mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford Fiesta przejmie rolę Focusa

Ford Fiesta przejmie rolę Focusa

Serwis Autocar donosi, że w najbliższych lata możemy nie zobaczyć już Focusa RS. Zamiast tego rolę cywilnej rajdówki w gamie modelowej Forda przejmie Fiesta.

Ford Fiesta przejmie rolę Focusa

Skąd taka realizacja scenariusza? Plany dotyczące cywilnej rajdówki zmieniły się gdy z działu Pojazdów Specjalnych Forda odszedł szef tego projektu Jost Capito. Zasilił on obóz Volkswagena gdzie zajmuje się przygotowaniem nowego Polo R. Po jego odejściu szefostwo zastanawia się co zrobić w kwestii cywilnej rajdówki.

Pierwotny plan zakładał opracowanie następcy 300-konnego Focus RS drugiej generacji wyposażonego w przedni napęd i technologię Revo-knuckle. Auto miałoby powstać w oddziale dowodzonym przez Josta Capito. Po jego odejściu ten projekt to wielka niewiadoma.  


Ford ma ciężki orzech do zgryzienia. Wszystko dlatego, że oba modele, Fiesta i Focus mają duże szanse by aspirować do miana cywilnej rajdówki. Focus to tradycja liter "RS". Model ten posiada ogromny potencjał by stać się pogromcą aut pokroju Golfa GTI czy innych hothatchy. Focus w porównaniu do innych rywali w segmencie posiada rajdowe korzenie. Jeśli dodamy do tego fakt, że na twarzy każdego fana pojawia się uśmiech, gdy mówimy o ewentualnym opracowaniu ponad 300-konnego Focusa z napędem na cztery koła to znajdzie się na pewno duża ilość potencjalnych klientów chcących kupić taki egzemplarz RSa.

Zatem co przemawia za Fordem Fiestą? Rzecz najważniejsza, trzy litery WRC. Ford rywalizuje obecnie w Rajdowych Mistrzostwach Świata wykorzystując Fiestę RS WRC. To powoduje, że naturalnym posunięciem byłoby stworzenie cywilnej wersji tego auta. Kolejnym "za" Fiesty jest fakt, że ten model obecnie jest globalnym autem marki. Powyższe dwa fakty kierują litery RS w kierunku Fiesty. Co jednak zrobi Ford? Zobaczymy.

I pomyśleć, że kilkanaście lat temu producenci rywalizujący w sporcie motorowym nie budowali sportowych aut w oparciu o trendy i na zasadzie co się spodoba rynkowi. W dawnych latach drogowe potwory powstawały, bo wymagał tego regulamin startów. Jeśli producent chciał wystawić auto specjalnie opracowane do startów, czy to w rajdach, czy na torze zobligowany był do tego by stworzyć określoną liczbę wersji drogowych tego potwora. I to powodowało, że te auta zapisały się złotymi literami na kartach historii motoryzacji i sportu motorowego. Najlepszy przykład? Lancia Stratos

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 45 350 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~Ania 2012-06-01

Wydaje się to dość logiczne. Fiest praktycznie ma gabaryty pierwszego Focusa. Czyli wszystko się zmieści w środku, a nadmiar blachy przy wersjach sportowych to kiler osiągów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport