mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2005!

Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2005!

W rocznym rankingu Top Ten mojeauto.pl, który jest zestawieniem najbardziej popularnych modeli w internecie, w ubiegłym roku zwyciężył Ford Focus wyprzedzając w końcowej klasyfikacji Skodę Fabię i Toyotę Corollę.

Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2005!

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w 2005 r.

Miejsce

Modele samochodów

Punkty*

1

Ford Focus

220487

2

Skoda Fabia

169121

3

Toyota Corolla

156068

4

Honda  Civic

126998

5

Toyota Avensis

119628

6

Skoda  Octavia Nowa

113897

7

Peugeot 206

107536

8

Dacia Logan

104066

9

Fiat Panda

99499

10

Peugeot 307

97436

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

 

Rok 2005 bezdyskusyjnie należał do Forda Focusa. Aż dziewięciokrotnie model ten był najlepszy w rankingach miesięcznych, w pozostałych trzech miesiącach zajmował zaś drugą lokatę. Już w 2004 roku Ford Focus był bliski zwycięstwa w końcowej klasyfikacji, jednak ostatecznie przegrał tylko z Chevroletem Aveo. W zeszłym roku już nic nie odebrało mu pozycji lidera, a końcowa przewaga nad pozostałymi rywalami była wręcz miażdżąca. Dużą popularność potwierdziły też dobre wyniki sprzedaży Focusa, który okazał się najchętniej kupowanym modelem z segmentu kompaktów na naszym rynku.

 

Drugą pozycję w rankingu Top Ten 2005 zajęła Skoda Fabia (rok temu 3.). Podobnie jak Ford Focus, w każdym miesiącu zajmowała pozycję w ścisłej czołówce, raz była na samym czele (listopad), sześciokrotnie zajmowała drugie miejsce i dwukrotnie trzecie. Również i w tym przypadku widać ścisłą zależność z wynikami sprzedaży – Skoda Fabia była numerem 1 pod względem sprzedaży w 2005 roku na polskim rynku.

 

Trzecie miejsce i najniższy stopień na podium zdobyła Toyota Corolla (przed rokiem 5. miejsce). Model ten każdorazowo był w czołówce miesięcznych rankingów (najgorsza piąta lokata), jednak brakowało wyraźnie jakiegoś dodatkowego bodźca, który pozwoliłby wdrapać się choć raz na sam szczyt notowania.

 

Pierwszą piątkę zamykają Honda Civic oraz Toyota Avensis. Czwarta pozycja Civica to ewidentnie zasługa zwiększającego się zainteresowania tym modelem, w związku z premierą nowej, ósmej już generacji tego samochodu. Rosnącą popularność można już było zaobserwować od września (od premiery na targach we Frankfurcie), a kumulacja zainteresowania przypadła na grudzień (pierwsze miejsce w rankingu), od kiedy to można było już składać zamówienia. Również w przypadku Toyoty

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport