mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat 500 niewypałem w USA

Fiat 500 niewypałem w USA

Fiat po wykupieniu Chryslera ogłosił, że planuje wprowadzić na amerykański rynek Fiata 500. Włoski koncern liczył na sprzedaż ok. 50 000 aut w pierwszym roku. Zanosi się, że panowie z Turynu się przeliczyli.

Fiat 500 niewypałem w USA
Podczas gdy w okresie do października tego roku koncern BMW sprzedał 47 050 sztuk aut MINI (22 922 to samochody z twardym dachem) Fiat sprzedał 15 826 sztuk "pięćsetek". Nie wątpliwie jest to cios wymierzony w plan prezesa włoskiego koncernu, Sergio Marchionne. Jako wytłumaczenie można wziąć pod uwagę, że Fiat ma uboższą ofertę w porównaniu do MINI. Marka należąca do BMW w swojej ofercie w stanach ma wersję hatchback, kabriolet, Clubman, Cuntryman, Coupe oraz John Cooper Works. Fiat oferuje tylko dwie wersje 500. Na salonie samochodowym w Los Angeles zostanie amerykańskiej publiczności zaprezentowany skorpion 500 Abarth. Jednak to wciąż za mało.

Fiat tłumaczy tak słaby wynik faktem, że do sierpnia otworzyli 100 salonów, a celem jest otwarcie 130 placówek do końca roku 2011. Pod uwagę trzeba też wziąć fakt, że Fiat nie był obecny na rynku USA przez 30 lat i musi na nowo zdobywać pozycję.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~janusz311@onet.eu 2011-11-10

Mimo wszystko Europejczycy bardziej tolerują małe i niedoposażone samochody.Amerykanie mimo kryzysu dalej kochają się,jeżeli nie w krążownikach szos,to w dość dużych samochodach,wygodnych i na wskroś zautomatyzowanych.Fiat jako marka,nie ma za oceanem takiej renomy jak BMW i przedstawiany MINI,dlatego Fiat sukcesu odnosić nie musi.

Fiatmaniak 2011-11-09

Z tego co wiem to Fiat proponuje Amerykanom szereg dodatków do personalizacji pięćsetki więc tak jak lubią będą mogli mieć indywidualnego COOLFIACIKA :) a pewne niepowodzenia na amerykańskim rynku spowodowane jest po części przywiązaniem Amerykanów do swoich marek. Chociaż pewnie niedługo skończy im się tanie paliwo i docenią małe ekonomiczne samochody a w 500 będą mieli do wyboru 3 wersje wyposażenia. A i 101KM z silnika 1.4 MultiAir w samochodzie o tych gabarytach jest wystarczające a nawet więcej.

~radush 2011-11-08

Wynika to raczej z tego że tzw. Hamburgery wolą jeździć paliwożernymi brzydalami aniżeli zastanowić się nad zakupem oszczędnego, przyjemnego dla oka samochodu którym jest np. 500. Kolejnym powodem może być to, że skończyło się życie na kredyt i po prostu może być ich nie stać na jakikolwiek nowy, nierzadko kolejny samochód. Samemu Fiatowi nie możemy tak naprawdę nic zarzucić bo ze swojej strony zrobił on świetną robotę.

~Road_Jack 2011-11-07

Bzdura... kolejny głupi stereotyp :)

~Road_Jack 2011-11-07

Przyczynami porażki są długa nieobecność na rynku i fakt, że w USA jednak małe auta nie cieszą się ogromną popularnością... no i cena też za atrakcyjna nie jest.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport