mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat Aegea jak Ikea

Fiat Aegea jak Ikea

Włoski koncern zaprezentował niedawno samochód, który zastąpi model Linea na tzw. rynkach rozwijających się. Fiat Aegea jest na razie dostępny w wersji sedan, ale za chwilę pojawi się także w wariancie hatchback i kombi.

Fiat Aegea jak Ikea

Już niebawem do modelu Aegea w wersji sedan dołączą dwie kolejne wersje. Model o nadwoziu hatchback zastąpi na niektórych rynkach Bravo, natomiast wersja kombi będzie następcą Stilo Multiwagon.

Podczas rozmowy z dziennikarzami, dyrektor zarządzający marki Fiat powiedział, że nowe modele "będą jak Ikea, tanie i przemyślane". Miał on na myśli przystępność cenową tych modeli oraz wyposażenie, za które klienci nie będą chcieli dodatkowo dopłacać. Wszystkie trzy wersje będą produkowane w tureckiej fabryce Bursa.

Niewiadomo jeszcze, czy pozostałe modele trafią w najbliższym czasie na rynek europejski. Wszystko z powodu przepisów i regulacji dotyczących emisji spalin. Na rynkach takich jak np. brazylijski, gdzie trafią te modele, Fiat może sobie pozwolić na montowanie pod maską mniej zaawansowanych technicznie (a tym samym tańszych) jednostek napędowych.

Rynek brazylijski nie jest tutaj przypadkowy, gdyż właśnie tam najlepiej sprzedają się modele Fiata. Wszystko ze względu na niskie ceny modeli w stosunku do konkurencji. Wprowadzenie nowszych technologii spowodowałoby podniesienie cen, a tym samym spowodowałoby utratę lidera rynku.

Fiat w najbliższych latach skupi się na rozwijaniu nowej, globalnej platformy, która pozwoliłaby ograniczyć koszty produkcji. Na razie jednak jest to śpiew przyszłości.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Fiat Aegea

Podobne wiadomości:

Koncern FCA mieszał przy spalinach?

Koncern FCA mieszał przy spalinach?

Aktualności 2017-01-17

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~Capsel 2015-08-11

"...Fiat w najbliższych latach skupi się na rozwijaniu nowej, globalnej platformy, która pozwoliłaby ograniczyć koszty produkcji..."nW 1997 roku przy produkcji Sieny/Palio też się skupiał na globalnej platformie i mu przeszło, czyli jest to powtórka a nie wizja przyszłości.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.