mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Finał Ligi Kierowców FleetBoard 2011

Finał Ligi Kierowców FleetBoard 2011

3 września br. w Münsingen stawili się najlepsi kierowcy ciężarówek Mercedes-Benz na świecie. 25 zawodników z 13 krajów walczyło o zwycięstwo w finale tegorocznej Ligi Kierowców FleetBoard. Każdy z nich musiał udowodnić swoje umiejętności za kierownicą nowego Actrosa w czterech wymagających konkurencjach

Finał Ligi Kierowców FleetBoard 2011
Zwycięzcą 9. Ligi Kierowców FleetBoard został Karsten Krüger z niemieckiej firmy DOEGO, obrońca zeszłorocznego tytułu najlepszego kierowcy. Reprezentowane przez niego przedsiębiorstwo używa systemu FleetBoard już od 2006 roku i obserwuje ciągłą poprawę stylu jazdy swoich kierowców.
Zwycięzcy deptał po piętach Dawid Walczak z holenderskiej firmy Smeets Beheer B.V., który po emocjonującym starciu w ostatniej rundzie zajął drugie miejsce. Zasłużoną, trzecią pozycję zdobył inny kierowca DOEGO, Jürgen Breginski. Po raz pierwszy w historii Ligi Kierowców FleetBoard w finałowej rozgrywce wzięła udział kobieta. Patrizia Kofler z Austrii okazała się twardym przeciwnikiem i zakończyła zawody na 22. miejscu. Najlepszym reprezentantem z Polski okazał się Grzegorz Chmielowiec, z firmy Clinico Medical Sp. z o.o., zajmując 15. miejsce.

Jak wyglądały finałowe konkurencje? W pierwszej z nich kierowcy mieli za zadanie pokonać 30-kilometrowy odcinek drogi publicznej, podczas którego system FleetBoard Performance Analysis dokonał analizy ich stylu jazdy i ocenił zużycie paliwa oraz zużycie eksploatacyjne pojazdu. Umiejętności łagodnego obchodzenia się z pedałem gazu zaowocowały bardzo wysokimi wynikami - od 8,1 do 9,9 w 10-stopniowej skali.
W kolejnej konkurencji zawodnicy musieli wykazać się wyczuciem prędkości i mimo zasłoniętego prędkościomierza przejechać odcinek z prędkością możliwie bliską 30 km/h. Jeszcze większej koncentracji wymagała terenowa jazda 32-tonowym Actrosem. Przedzieranie się przez głębokie kałuże i pokonywanie nawet 20-stopniowych wzniesień kierowcy łączyli z techniką ekonomicznej jazdy.

Łącznie w rozgrywkach konkursu wystartowało ponad 9000 kierowców ciężarówek z Europy, Bliskiego Wschodu i RPA. W tym roku finaliści zasiedli za kierownicą nowego Actrosa, standardowo wyposażonego w system FleetBoard. Szansę na przejażdżkę otrzymali również ich towarzysze, jeśli tylko dysponowali prawem jazdy odpowiedniej kategorii.
- System FleetBoard codziennie pomaga kierowcom osiągać jak najlepszą efektywność i pokazuje, jak ich styl jazdy wpływa na zużycie eksploatacyjne samochodu. FleetBoard aktywnie przyczyna się zatem do ochrony środowiska i finansowego sukcesu przedsiębiorstw. Dziękuję wszystkim 9000 uczestnikom tegorocznej Ligi Kierowców - podsumował Markus Lipinsky, dyrektor Daimler FleetBoard GmbH.
Tematy w artykule: Actros ciężarowe Mercedes-Benz

Podobne wiadomości:

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Premiery 2016-03-16

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Aktualności 2016-01-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autobusy szkolne są w tragicznym stanie
Autobusy szkolne są w tragicznym stanie
Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę działań transportowych gmin w zakresie realizacji obowiązku dowożenia dzieci i uczniów do przedszkoli i szkół. Wyniki tej kontroli są zatrważające.