mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat Ducato jako kamper

Fiat Ducato jako kamper

Na rozpoczynających się jutro Targach Caravaningowych w Düsseldorfie Fiat zaprezentuje nową generację modelu Ducato. Włoski dostawczak  jest obecnie najpopularniejszy w Europie modelem, na bazie którego powstają kampery.

Fiat Ducato jako kamper
Fiat po raz pierwszy zaprezentuje szerokiej publiczności sześć baz pod zabudowę kamperów. Od przeszklonego furgona z krótkim rozstawem osi aż do różnych wariantów kabin i baz pod kampery z obniżonym progiem załadunkowym, silnik turbodiesel o mocy 177 KM i zrobotyzowaną skrzynię biegów Comfort-Matic.

Zaprezentowane w Düsseldorfie egzemplarze Ducato to tylko niewielki fragment oferowanych baz pod zabudowę kamperów, która jest najszersza i najbardziej kompletna w segmencie. Do wyboru jest bowiem 5 wariantów rozstawu osi, 6 wariantów długości i 4 wersje silnikowe. W sumie, z połączenia różnego typu nadwozi, ładowności i jednostek napędowych, może powstać rekordowa liczba 600 specyficznych wersji samochodów kempingowych.

Szósta generacja Fiata Ducato oferuje jedną z najwyższych w tym sektorze jakość. otwierane okno dachowe kabiny ze wzmocnieniem strukturalnym, obracane fotele przednie, specjalne podwozie o obniżonej masie pod zabudowę o wysokiej sztywności połączenia z częścią mieszkalną i zbiorników na płyny, powiększony rozstaw tylnych kół pod kątem miejsca wewnątrz i stabilności jazdy, nowe zawieszenie tylne z materiałów kompozytowych oraz nowe sprężyny zawieszenia przedniego, dostosowane do skrajnych obciążeń. Fabryczna instalacja elektryczna ułatwia zintegrowanie połączeń przewodów między "bazą" a zabudową.



Fiat Ducato, jako baza do zabudowy kampera, oferowany będzie wyłącznie z turbodieslami. Najpopularniejszy powinien być Ducato w wersji z 2,3-litrowym silnikiem MultiJet II o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Obok niego występuje drugi wariant turbodiesela o pojemności 2,3 litra o obniżonej masie, który wytwarza maksymalną moc 148 KM i maksymalny moment obrotowy równy 350 Nm.

Dopełnieniem oferty jest silnik 2.0 115 MultiJet II o mocy 115 KM, montowany w połączeniu z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów oraz najpotężniejszy silnik 3.0 180 MultiJet Power o mocy 177 KM z momentem obrotowym 400 Nm.

Za wyjątkiem dwulitrowego turbodiesela o mocy 115 KM, połączonego z pięciostopniową skrzynią biegów, wszystkie warianty Fiata Ducato w standardzie wyposażone są w manualną, sześciostopniową skrzynię biegów. Jako alternatywa, dla silników 130 MultiJet, 150 MultiJet i 180 MultiJet dostępna jest zrobotyzowana skrzynia biegów Comfort-Matic ze specjalnym zestawem dla kamperów jak i trybem "automat", który zapewnia bardziej komfortową jazdę.

W całej gamie baz pod zabudowy kampera dostępny jest system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Integralną częścią ESC są inne ważne funkcje bezpieczeństwa - system zapobiegania dachowaniu, system kontroli ładunku (LAC - Load Adaptive Control), system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Holder), system przeciwpoślizgowy ASR (Anti Slip Regulation) i przeciwdziałający utracie przyczepności kół podczas hamowania silnikiem  (MSR), elektroniczny system wspomagania hamowania (EBA) oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) na cztery koła.

W nowym Ducato dostępny jest także system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning System) oraz system automatycznej zmiany świateł drogowych na światła mijania w zależności od odległości pojazdów jadących z przeciwka (High Beam Recognition). Ducato jest jedynym pojazdem w swojej klasie wyposażonym w automatyczny system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), pozwalający identyfikować limity prędkości oraz zakaz wyprzedzania i wyświetlający odpowiednie informacje na panelu wskaźników.

Koncept na bazie Ducato
Na wystawie w Düsseldorfie pokazany zostanie również samochód koncepcyjny zbudowany na bazie Fiata Ducato, zrealizowany wraz z Moparem, który proponowany jest jako doskonały "warsztat na czterech kółkach" do obsługi pojazdów, z całym zestawem narzędzi, w tym z oprzyrządowaniem diagnostycznym oraz z półkami na części zamienne i akcesoria. W razie potrzeby, pod rozwijanymi markizami z obydwóch stron można praktycznie wszędzie wykonać kontrole i przeglądy. Poza tym, ten mobilny warsztat mechaniczny może przeprowadzać elektroniczne kontrole za pośrednictwem tableta (wiADVISOR), również dzięki dostępowi do Internetu i szerokiemu, 32-calowemu, płaskiemu ekranowi, co zapewnia całkowitą przejrzystość interwencji z korzyścią dla klienta.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Cena podstawowa już od: 89 359 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. kombi van-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-2dr.

Podobne wiadomości:

Test małych samochodów: Mikro na fali

auto motor i sport 0000-00-00

Do grona małych samochodów dołączył niedawno nowy Citroën C1 – w najtańszej wersji kosztuje więcej niż najdroższy Fiat Panda. Sprawdzamy, czy ma więcej atutów niż włoski maluch, Skoda Citigo i Hyundai i10.  

Fiat Tipo – nowy lider sprzedaży w Polsce

Fiat Tipo – nowy lider sprzedaży w Polsce

Aktualności 2017-06-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.