mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > FIA: Koniec "dmuchanych" dyfuzorów

FIA: Koniec "dmuchanych" dyfuzorów

FIA w trakcie sezonu 2011 postanowiła zmodyfikować pewne przepisy regulaminu technicznego Formuły 1. Od Grand Prix Hiszpanii zespoły otrzymały zakaz stosowania tzw. dmuchanych dyfuzorów.

FIA: Koniec
Przepis dosłownie odnośni się do zakazu mapowania silników w taki sposób, gdzie spaliny były kierowane do dyfuzora nawet w momencie hamowania. Według nowych zasad podczas gdy kierowca nie naciska na pedał gazu przepustnica może być otwarta tylko w 10%. W ten sposób zmniejszy się gęstość spalin, co spowoduje, że ich strumień nie będzie oddziaływał tak mocno na docisk bolidu podczas hamowania. Dmuchane dyfuzory stosowało większość zespołów już w ubiegłym roku, a przepustnica w takiej konfiguracji podczas hamowania otwarta była na 100%.

FIA tłumacząc swoją decyzję o zmianie regulaminu uzasadniła, że przepustnica powinna służyć wyłącznie do zwiększania momentu obrotowego, a nie poprawy aerodynamiki bolidu. Inny niż dozwolony sposób jej wykorzystania będzie równoznaczny ze złamaniem regulaminu, który zabrania stosowania ruchomych urządzeń aerodynamicznych.
Tematy w artykule: FIA F1 dyfuzor Formula 1 regulamin

Podobne wiadomości:

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza kobieta w F1

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza...

Aktualności 2016-01-13

FIA i Luc Besson w wspólnej kampanii

FIA i Luc Besson w wspólnej kampanii

Aktualności 2015-10-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.