mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat Seicento do muzeum

Fiat Seicento do muzeum

Jeden z ostatnich wyprodukowanych egzemplarzy modelu Fiat 600, wcześniej znanego jako Seicento, trafił do warszawskiego Muzeum Techniki.

Fiat Seicento do muzeum
W dniu wczorajszym w Muzeum Techniki w Warszawie miała miejsce uroczystość, podczas której prezes zarządu Fiat Auto Poland, Enrico Pavoni, wraz z dyrektorem handlowym, Wojciechem Masalskim, przekazali na ręce dyrektora Muzeum Techniki, Jerzego Jasiuka, symboliczne kluczyki do Fiata 600, jednego z ostatnich wyprodukowanych egzemplarzy, którego produkcja zakończyła się w maju br. w Tychach.

Przekazany Fiat 600 to wersja Classic, w kolorze czerwonym metalik,  wyposażony w silnik Fire 1,1 MPI o mocy 54 KM. To, po Fiacie 126p, drugi samochód podarowany przez Fiat Auto Poland, który wzbogaca zbiory Muzeum Techniki w Warszawie.

Przypomnijmy, tyski zakład Fiat Auto Poland rozpoczął produkcję Fiata 600/Seicento pod koniec 1997 r. W ciągu minionych kilkunastu lat z linii montażowych zjechało dokładnie 1.328.973 sztuk tego modelu, z tego na rynek krajowy 289.302 szt., a na eksport 1.039.671 szt. Największymi rynkami zbytu dla Fiata 600 były:
- Włochy - 724.748 szt.
- Niemcy -  82.287 szt.
- Wlk. Brytania - 46.419 szt.
- Hiszpania - 33.474 szt.
- Grecja - 33.411 szt.
- Holandia - 33.223 szt.
- Francja - 28.150 szt.

Fiat 600/Seicento był liderem w swoim segmencie pod względem liczby sprzedawanych sztuk, zarówno na rynku krajowym, jak i w Europie. Był dostępny m.in. z półautomatyczną skrzynią biegów Citymatic, w wersji elektrycznej Elektra, w limitowanej serii Schumacher. Do historii sportów samochodowych przeszły Puchary Fiata Seicento Sporting.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~radush 2011-12-23

Ja jednak uważam że Seicento było dobrym samochodem. Tak jak napisał kolega, należy je oceniać względem sytuacji rynkowej która miała wtedy miejsce. Wiadomo że jeśli weźmiesz dzisiejszego Passata i tamto Seicento to Passat będzie na Plus, ale to nie ten sam czas i nie ta klasa. Stąd moja ocena.

Viktorr 2011-12-22

Ja dostrzegam więcej plusów niż minusów tego auta. Należy ocenić z perspektywy tego okresu kiedy wchodził na runek. CC 700 to był dopiero głośny, jakby butelki nim woził.

~xx 2011-12-16

to dobre auto ekonomiczne, małe

~togom 2010-12-15

seicento to niewypał motoryzacyjny -mały, głośny, ciasny etc.nie powinien był nigdy trafić do produkcji

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport