mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fiat zwiększa zatrudnienie

Fiat zwiększa zatrudnienie

W działającej w Tychach fabryce, należącej do Fiat Auto Poland, znajdzie zatrudnienie kolejne 400 osób. Dzięki zakończonym inwestycjom i przyjęciu nowych pracowników, możliwe będzie zwiększenie produkcji.

Fiat zwiększa zatrudnienie
Plany związane ze zwiększeniem zatrudnienia to skutek rozbudowy zakładów Fiata w Tychach, która kosztowała około 300 mln dolarów. Inwestycje w ramach których powiększono powierzchnię fabryki o około 80 tys. mkw. (powstały m.in. nowa lakiernia, hala montażu i spawalnia) były konieczne, aby można było rozpocząć produkcję Fiata 500 i następcy Forda Ka. Po zakończeniu rozbudowy, tyski zakład stał się największą fabryką fiata w Europie i drugą, po brazylijskiej, na świecie. Już teraz możliwe jest osiągnięcie produkcji na poziomie około 600 tys. aut rocznie. Obecnie z taśmy zjeżdża ponad 1,9 tys. aut na dobę, a pod koniec bieżącego roku ta liczba powinna wynieść ponad 2,1 tys. Dla porównania, przed rozpoczęciem inwestycji produkowano 1,1 tys. aut na dobę.

Aby umożliwić szybkie zwiększenie produkcji, od początku tego roku w fabryce znalazło pracę około 1,5 tys. pracowników, a Fiat planuje do końca roku zatrudnić dodatkowo 400 kolejnych osób. Obecnie w zakładach Fiata w Tychach pracuje już ponad 5 tys. osób.
 
Według śmiałych planów, w tym roku linie produkcyjne ma opuścić ponad 500 tys. samochodów, wobec 360 tys. w ubiegłym roku. W Tychach produkowane są głównie modele Panda i 500, oraz w coraz mniejszym stopniu Fiat 600. Przeważająca część produkcji (ponad 96 proc.) trafia na eksport.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo S-Design już w polskich salonach

Fiat Tipo S-Design już w polskich salonach

Aktualności 2017-08-30

Autostrada A2 rusza na wschód

Autostrada A2 rusza na wschód

Polskie drogi 2017-07-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Szef Skody z prestiżowym tytułem
Szef Skody z prestiżowym tytułem
Bernhard Maier, CEO marki Skoda, został doceniony przez German Design Council (GDC) tytułem Brand Manager of the Year 2017. Nagroda trafiła w jego ręce za wybitne osiagnięcia dla marki należącej do Grupy VW.