mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Finał konkursu Optifuel 2011

Finał konkursu Optifuel 2011

Eliminacje do konkursu Optifuel 2011 przy wsparciu Renault Trucks Polska organizowało siedmiu dealerów. Ich zwycięzcy spotkali się 14 października na wielkim finale, który został rozegrany na płycie dawnego lotniska wojskowego w Nowym Mieście nad Pilicą. Pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Michał Walentynowicz z podolsztyńskiej firmy  „Arwa”. W tegorocznym konkursie wystartowało 90 osób z całego kraju.

Finał konkursu Optifuel 2011

Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch obciążonych 22 tonami ładunku zestawów składających się z ciągników Renault Magnum 480.19T i Renault Premium Route Truck Racing 460.19T.
Na pasie startowym i na drogach technicznych lotniska ustawione zostało miasteczko ruchu drogowego o wysokim stopniu trudności – jak finał, to finał! Pętla o długości 6,2 km zawierała kilka prostych odcinków, ale kończyły się one kombinacjami trudnych zakrętów, slalomem, rondem lub nawrotem, który trzeba było wykonać w opuszczonym hangarze. Poza umiejętnością ekonomicznej jazdy, należało przejazd wykonać w możliwie najkrótszym czasie, bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy. Jedną z finałowych konkurencji był także test ze znajomości przepisów dotyczących czasu pracy kierowców. Dla urozmaicenia rywalizacji można było też pokazać, jak pokonuje się slalom za sterami wojskowego transportera SKOT. - Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami coraz mniejsze. Wciąż jednak ich wyniki sporo odstają od tych jakie na tych samych trasach uzyskują instruktorzy Optifuel Training – mówi Łukasz Kurcbard, odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za program Optifuel. - Zwycięzca konkursu zdobywa oprócz nagród dla siebie także nagrodę dla firmy, w której pracuje  - szkolenie Optifuel Programme oraz oprogramowanie Infomax ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów. Jest więc o co walczyć. Wielu właścicieli firm, których kierowcy uczestniczą w rywalizacji przekonuje się do sensowności przeprowadzenia szkoleń w swoich flotach. Zauważyliśmy też, że bardzo wzrósł poziom wiedzy o czasie pracy kierowców.        
Po zaciętej walce pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Michał Walentynowicz z podolsztyńskiej firmy  „Arwa”, drugie Witold Koronowski z tyskiego „Epo–Transu”, a trzecie Piotr Stachowiak ze swarzędzkiej firmy „Querk”. Zwycięzcy otrzymali podczas wieczornej gali w centrum kongresowym  Ossa atrakcyjne nagrody ufundowane przez Renault Trucks Polska oraz firm partnerów konkursu, firm: Michelin  Polska, Total Polska, Renault Trucks Financial Services oraz producenta naczep, przyczep i zabudów Zasław. Sponsorzy nagrodzili też przewoźnika zatrudniającego najlepszego kierowcę - Arwa oprócz wspomnianych szkoleń i Infomaxa otrzymała komplet opon SaverGreen na ciągnik od Michelina i beczkę oleju od Totala.


Podobne wiadomości:

Oszczędny Volkswagen Golf TDI bije Rekord Guinnessa

Oszczędny Volkswagen Golf TDI bije Rekord...

Aktualności 2015-07-09

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza ecodrivingu

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza...

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport