mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > F1: Stawka prawie kompletna

F1: Stawka prawie kompletna

Za niespełna miesiąc rusza ponownie karuzela, której na imię Formuła 1. Na razie zespoły sprawdzać będą nowe bolidy, ale czas testów to także doskonała okazja do wypróbowania potencjału kierowców. Stawka 24 zawodników jest już niemal w pełni obsadzona. Teoretycznie zostały zaledwie dwa wolne miejsca.

F1: Stawka prawie kompletna
Jeśli spojrzeć na listę zgłoszeń zespołów na sezon 2011 to okazuje się, że tak naprawdę wolnych foteli w bolidach jest jeszcze 5. Składów nie potwierdziły bowiem trzy zespoły: Hispania Racing Team, Force India i Scuderia Toro Rosso. W przypadku tego ostatniego teamu, szefowie jednak zarzekają się na wszelkie możliwe bóstwa, że ich dotychczasowy duet kierowców nie zmieni się w nadchodzącym sezonie.



"Sebastien Buemi i Jaime Alguersuari zostali już wcześniej potwierdzeni jako kierowcy na rok 2011. Nie udokumentowaliśmy tej decyzji ostatecznie u FIA dlatego, że jeszcze nie ma takiej potrzeby" - tłumaczą przedstawiciele Toro Rosso w rozmowie z dziennikarzami niemieckiego portalu Motorsport-Magazin.com. Jeśli więc wierzyć tej wypowiedzi skład bliźniaczego teamu Red Bulla jest klarowny: Buemi, Alguersuari i Daniel Ricciardo w roli kierowcy testowego.

Podobna sytuacja co w Toro Rosso, panuje w Force India. Tutaj też niby wszystko jest jasne, ale dotychczasowa żonglerka informacji na temat ostatecznego składu kierowców, wprowadziła trochę zamieszania. Po pierwsze dla tego, że jest to w zasadzie ostatni zespół z wolnymi miejscami, który gwarantuje konkurencyjny bolid. Każdy z potencjalnych kandydatów, który jeszcze nie ma pewnego etatu, chciałby naturalnie zasilić szeregi tej indyjskiej ekipy. Sytuacji nie ułatwia milczenie właściciela tej stajni - Vijaya Mallyi. Hinduski biznesmen do ostatniej chwili wstrzymuje się z ogłoszeniem składu. Trudno tak naprawdę wskazać dlaczego, bo przecież ważne kontrakty z zespołem mają dotychczasowi kierowcy Force India: Adrian Sutil i Vitantonio Liuzzi. Ten pierwszy o swoje miejsce może być raczej spokojny, tym bardziej, że złudzeń w tej kwestii nie ma menadżer Niemca, Manfred Zimmerman. "W zasadzie jesteśmy porozumieni z Force India. Umowa czeka już tylko na podpisanie przez obie strony" - mówił w niedawnych wywiadach.

W przypadku Liuzziego już w poprzednim sezonie pojawiły się głosy niezadowolenia z formy jaką prezentował Włoch w poszczególnych wyścigach. Stąd kilkanaście dni temu obiegła informacja, że Liuzzi jest za burtą Force India, a w sezonie 2011 do Sutila dołączy dotychczasowy tester Paul di Resta. Szkot jest mistrzem serii DTM i nie ukrywa, że rola tego trzeciego już dawno mu się znudziła. Kwestią pozostaje zatem już chyba tylko suma przedwczesnej wyprawki dla Liuzziego. Ale jak to w Formule 1 bywa, wszystko jest jeszcze możliwe. Tym bardziej, że menadżer di Resty również dość ostrożnie wypowiada się w kwestii etatu swojego klienta.

Z pracą dla Force India w roli wyścigowego kierowcy wiązany był przez pewien czas także Nico Hulkenberg. Młody Niemiec, który w ubiegłym roku jeździł dla Williamsa, załapał się jednak tylko na stanowisko kierowcy testowego w indyjskim zespole. Choć także tutaj kontraktem chwali się w zasadzie tylko menadżer zawodnika, Willi Weber, to o tą posadę możemy być raczej pewni.

Ostatnie, całkowicie nieskażone spekulacjami miejsce, ma do zaoferowania Hispania Racing Team. Hiszpański zespół potwierdził kilka dni temu, że do zespołu w sezonie 2011 dołączy Hindus Narain Karthikeyan. Tym samym zawodnik wraca do rywalizacji w Formule 1 po pięciu latach przerwy - idealnie na tegoroczne Grand Prix Indii. Kto będzie jego partnerem jest jeszcze otwarte. Pewne jest na razie tylko to, że podobnie jak Karthikeyan (kierowca ma wsparcie indyjskiego koncernu motoryzacyjnego TATA Group), również drugi reprezentant HRT będzie musiał przynieść ze sobą wiano w postaci prywatnych sponsorów.

Dotychczasowy duet HRT - Karun Chandhok i Bruno Senna najprawdopodobniej będą musieli zakończyć na pewien czas swoją przygodę z F1. Chandhok byłby drugim Hindusem w zespole, a to kłóci się z logiką marketingu. Senna z kolei niemal od początku był - mówiąc nie do końca poprawnie politycznie - pozostałością po zespole Campos Team, który został przejęty właśnie przez właściciela HRT - Jose Ramona Carabante. Sezon 2010 przejeździł tylko dlatego, że miał dobrze skonstruowany kontrakt. HRT nie opłacało się po prostu go zwalniać. Szef zespołu Colin Kolles zapowiedział ostatnio, że definitywnie nie widzi miejsca dla Senny w zespole. Być może Hindusa lub Brazylijczyka zobaczymy w roli kierowcy Team Lotus, o ile malezyjski zespół pożegna Jarno Trulliego. Póki co jednak na to się nie zanosi i Włoch prawdopodobnie nadal będzie kolegą Heikki Kovalainena.

Potencjalni kierowcy? Oczywiście są. Szanse może mieć na przykład Sakon Yamamoto. Wszystko zależy jednak od tego, czy Japończyka wesprze jego mama i skupieni wokół jej biznesów sponsorzy. Kolejny na liście jest Christian Klien. Niemiec ma spore doświadczenie w F1, ale ma też problemy ze znalezieniem wpływowych darczyńców. Takich problemów nie ma natomiast Davide Valsecchi, który do tej pory startował w serii GP2, a w posezonowych testach w Abu Zabi miał już okazję zasiąść w kokpicie bolidu HRT. Sam zawodnik w tej kwestii wypowiada się następująco: "Angaż w zespole F1 zależy od wielu rzeczy. Ja jednak jestem zadowolony, bo dostałem szansę i myślę, że ją dobrze wykorzystałem. Zespół był zadowolony z mojej jazdy i jeśli będa chcieli skorzystać z moich usług, to na pewno nie odmówię" - powiedział Valsecchi.

Stawka kierowców Formuły 1 na sezon 2011:

Nr. Nazwisko
Zespół
1.
Sebastian Vettel
Red-Bull Racing
2.
Mark Webber
Red-Bull Racing
3.
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
4.
Jenson Button
McLaren-Mercedes
5.
Fernando Alonso
Scuderia Ferrari
6.
Felipe Massa
Scuderia Ferrari
7.
Michael Schumacher
Mercedes GP
8.
Nico Rosberg
Mercedes GP
9.
Robert Kubica
Lotus-Renault GP
10.
Witalij Pietrow
Lotus-Renault GP
11. Rubens Barrichello
Williams
12.
Pastor Maldonado
Williams
14.
brak danych
Force India
15.
brak danych
Force India
16.
Kamui Kobayashi
Sauber Motorsport
17.
Sergio Perez
Sauber Motorsport
18. brak danych
Scuderia Toro Rosso
19.
brak danych
Scuderia Toro Rosso
20.
Jarno Trulli
Team Lotus
21.
Heikki Kovalainen
Team Lotus
22.brak danych
Hispania Racing Team
23.
brak danych
Hispania Racing Team
24. Timo Glock
Marussia Virgin
25.
Jerome d'Ambrosio
Marussia Virgin
Tematy w artykule: F1 kierowca Formula 1 Force India HRT

Podobne wiadomości:

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza kobieta w F1

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza...

Aktualności 2016-01-13

Kierowcy poszukiwani na rynku pracy

Kierowcy poszukiwani na rynku pracy

Finanse i prawo 2015-11-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport