mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fleet&Business Day w Warszawie

Fleet&Business Day w Warszawie

Święto polskiej branży flotowej

21 listopada 2002 r. w Warszawskim Centrum EXPO XXI odbył się Fleet&Business Day, pierwsza w Polsce impreza skierowana wyłącznie do branży flotowej. Przyjęta formuła tego wydarzenia stanowiła powtórzenie podobnych imprez, które odbyły się w tym roku w Brukseli, Paryżu i Madrycie. Stanowiła ona połączenie elementów targowych (expo) i seminaryjnych (forum) z praktycznymi testami prezentowanych samochodów (test). Polskie święto floty samochodowej zorganizował Fleet Management Institute POLSKA – instytucja, której zadaniem jest edukowanie, lobbying i integracja środowiska związanego z rynkiem flotowym w Polsce.

Na Fleet&Business Day przybyło kilkaset osób aktywnie działających na polskim rynku flotowym. Byli wśród nich przede wszystkim fleet managerowie, dyrektorzy administracyjni i osoby odpowiedzialne za politykę samochodową w firmach oraz przedstawiciele instytucji wynajmujących i zarządzających flotami samochodowymi, koncernów i dealerów samochodowych, koncernów paliwowych, instytucji finansowych, konsultingowych i doradczych, firm z branży IT i producentów z branży motoryzacyjnej.

Podczas imprezy miała miejsce premiera programu komputerowego do zarządzania flotą pojazdów Flota PasCom c/s, którego twórcą jest firma PasCom. Również w czasie F&B D została podana do publicznej wiadomości informacja o powołaniu do życia Towarzystwa Kierowników Flot Samochodowych. Opowiedział o tym jego założyciel, Sylwester Pawłowski, Kierownik ds. Floty Samochodowej w firmie Provident Polska S.A.

Część targowa (EXPO) stała się okazją do prezentacji ofert i rozwiązań firm flotowych i okołoflotowych. Wśród patronów Fleet&Business Day wymienić należy Polski Koncern Naftowy ORLEN, TOYOTA Motor Poland, PASCOM, PLUS GSM i PRIME CAR MANAGEMENT.

Obok patronów produkty swoje w charakterze wystawców prezentowały między innymi koncerny FIAT Auto Polska, VOLVO Auto Polska, SKODA Auto Polska, NISSAN, ARVAL Service Lease Polska, RENAULT CREDIT Polska, STATOIL Polska, VIRTUAL Profesjonalne Systemy Zarządzające, AVS PARK, CARMAN Polska.

Patronat medialny nad Fleet&Business Day objął Magazyn 4X4 emitowany przez telewizję POLSAT, a także EUROLOGISTICS, SERWIS INTERNETOWY LOGISTYKAFIRM.COM i BIZNES WARSZAWSKI. Gościem honorowym imprezy była POLSKA IZBA MOTORYZACJI reprezentowana przez prezesa zarządu Tadeusza Pawlaczyka.

Część edukacyjną imprezy (FORUM) stanowiły równolegle odbywające się seminaria i wykłady. Cieszyły się one dużym zainteresowaniem uczestników zainteresowanych pogłębieniem wiedzy z zakresu efektywnego zarządzania flotą samochodową. Tematy wykładów i osoby prelegentów zagwarantowały wysoka frekwencję audytorium, aż do późnych godzin popołudniowych, kiedy to wygłoszony został wykład kończący FORUM.

Dużym zainteresowaniem cieszył się wykład pt. „Zakup czy leasing – korzyści i zagrożenia w aspekcie prawno-podatkowym”, który wygłosił Andrzej Dębiec, radca prawny, szef działu podatkowego w Międzynarodowej Kancelarii Prawnej Lovells w Warszawie. Powiedział on między innymi: „najpopularniejszymi na rynku formami nabycia prawa do użytkowania samochodu są zakup za gotówkę, zakup finansowany kredytem, leasing. Każda z tych forma niesie za sobą wiele zalet, ale i zagrożeń. Nabycie samochodu za gotówkę lub finansowanie jego zakupu kredytem należy uznać za najbardziej bezpieczne z punktu widzenia prawnego, z drugiej jednak strony jest drogie, w tym również ze względu na nieefektywne rozliczenia podatkowe. W przypadku leasingu jego dużym atutem jest możliwość skorzystania z nowych rozwiązań podatkowych oraz uproszczone procedury zawierania umów.”

