mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > FIA narzuciła silniki "nowym" w F1?

FIA narzuciła silniki "nowym" w F1?

Masz silnik Cosworth - jedziesz w Formule 1. Nie masz - proste, nie jedziesz. Tak przynajmniej twierdzą zespoły, którym nie dane będzie wystartować w nowym sezonie Formuły 1.

FIA narzuciła silniki
Manor GP, USF1 i Campos będą, od sezonu 2010, ścigać się w Formule 1. Wszystkie zespoły zaopatrzą się w silniki u brytyjskiej firmy Cosworth. Zespoły, które nie dostały się do Formuły 1 twierdzą, że właśnie od tego uzależnione były przyjęcia na nowy sezon. - Powiedziano nam, że jeżeli chcemy mieć miejsce na sezon 2010, musimy podpisać 3-letni kontrakt z firmą Cosworth - mówi jeden z szefów odrzuconego zespołu.




- "Mieliśmy możliwość skorzystania z silników marki Mercedes, Renault i Ferrari, ale powiedziano nam, że wymogiem jest wybór firmy Cosworth jako dostawcy silników - napisał szef innego zespołu w liście do redakcji „Daily Telegraph". W pokonanym polu zostały takie marki, jak Lola i Aston Martin.

Cosworth oczywiście zaprzecza wszelkim spekulacjom na ten temat. Jednak FIA przyznaje, że preferowała niezależnego dostarczyciela silników. FIA bała się uzależnienia nowych zespołów od fabrycznych marek, jak Mercedes i Ferrari.

Cosworth przed laty był silnie związany z Formułą 1, ale w ostatnich trzech sezonach nie współpracował z żadnym zespołem. Niedawno firma Cosworth wygrała przetarg na dostarczanie tanich silników zespołom Formuły 1. Jedynymi zespołami, które zdecydowały się na silniki tej marki są nowe zespoły.
Tematy w artykule: silnik FIA F1 USF1 Cosworth

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Technika 2017-01-25

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Aktualności 2016-10-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii
Audi R8 Spyder V10 Plus - najmocniejsze kabrio w historii
Koncern z Ingolstadt zaprezentował najmocniejszą odmianę swojego supersamochodu. Wersja R8 Spyder V10 Plus to najmocniejszy kabriolet z logo czterech pierścieni, jaki kiedykolwiek powstał.