mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > FSO: lawina zamówień i coraz większa produkcja

FSO: lawina zamówień i coraz większa produkcja

Wybór kierunku wschodniego, czyli rynku ukraińskiego na eksport samochodów okazał się "strzałem w dziesiątkę" dla FSO. Żerańska fabryka produkuje miesięcznie ok. 5000 w pełni wyposażonych samochodów oraz ok. 4300 zestawów KD. Okazuje się, że to wciąż za mało by sprostać zamówieniom płynącym zza wschodniej granicy.

FSO: lawina zamówień i coraz większa produkcja

"W tych samochodach na Ukrainie montowane są silniki wyprodukowane w Zaporożu. Gotowe pojazdy trafiają później do salonów sprzedaży pod nazwą Sens. Od połowy sierpnia ubiegłego roku FSO wysyła do ukraińskiego partnera również tzw. zestawy KD, czyli elementy wytwarzane przez Żerań i spółki komponentowe Grupy Kapitałowej FSO, z których na Ukrainie montowany jest Lanos T150" - tłumaczy Wojciech Krupnik.

Żerańska fabryka produkuje miesięcznie ok. 5000 w pełni wyposażonych samochodów oraz ok. 4300 zestawów KD. Nadal nie jest to ilość zaspokajająca popyt na wschodnim rynku. "Niestety FSO, podobnie zresztą jak i pozostałe zakłady motoryzacyjne na świecie, nie jest w stanie zwiększyć z dnia na dzień swojej produkcji o kilkadziesiąt procent. A dokładnie taki ruch musielibyśmy wykonać, żeby zaspokoić oczekiwania odbiorcy zagranicznego. Powstanie samochodu to złożony proces, wymagający współpracy wszystkich działów fabryki, a także dostawców, którzy również muszą zwiększyć swoją wydajność i efektywność. By produkować więcej, musimy mieć nie tylko więcej części, ale i ludzi z odpowiednim przygotowaniem technicznym, którzy spełniliby nasze wysokie wymagania" - tłumaczy Krupnik.

Fakt, że zamówienia z Ukrainy przewyższają obecne możliwości produkcyjne fabryki, daje - zdaniem Wojciecha Krupnika - wiele możliwości, ale stwarza też pewne pułapki. "Z jednej strony otwierają się przed nami niezwykłe perspektywy rozwoju i większych zysków. Z drugiej zaś  zdajemy sobie sprawę, że żaden rynek nie lubi pustki. Skoro nie jesteśmy w stanie w danej chwili dać naszemu klientowi tego, czego oczekuje - bardzo szybko może znaleźć się ktoś, kto zajmie nasze miejsce. To dlatego działamy pod presją, by jak najszybciej zwiększyć liczbę produkowanych na Żeraniu samochodów. To prawda, że osiągnięcie pułapu 9000 - 10 000 aut miesięcznie nie jest łatwe. To prawda, że nie będzie łatwe również jego utrzymanie. A najtrudniejsze będzie - czego oczekuje od nas partner - podwojenie tej liczby. Pewien jednak jestem, że te ostatnie ciężkie dla naszej firmy lata nie tylko zahartowały nas w przekonywaniu, że FSO nie jest skazana na upadek, ale też nauczyły wielu niekonwencjonalnych działań, dzięki którym mamy szansę osiągnąć ten cel".

FSO, która odniosła sukces eksportowy na Ukrainie, szuka nowych odbiorców. "Rynek ukraiński kiedyś przecież zostanie nasycony. A my mamy licencję na Lanosa do 2008 roku. Razem z ZAO ZAZ tworzymy jedną korporację, dlatego intensywnie wymieniamy się z ukraińskimi działami handlowymi informacjami o ewentualnych kupcach" - Ryszard Kowalski, dyrektor sprzedaży i eksportu w FSO. Wg. Kowalskiego Lanos ma duże szanse odnieść sukces w krajach arabskich i europejskich spoza UE - w tym głównie Bułgarii i Rumunii. W Rumunii FSO rozpoczęła juz proces homologacji.

Zobacz wszystko o samochodach marki FSO

Przeczytaj także:

FSO ma 55 lat (2006-11-14)

Warunkowa pomoc dla FSO (2006-11-09)

FSO - sprzedaż i produkcja w 2005 (2006-02-27)

Wzrost w FSO (2005-12-15)


Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~kamil 2007-02-25

ty dfg to ty montujesz tam lanosy? widocznie dobrze mi go zmontowałeś bo ja jerzdze nim cały czas i jak na razie nic mi sie nie psuje tylko wymieniam oleje i filtry i cały czas jerzdze z lpg. i ty twierdzisz że lanos nie pociagnie chyba kity wciskasz

~dfg 2007-02-07

pracuje tam i lanos dlugo nie pociagnie :)

~z 2006-11-30

no i luz nareszcie coś się dzieje

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.