mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat Ducato jako kamper

Fiat Ducato jako kamper

Na rozpoczynających się jutro Targach Caravaningowych w Düsseldorfie Fiat zaprezentuje nową generację modelu Ducato. Włoski dostawczak  jest obecnie najpopularniejszy w Europie modelem, na bazie którego powstają kampery.

Fiat Ducato jako kamper
Fiat po raz pierwszy zaprezentuje szerokiej publiczności sześć baz pod zabudowę kamperów. Od przeszklonego furgona z krótkim rozstawem osi aż do różnych wariantów kabin i baz pod kampery z obniżonym progiem załadunkowym, silnik turbodiesel o mocy 177 KM i zrobotyzowaną skrzynię biegów Comfort-Matic.

Zaprezentowane w Düsseldorfie egzemplarze Ducato to tylko niewielki fragment oferowanych baz pod zabudowę kamperów, która jest najszersza i najbardziej kompletna w segmencie. Do wyboru jest bowiem 5 wariantów rozstawu osi, 6 wariantów długości i 4 wersje silnikowe. W sumie, z połączenia różnego typu nadwozi, ładowności i jednostek napędowych, może powstać rekordowa liczba 600 specyficznych wersji samochodów kempingowych.

Szósta generacja Fiata Ducato oferuje jedną z najwyższych w tym sektorze jakość. otwierane okno dachowe kabiny ze wzmocnieniem strukturalnym, obracane fotele przednie, specjalne podwozie o obniżonej masie pod zabudowę o wysokiej sztywności połączenia z częścią mieszkalną i zbiorników na płyny, powiększony rozstaw tylnych kół pod kątem miejsca wewnątrz i stabilności jazdy, nowe zawieszenie tylne z materiałów kompozytowych oraz nowe sprężyny zawieszenia przedniego, dostosowane do skrajnych obciążeń. Fabryczna instalacja elektryczna ułatwia zintegrowanie połączeń przewodów między "bazą" a zabudową.



Fiat Ducato, jako baza do zabudowy kampera, oferowany będzie wyłącznie z turbodieslami. Najpopularniejszy powinien być Ducato w wersji z 2,3-litrowym silnikiem MultiJet II o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Obok niego występuje drugi wariant turbodiesela o pojemności 2,3 litra o obniżonej masie, który wytwarza maksymalną moc 148 KM i maksymalny moment obrotowy równy 350 Nm.

Dopełnieniem oferty jest silnik 2.0 115 MultiJet II o mocy 115 KM, montowany w połączeniu z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów oraz najpotężniejszy silnik 3.0 180 MultiJet Power o mocy 177 KM z momentem obrotowym 400 Nm.

Za wyjątkiem dwulitrowego turbodiesela o mocy 115 KM, połączonego z pięciostopniową skrzynią biegów, wszystkie warianty Fiata Ducato w standardzie wyposażone są w manualną, sześciostopniową skrzynię biegów. Jako alternatywa, dla silników 130 MultiJet, 150 MultiJet i 180 MultiJet dostępna jest zrobotyzowana skrzynia biegów Comfort-Matic ze specjalnym zestawem dla kamperów jak i trybem "automat", który zapewnia bardziej komfortową jazdę.

W całej gamie baz pod zabudowy kampera dostępny jest system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Integralną częścią ESC są inne ważne funkcje bezpieczeństwa - system zapobiegania dachowaniu, system kontroli ładunku (LAC - Load Adaptive Control), system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Holder), system przeciwpoślizgowy ASR (Anti Slip Regulation) i przeciwdziałający utracie przyczepności kół podczas hamowania silnikiem  (MSR), elektroniczny system wspomagania hamowania (EBA) oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) na cztery koła.

W nowym Ducato dostępny jest także system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning System) oraz system automatycznej zmiany świateł drogowych na światła mijania w zależności od odległości pojazdów jadących z przeciwka (High Beam Recognition). Ducato jest jedynym pojazdem w swojej klasie wyposażonym w automatyczny system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), pozwalający identyfikować limity prędkości oraz zakaz wyprzedzania i wyświetlający odpowiednie informacje na panelu wskaźników.

Koncept na bazie Ducato
Na wystawie w Düsseldorfie pokazany zostanie również samochód koncepcyjny zbudowany na bazie Fiata Ducato, zrealizowany wraz z Moparem, który proponowany jest jako doskonały "warsztat na czterech kółkach" do obsługi pojazdów, z całym zestawem narzędzi, w tym z oprzyrządowaniem diagnostycznym oraz z półkami na części zamienne i akcesoria. W razie potrzeby, pod rozwijanymi markizami z obydwóch stron można praktycznie wszędzie wykonać kontrole i przeglądy. Poza tym, ten mobilny warsztat mechaniczny może przeprowadzać elektroniczne kontrole za pośrednictwem tableta (wiADVISOR), również dzięki dostępowi do Internetu i szerokiemu, 32-calowemu, płaskiemu ekranowi, co zapewnia całkowitą przejrzystość interwencji z korzyścią dla klienta.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Cena podstawowa już od: 87 822 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-2dr. skrzynia-2dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport