi dlatego inżynierowie Renault pracują nad przesunięciem masy na oś przednią. Niestety nie wiele można zmienić w balaście samochodu dlatego część elementów z tyłu musi być wykonana z lżejszych kompozytów. Wprowadzono kilka modyfikacji w elementach układu kierowniczego.

Inżynierowie i technicy są zadowoleni z pierwszych testów. "Większość problemów z poprzedniego sezonu udało nam się w nowym bolidzie wyeliminować. Pierwsze testy pokazały, że możemy być spokojni i nadal pracować nad poprawą osiągów" - powiedział Bob Bell, szef biura konstrukcyjnego w zespole Renault.

Obecna praca kierowców i inżynierów ma przełożyć się na zrealizowanie celów postawionych przez szefa zespołu Flavio Briatore. "Mam nadzieję, że jesteśmy wystarczający silni aby w przeciągu całego sezonu móc walczyć z topowymi zespołami o miejsca na podium" - powiedział podczas prezentacji ekscentryczny Włoch. "Chcemy również ponownie zacząć wygrywać" - dodał.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault F1

Podobne wiadomości:

Renault Captur po faceliftingu - poznaj polskie ceny

Renault Captur po faceliftingu - poznaj...

Aktualności 2017-05-09

Miejski crossover Renault przeszedł lifting i właśnie wkracza do polskich salonów. Przy tej okazji poznaliśmy oficjalny, polski cennik. Auto będzie dostępne z czterema silnikami w pięciu wersjach wyposażenia.

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Aktualności 2017-04-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.