mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > FSO pracuje pełną parą

FSO pracuje pełną parą

Warszawska Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) ma szansę na powrót do świetności. W ubiegłym roku wyprodukowała blisko 95 tys. samochodów i zestawów do ich montażu. Większość trafiła na chłonny rynek ukraiński. Ten rok ma być jeszcze lepszy. Z Żerania ma wyjechać w tym roku 150 tys. aut, a w przyszłym może jeszcze więcej. O ile uda się podnieść unijne limity narzucone przez UE.

Pierwotnie plany zakładały, że produkcja sięgnie 135 tys. sztuk. Teraz spółka podniosła prognozę do 150 tys. Aż 146 tys. stanowić będą lanosy, pozostałe 4 tys. przypadnie na mającego zapewnić przyszłość fabryce Chevroleta Aveo. „Rynki ukraiński i rosyjski okazały się bardziej obiecujące, niż na początku zakładaliśmy” — wyjaśnia Zofia Duran, członek zarządu FSO. Informuje, że w styczniu i lutym produkcja fabryki sięgnęła 21,9 tys. sztuk.

Produkcja 150 tys. sztuk oznacza, że w tym roku fabryka osiągnie maksymalny limit narzucony przez Komisję Europejską w zamian za zgodę na pomoc publiczną. A przecież w 2008 r. zakład poza utrzymaniem produkcji lanosów chce zbudować kilkadziesiąt tysięcy aveo. Ukraiński inwestor — holding UkrAvto — nie ukrywa, że liczy na zwiększenie mocy zakładu do co najmniej 220 tys. sztuk rocznie. Dlatego zarząd spółki postanowił zaskarżyć unijne limity do sądu.

Przeczytaj także:

Nowości z FSO (2007-02-23)

Resort Skarbu przyłączy się do protestu FSO (2007-02-19)

 

 

 


Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Michał 2007-04-21

Niech FSO w stanie na nogi i uniezależni się. W przeszłości potrafili polacy projektowac piękne auta które nie weszły niestety do produkcji a szkoda jak warszawa sport. Życzę polskiej firmie powozdenia i rozsąnnych działań. FSO RULES.

~tantus 2007-03-16

Unia nie dała żadnych pieniędzy, tylko zgodziła się na udzielenie FSO pomocy publicznej przez polski Rząd. A limit jest moim zdaniem rzeczywiście krzywdzący, bo po pierwsze - kiedy MG Rover dostawał taką pomoc nikt mu nie narzuczał takich limitów, po drugie - 95% produkcji idzie poza granice UE, a więc nie ma to wpływu na konkurencję w samej Unii, po trzecie - już teraz FSO produkuje ok. 100 000 aut rocznie, więc limit 150 000 oznacza całkowitą blokadę rozwoju na kilka lat.

~Walker 2007-03-15

UNIA dała im kasę a teraz chcą ich podać do sądu? FSO ma kurtką pamięć.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport