mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford Fiesta przejmie rolę Focusa

Ford Fiesta przejmie rolę Focusa

Serwis Autocar donosi, że w najbliższych lata możemy nie zobaczyć już Focusa RS. Zamiast tego rolę cywilnej rajdówki w gamie modelowej Forda przejmie Fiesta.

Ford Fiesta przejmie rolę Focusa

Skąd taka realizacja scenariusza? Plany dotyczące cywilnej rajdówki zmieniły się gdy z działu Pojazdów Specjalnych Forda odszedł szef tego projektu Jost Capito. Zasilił on obóz Volkswagena gdzie zajmuje się przygotowaniem nowego Polo R. Po jego odejściu szefostwo zastanawia się co zrobić w kwestii cywilnej rajdówki.

Pierwotny plan zakładał opracowanie następcy 300-konnego Focus RS drugiej generacji wyposażonego w przedni napęd i technologię Revo-knuckle. Auto miałoby powstać w oddziale dowodzonym przez Josta Capito. Po jego odejściu ten projekt to wielka niewiadoma.  


Ford ma ciężki orzech do zgryzienia. Wszystko dlatego, że oba modele, Fiesta i Focus mają duże szanse by aspirować do miana cywilnej rajdówki. Focus to tradycja liter "RS". Model ten posiada ogromny potencjał by stać się pogromcą aut pokroju Golfa GTI czy innych hothatchy. Focus w porównaniu do innych rywali w segmencie posiada rajdowe korzenie. Jeśli dodamy do tego fakt, że na twarzy każdego fana pojawia się uśmiech, gdy mówimy o ewentualnym opracowaniu ponad 300-konnego Focusa z napędem na cztery koła to znajdzie się na pewno duża ilość potencjalnych klientów chcących kupić taki egzemplarz RSa.

Zatem co przemawia za Fordem Fiestą? Rzecz najważniejsza, trzy litery WRC. Ford rywalizuje obecnie w Rajdowych Mistrzostwach Świata wykorzystując Fiestę RS WRC. To powoduje, że naturalnym posunięciem byłoby stworzenie cywilnej wersji tego auta. Kolejnym "za" Fiesty jest fakt, że ten model obecnie jest globalnym autem marki. Powyższe dwa fakty kierują litery RS w kierunku Fiesty. Co jednak zrobi Ford? Zobaczymy.

I pomyśleć, że kilkanaście lat temu producenci rywalizujący w sporcie motorowym nie budowali sportowych aut w oparciu o trendy i na zasadzie co się spodoba rynkowi. W dawnych latach drogowe potwory powstawały, bo wymagał tego regulamin startów. Jeśli producent chciał wystawić auto specjalnie opracowane do startów, czy to w rajdach, czy na torze zobligowany był do tego by stworzyć określoną liczbę wersji drogowych tego potwora. I to powodowało, że te auta zapisały się złotymi literami na kartach historii motoryzacji i sportu motorowego. Najlepszy przykład? Lancia Stratos

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 65 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 45 550 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Ford GT - oficjalne dane techniczne

Ford GT - oficjalne dane techniczne

Aktualności 2017-01-27

Ford i Amazon rozpoczynają współpracę

Ford i Amazon rozpoczynają współpracę

Technika 2017-01-20

Komentuj:

~Ania 2012-06-01

Wydaje się to dość logiczne. Fiest praktycznie ma gabaryty pierwszego Focusa. Czyli wszystko się zmieści w środku, a nadmiar blachy przy wersjach sportowych to kiler osiągów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prawo jazdy - koniec z oblewaniem na egzaminach
Prawo jazdy - koniec z oblewaniem na egzaminach
Egzamin na prawo jazdy to jeden z najbardziej stresujących momentów w życiu. Wszystko przez niską zdawalność, która jest sposobem na zarobek przez ośrodki szkoleniowe inkasujące za każdy egzamin ponad 100 zł. Posłowie PiS mają pomysł na zmianę sposobu finansowania WORD-ów.