mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat Auto Poland liderem na naszym rynku

Fiat Auto Poland liderem na naszym rynku

Rok 2004 firma Fiat Auto Poland zamknęła rezultatem łącznym w wysokości 63.595 szt sprzedanych aut osobowych i dostawczych, przy czym auta osobowe stanowiły 85% - czyli 54.365 szt., natomiast dostawcze - 9.230 szt.

Najwięcej sprzedanych zostało oczywiście aut marki Fiat. Łącznie w całym zeszłym roku 53.214 sztuk, co dało pozycję lidera z szacunkowym udziałem w rynku na poziomie 16,8%. Wśród modeli marki Fiat największym powodzeniem cieszyła się Panda, która znalazła 28.000 klientów i była najchętniej kupowanym modelem na naszym rynku w 2004 r. Dwa inne modele Punto i Seicento z wynikami odpowiednio 9.259 szt i 8.851 szt znalazły się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedawanych aut.

Na samochody osobowe marki Alfa Romeo zdecydowało się 965 osób, co dało szacunkowy udział w rynku na poziomie 0,3%. Wśród modeli marki Alfa Romeo dominowały 156 – 437 sztuk i 147 – 388 sztuk oraz wprowadzona w lutym ub.r. Alfa GT - 78 szt.

Sprzedaż aut marki Lancia wyniosła 186 samochodów. Przede wszystkim nowy Ypsilon, którego sprzedało się 113 sztuk, co stanowiło 60 % sprzedaży marki.

Rok 2004 był kolejnym rokiem umocnienia pozycji Fiata jako lidera na rynku aut dostawczych. Wynik 9.230 sprzedanych samochodów dostawczych jest wynikiem o prawie 13% lepszym niż rezultat 2003 roku. Marka osiągnęła szacunkowy udział w rynku na poziomie około 26%. Na ten wynik złożyła się sprzedaż  lekkich Vanów:  Pandy Van w ilości 3.074 szt., Seicento Van w ilości 2.503 szt. oraz zyskującego swoich zwolenników Doblo Combi i Cargo - 1.961 i Ducato w liczbie 1.609 sprzedanych aut.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.