Podczas Fleet&Business Day wygłoszono następujące prelekcje:

- Nowe regulacje prawne dla rynku motoryzacyjnego w UE i Polsce – ile zyskamy w kosztach obsługi flot – Tadeusz Pawlaczyk, Prezes Zarządu Polskiej Izby Motoryzacji;

- Logistyka transportu ciężkiego – dr Jarosław Brach, Akademia Ekonomiczna Wrocław;

- Podatkowe aspekty finansowania floty – leasing finansowy – Tomasz Szczepanik i

Marcin Guzewicz, PricewaterhouseCoopers;

- Premiera programu komputerowego do zarządzania flotą pojazdów Flota PasCom c/s –

Wojciech Lewandowski, PasCom;

- Zakup czy leasing – korzyści i zagrożenia w aspekcie prawno-podatkowym – Andrzej Dębiec, Radca Prawny, Szef Działu Podatkowego Międzynarodowej Kancelarii Prawnej LOVELLS;

- Rola Polityki Samochodowej w zarządzaniu flotą. Program „Bezpieczny Samochód Służbowy. Idea powstania Towarzystwa Kierowników Flot Samochodowych – Sylwester Pawłowski, założyciel Towarzystwa Kierowników Flot Samochodowych i Kierownik ds. Floty Samochodowej w firmie Provident Polska S.A.;

- Mikroprocesorowe karty paliwowe Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A. – dr Mariusz Matczak, Kierownik Działu Kart Stałego Klienta PKN Orlen S.A.;

- Fleet Management Institute Polska – misja i cele - Piotr Wawrzynów, Przewodniczący Rady FMI Polska

- Outsourcing floty – za i przeciw – Krzysztof Sosnowski, Dyrektor Handlowy Prime Car Management

- Standardy dealerów Toyoty oferowane klientom flotowym – Grzegorz Wasilewski i Hubert Stańczyk, Toyota Motor Poland; Przyjazny Leasing Toyota Motor Poland – Bogdan Grzybowski, Toyota Motor Poland

- Zastosowanie usług teleinformatycznych Plus GSM w Systemie Zarządzania Flotą – Mariusz Gil, Inżynier Projektu, Plus GSM.

Uczestnicy F&BD podczas jazd próbnych (TEST) testowali auta prezentowane przez koncerny samochodowe biorące udział w imprezie. Swoje opinie o testowanych modelach wyrażali w szczegółowych ankietach, których wyniki, po analizie, zostaną podane do wiadomości. Wśród aut wyselekcjonowanych z poszczególnych segmentów rynkowych z uwzględnieniem rodzaju flot samochodowych w polskich firmach, znalazły się: Skoda Fabia Elegance 2.0, Skoda Superb Elegance 2.5 TDI, Toyota Corolla 2.0TDI, D4D HB, Toyota Corolla 1.4 Terra Wagon, Volvo S60 2.4 T/200KM, Volvo V70 2.4 D5/163KM, Nissan Primera 1.8, Nissan Almera 1.8, Nissan Terrano 3.0.

Zarówno uczestnicy jak i organizatorzy Fleet&Business Day uznali to wydarzenie za udane, a przede wszystkim potrzebne polskiej branży flotowej. Wielokrotnie podczas tego spotkania, zarówno oficjalnie, jak i w rozmowach kuluarowych, wskazywano na potrzebę edukowania, integracji i lobbyingu tego środowiska. Potrzeby te wpisują się w misję i cele Fleet Management Institute Polska. Instytut przygotowuje obecnie kalendarz imprez, konferencji i szkoleń kierowanych do osób, firm i instytucji związanych z rynkiem flotowym w Polsce, które będą organizowane w roku 2003.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport