mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat 500 zwycięski

Fiat 500 zwycięski

Przed tygodniem informowaliśmy o triumfie Opla Zafiry w wersji CNG w VII Superteście Ekonomii, a tymczasem w ubiegłym tygodniu miał jeszcze jeden podobny rajd. Tu najmniejszym spalaniem może się pochwalić Fiat 500 z silnikiem 1,3 Multijet.

Fiat 500 zwycięski
VII Supertest Ekonomii odbywał się na trasie z Warszawy do Poznania. Z kolei Eko Rajd Kontrolowany to impreza towarzysząca targom Moto Show w Sosnowcu. Na trasie tego rajdu stanęło 7 załóg, które miały do pokonania trasę o długości prawie 230 km. Obok sportowej hybrydy Honda CRZ znalazły się znane już na rynku modele: Toyota Prius, Volvo C30 DRIVe, dwa egzemplarze Skody Fabii i Fiat 500 (wszystkie trzy  w wersjach wysokoprężnych) oraz Fiat Panda Natural Power na gaz ziemny CNG. Liczyło się nie tylko spalanie, ale także czas przejazdu, przy czym zawodnicy musieli przestrzegać limitów prędkości obowiązujących na drogach, którymi jechali.

Trasa była bardzo różnorodna, prowadziła drogą ekspresową, drogami krajowymi i wojewódzkimi i autostradą, przez tereny zabudowane i niezabudowane. Kierowcy musieli zmagać się sygnalizacją świetlną, ciężarówkami, traktorami i korkami na remontowanych drogach.  
Pierwsze kilkadziesiąt kilometrów samochody przejechały w grupie, bo wszyscy dostosowywali się do ograniczeń prędkości i ekonomiki jazdy. Potem peleton został rozerwany przez ruch uliczny i sygnalizację świetlną.

Zwycięzcą rajdu został Fiat 500 1,3 Mjtd., który osiągnął najniższe średnie zużycie paliwa – tylko 2,63 litra oleju napędowego na 100 km, a załoga nie złapała żadnych karnych punktów za przekroczenie prędkości, pokonując trasę zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
Na drugim miejscu została sklasyfikowana załoga Toyoty Prius, a na trzecim Volvo C30 DRIVe. Tylko dwóm pierwszym załogom udało się osiągnąć spalanie poniżej 3 litrów na 100 km.

W Eko Rajdzie Kontrolowanym startował też Fiat Panda napędzany gazem ziemnym. Co prawda organizatorom nie udało się znaleźć odpowiedniego przelicznika średniego spalania gazu na paliwo, ale przeliczając  wyniki poszczególnych załóg na złotówki -  Panda okazała się najbardziej ekonomicznym samochodem. W czasie rajdu zużyła 11 metrów sześciennych gazu ziemnego, który kosztował 23 złote. Zwycięzca, który osiągnął w czasie testu najniższe spalanie 2,63 l oleju napędowego na 100 km musiał zapłacić za paliwo 28 złotych.

model
spalanie (l/100km)
1. Fiat 500
2. Toyota Prius
3. Volvo C30 DRIVe
4. Skoda Fabia
5. Skoda Fabia kombi
6. Honda CRZ
2,62
2,95
3,52
3,57
4,16
5,67

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 44 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Grand C4 Picasso, S-Max, 5008 – z rodziną w...

auto motor i sport 0000-00-00

Chociaż szczyt popularności mają już za sobą, vany pozostają najbardziej rodzinnymi spośród samochodów. Sprawdziliśmy jak dużo łączy Citroëna Grand C4 Picasso i Peugeota 5008 z większym od nich, odnowionym Fordem S-Maxem. Potrafią też interesująco różnić się od siebie.

Fiat Tipo S-Design już w polskich salonach

Fiat Tipo S-Design już w polskich salonach

Aktualności 2017-08-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autosan chce sprzedawać gaz
Autosan chce sprzedawać gaz
Władze spółki Autosan szukają sposobów na zwiększenie przychodów i atrakcyjności oferty. Polski producent autobusów poinformował o zawarciu porozumienia z największym dostawcą gazu w Polsce – grupą PGNiG.