mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > FIA: Koniec "dmuchanych" dyfuzorów

FIA: Koniec "dmuchanych" dyfuzorów

FIA w trakcie sezonu 2011 postanowiła zmodyfikować pewne przepisy regulaminu technicznego Formuły 1. Od Grand Prix Hiszpanii zespoły otrzymały zakaz stosowania tzw. dmuchanych dyfuzorów.

FIA: Koniec
Przepis dosłownie odnośni się do zakazu mapowania silników w taki sposób, gdzie spaliny były kierowane do dyfuzora nawet w momencie hamowania. Według nowych zasad podczas gdy kierowca nie naciska na pedał gazu przepustnica może być otwarta tylko w 10%. W ten sposób zmniejszy się gęstość spalin, co spowoduje, że ich strumień nie będzie oddziaływał tak mocno na docisk bolidu podczas hamowania. Dmuchane dyfuzory stosowało większość zespołów już w ubiegłym roku, a przepustnica w takiej konfiguracji podczas hamowania otwarta była na 100%.

FIA tłumacząc swoją decyzję o zmianie regulaminu uzasadniła, że przepustnica powinna służyć wyłącznie do zwiększania momentu obrotowego, a nie poprawy aerodynamiki bolidu. Inny niż dozwolony sposób jej wykorzystania będzie równoznaczny ze złamaniem regulaminu, który zabrania stosowania ruchomych urządzeń aerodynamicznych.
Tematy w artykule: FIA F1 dyfuzor Formula 1 regulamin

Podobne wiadomości:

Audi mówi

Audi mówi "nie" Formule 1

Aktualności 2015-05-19

Pirelli gra w kolory

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Żółte znaki na drogach - o co chodzi?
Żółte znaki na drogach - o co chodzi?
Od kilku dni w północno-wschodniej Polsce pojawiły się nowe, żółte znaki na których możemy zobaczyć np. czołg. Na szczęście zwykli kierowcy nie muszą się nimi przejmować. Są to informacje przeznaczone dla wojskowych.