mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat przejął Zastavę

Fiat przejął Zastavę

Fiat oficjalnie przejął wczoraj (29.09.) największą serbską firmę samochodową, Zastava.
Włoski producent zamierza w najbliższych latach zainwestować w główne fabryki bałkańskiej firmy około 700 milionów euro i do 2011 roku osiągnąć wolumen produkcyjny na poziomie 200 tys. aut rocznie.

Fiat przejął Zastavę
Stosowne porozumienie na mocy którego Fiat obejmie pakiet 67% akcji Zastavy zostało podpisane w Belgradzie pomiędzy przedstawicielami serbskiego rządu i pełnomocnikami turyńskiego koncernu. Część pieniędzy, około 200 mln euro, z pokaźnej sumy przeznaczonej na inwestycje pokryje rozbudowę serbskiej infrastruktury. Głównym miejscem produkcji nowych pojazdów będą zakłądy w miejscowości Kragujevac. Poza samochodami osobowymi Fiat zamierza również budować ciężarówki i autobusy marki Iveco.

Według planów włoskiej marki w najbliższych latach powinna rozpocząć się produkcja dwóch nowych modeli Fiata. Narazie trudno przewidzieć jakie to będą modele. Najpóźniej do 2011 roku Włoski chcą osiągnąć poziom produkcji na poziomie 200 tys. aut rocznie.

Współpraca pomiędzy Fiatem i Zastavą - w języku serbskim Zastava oznacza "Sztandar" - miała miejsce już w latach 50-tych. Wówczas obie firmy były związane poprzez produkcję Fiata 500. Na początku lat 90-tych włoski producent zerwał współpracę ze względu na sankcje ONZ nałożone na Serbię w trakcie konfliktu bałkańskiego. Do tego momentu Zastava produkowała model oznaczony symbolem '10' (na zdjęciu powyżej), który bazował na konstrukcji Fiata Punto II.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Zastava

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo S-Design już w polskich salonach

Fiat Tipo S-Design już w polskich salonach

Aktualności 2017-08-30

Maluch Toma Hanksa jest już gotowy

Maluch Toma Hanksa jest już gotowy

Aktualności 2017-07-13

Komentuj:

~tom 2008-10-05

Jeśli FIAT dobrze rozegra przejęcie Zastawy to tak jak Renault z Dacia może zdobyć nowe rynki oferując auta tańsze od swoich około 25% ceny, podobnie do Dacia. Wiemy wszyscy, że wyśmiewane początkowo Logan i Sandero przyjeły się nawet w Europie Zachodniej a tym bardziej Zastawa jest wciąż popularna w kilku państwach sąsiadujących z Serbią. Blisko jest Turcja i Azja Wschodnia. To może być super trafna inwestycja!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic