mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat debatuje nad budżetową marką

Fiat debatuje nad budżetową marką

"Zastanawiamy się, czy jest miejsce dla budżetowej marki, takiej jak Dacia, w świecie Fiata" powiedział prezes włoskiego koncernu Sergio Marchionne, podczas wywiadu udzielonego w turyńskim teatrze Carignano.

Fiat debatuje nad budżetową marką
Prezes Fiata stwierdził, że rozważana jest produkcja poza Europą, gdzie miałyby powstawać tanie samochody nowej marki. Fiat już pięć lat temu zastanawiał się nad stworzeniem budżetowej marki, ale cały projekt stanął w miejscu, gdyż Włosi sądzili, że będzie to nieopłacalne. Co ciekawe, producent z Turynu wcale nie musi tworzyć budżetowej marki od zera.

W 1990 roku Fiat kupił prawa do marki Innocenti, która w 1974 stworzyła model Mini. Za design tego auta odpowiedzialna była firma Bertone, a technologicznie auto bazowała na pierwszym Mini Morrisie. Teraz, gdy temat taniej marki powraca, Włosi rozważają również opcję stworzenia wszystkiego od zera.

Marchionne zdradził, że nowa marka miałaby stanąć do walki na rynkach wschodzących, takich jak ten w Indiach, choć niewykluczone, że śladem Dacii, trafi ona także i do Europy. Jednocześnie nowe modele włoskiej marki, głównie 500 oraz Panda oraz wszystkie inne wersje bazujące na tych dwóch autach, miałyby być wyżej pozycjonowane.

Fiat nie może długo zastanawiać się nad wprowadzeniem budżetowej marki, gdyż inni producenci już zapowiedzieli swoich konkurentów dla Dacii. Nissan zadeklarował wskrzeszenia Datsuna, a Volkswagen podczas targów w Detroit ogłosił, że decyzja w sprawie budżetowej marki zapadnie jeszcze w tym roku. Samochody tej marki miałyby powstawać w Chinach i kosztować w przedziale od 5 tys. do 10 tys. euro. Jak widać, boom na budżetowe marki dopiero przed nami.

Podobne wiadomości:

Innowacyjna szyba w Volkswagenie

Innowacyjna szyba w Volkswagenie

Technika 2017-01-31

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Aktualności 2017-01-31

Komentuj:

~viper 2013-02-05

fiat powinien być budżetową marką, a nie mydlą oczu i chcą stworzyć jeszcze jakąś tańszą markę, no chyba że będą to auta po 20 tys. zł, to jeszcze zrozumie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.