mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat wprowadza odświeżone Scudo

Fiat wprowadza odświeżone Scudo

W polskich salonach Fiata można już zamawiać odświeżoną wersję modelu Scudo. Poza zmienionym wnętrzem, auto zyskało sporo elementów, którymi będzie teraz nawiązywać bezpośrednio do Ducato. W ofercie znajdziemy wersję dostawczą, osobowe, a także przygotowane do zabudowy.

Fiat wprowadza odświeżone Scudo
Fiat Scudo jest niezwykle ważnym modelem w gamie włoskiej marki. Wystarczy tylko wspomnieć fakt, że w ubiegłym roku uzyskał 25-proc. udział w rynku samochodów dostawczych w Europie i na rynkach EFTA w swoim segmencie.

Największą nowością wyróżniającą wszystkie wersje odnowionego Scudo jest nowa ciemnoszara deska rozdzielcza połączona z poszyciem drzwi w tym samym kolorze (w wersjach Panorama poszycie jest dodatkowo wzbogacone wstawkami z szarego weluru). Nowością jest również zestaw wskaźników Fiata Scudo Panorama z aluminiowymi wstawkami na czarnym tle. Dodatkowo, w wersji Panorama Family, fotele pokryte są wysokiej jakości tkaniną Executive, natomiast nakładki drzwi, kratki nawiewu i centralna części deski rozdzielczej są czarne (elementy te posiadają aluminiowe nakładki w wersji Panorama Executive). Wszystkie wersje Scudo wyposażone są w nowy srebrny grill przedni, który nawiązuje charakterem do rodziny samochodów Ducato.

Fiat Scudo MY 2013 oferowany jest w szerokiej gamie, na którą składa się wersja Furgon (Cargo), pojazdy do transportu osób (Combi i Panorama) oraz wersje do zabudowy.

Wersje typowo dostawcze są dostępne w konfiguracji furgon (pełny, przeszklony i pół-przeszklony) w następujących wariantach: dwa rozstawy osi (krótki 3,00 m i długi 3,12m); dwie długości zewnętrzne (4,80 i 5,13 m); dwie wysokości zewnętrzne (1,94 m i 2,28 m); dwie długości przestrzeni ładunkowej (2,25 i 2,58 m). Oferuje ponadto trzy rodzaje pojemności przestrzeni ładunkowej (5, 6 i 7 m3) i dwie ładowności (1000 i 1200 kg).

Wersje silnikowe dostępne w gamie to 1,6-litrowy Multijet o mocy 90 KM, 2.0 Multijet o mocy 130 KM i 2.0 Multijet Power o mocy 165 KM. Wszystkie spełniają normę Euro 5.

Wersje osobowe Fiata Scudo dostępne są w trzech wariantach wyposażenia - Kombi, Panorama Family i Panorama Executive. Wersja Kombi to raczej rozwiązanie do transportu ekipy robotników i ich narzędzi. Panorama Family/Executive to już bardziej propozycja dla wielodzietnych rodzin, ale także sportowców, jak i dla klientów biznesowych (np. jako samochód do transportu w hotelach czy na lotniskach lub wynajem samochodu z kierowcą).

Osobowy Fiat Scudo oferowany jest w dwóch rozstawach osi (3000 i 3122 mm), z dwoma długościami zewnętrznymi (4805 i 5135 mm) i z dwoma silnikami wysokoprężnymi - turbodiesel 2.0 Multijet o mocy 130 KM i  165 KM.

Nowa gama Scudo oferuje również wersję do zabudowy. Scudo kabina z platformą stanowi bazę do zabudowy dla wykonania pojazdu odpowiadającego najróżnorodniejszym wymaganiom, np. jako izoterma, przewoźny sklep, mini kamper. Wersja oferowana jest z rozstawem osi 3122 mm, a maksymalny nacisk na oś przednią i tylną wynoszą odpowiednio 1400 i 1700 kg.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat Scudo Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat Fiat Scudo dostawcze

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

~FX 2013-06-20

Bardzo przyjemne auto użytkowe. Ogromne możliwości załadunkowe i przewozowe oraz przyzwoita jakość wykonania. Po 4 latach i 140 tyś km najmocniejszego wówczas diesla (2-litry 130KM) z silnikiem żadnych problemów. Podobnie wykończenie wnętrza: nic się nie podarło, żadne plastiki, uchwyty, zamki, klamki nie popękały, nie odpadają. Jedynie boczne przesuwne drzwi rumocą na dziurach ale to zapewne wina wytartych tulejek mechanizmu suwania oraz przede wszystkim dziur. Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem pojazd odwdzięcza się średnim spalaniem na poziomie 6 litrów, jak ktoś narwany 7,5-8. Podobnie z ładunkiem: jak dźwiga 700-800kg na pace pali w okolicach 8 litrów (z klimą, bez klimy, nikt na to nie patrzy, używa się ile potrzeba). Jedyny mankament to kiepski komfort jazdy pustym autem - taki urok dostawczaków. Auto skacze, podskakuje i ogólnie jest męczące. Ale wystarczy 150-200kg ładunku i robi się przyjemnie miękkie. Zachowanie na drodze czy na pusto czy z ładunkiem bardzo przewidywalne, skuteczne hamulce w każdych warunkach. Uważać trzeba tylko na narwanych kierowców którzy z ładunkiem gnieść go będą ile fabryka dała (bo i tak szef za paliwo płaci) bo wówczas spalanie dochodzić potrafi do 10 litrów na setkę. Na idiotów jest jedno lekarstwo: wywalać z hukiem z roboty. Ceny mat. eksploatacyjnych (markowe zamienniki) jak najbardziej akceptowalne: klocki, filtry, oleje, pasek osprzętu a i ceny ASO są kwestią negocjowalną. ASO Fiata bywają bardzo elastyczne i można wydębić nawet i 40% rabatu co ma znaczenie jak trzeba auto serwisować przez cały czas trwania leasingu. Ale zasadniczo nie ma powodów aby jeździć do ASO. Ogólnie polecam.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport