mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat 500L z rekordowo niskim spalaniem

Fiat 500L z rekordowo niskim spalaniem

Podczas pierwszej edycji "Diesel Challenge" - imprezy organizowanej przez firmę Bosch - swoje ogromne możliwości potwierdziła jednostka wysokoprężna Multijet II.

Fiat 500L z rekordowo niskim spalaniem
W przedsięwzięciu uczestniczyła flota samochodów Fiat 500L Living z silnikiem 1.6 Multijet II o mocy 105 KM, które wyruszyły 1 października z Mirafiori Motor Village w Turynie i po przejechaniu około 800 km, następnego dnia, dotarły do Motor Village Fiat Caffè w Paryżu. Startujące załogi pokonały trasę na mniej więcej 27 litrach oleju napędowego, co odpowiada zużyciu równemu około 30 km/l. Jeszcze lepsze okazały się wyniki uzyskane przez zawodowego kierowcę, który na tym samy odcinku zużył tylko 20,9 litra paliwa co równe jest ponad 38 km/l. Takie same wyniki zostały uzyskane przez załogi, które pokonały trasę powrotną z Paryża do Turynu przy tylko jednym tankowaniu oleju napędowego.

Wyposażony w niewielką turbosprężarkę o stałej geometrii, pompę oleju o zmiennej wydajności oraz inteligentny alternator, silnik 1.6 Multijet o mocy 105 KM zamontowany w modelu Fiat 500L Living należy do drugiej generacji jednostek napędowych Multijet, zapewniających niższe zużycie paliwa i emisje oraz osiągi najlepsze w swojej kategorii. Sekretem tych osiągów jest nowy układ zasilania, który wykorzystuje innowacyjne wtryskiwacze, zdolne do szczególnie szybkiego i elastycznego podawania paliwa. Technologia Multijet II może sterować zwiększoną aż do 8 liczbą wtrysków paliwa na cykl, dzięki nowemu serwozaworowi, zapewniając wyższą sprawność, elastyczność i precyzję w różnych fazach działania.

Wtryskiwacz jest również mniej skomplikowany i bardziej niezawodny dzięki uproszczeniu konstrukcji i redukcji liczby komponentów o 40%. Nowe typy wtryskiwaczy dają możliwość dalszej optymalizacji procesów spalania paliwa poprzez kontrolę profilu czasowego dwóch kolejnych wtrysków głównych (Injection Rate Shaping), a więc stałej modulacji zasilania cylindrów. Jest to skuteczny sposób na poprawę procesu spalania i tym samym wyciszenie pracy silnika oraz obniżenie emisji cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) do atmosfery.

Dzisiejsze silniki MultiJet II spełniają całkowicie wymogi Euro 5 i stanowią kolejny, ważny krok w kierunku zgodności z zaostrzonymi normami emisji spalin w przyszłości. Nie brakuje również systemu Start&Stop, a w celu obniżenia oporów tarcia zarówno w samym silniku, jak i w skrzyni przekładniowej stosowany jest olej o niskiej lepkości.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport