mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2008!

Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2008!

Ford Focus był najbardziej popularnym modelem w Internecie w minionym roku, dzięki czemu już po raz drugi w historii zwyciężył w końcowej klasyfikacji rankingu Top Ten mojeauto.pl, a tym samym zdobył tytuł Internetowego Samochodu Roku 2008. Za plecami pierwszego Focusa znalazły się Honda Civic oraz Skoda Fabia.

Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2008!
Tym samym podium najnowszej edycji plebiscytu na Internetowy Samochód Roku zostało zdominowane przez zwycięzców z trzech poprzednich lat. Pierwszy Ford Focus był bowiem najbardziej popularnym modelem już w 2005 roku, druga Honda Civic zwyciężyła w 2006 roku, zaś trzecia Skoda Fabia okazała się najbardziej popularna przed rokiem. Pierwszą edycję konkursu, w 2004 roku, zwyciężył Chevrolet Aveo. Plebiscyt Internetowy Samochód Roku przeprowadzany na stronach mojeauto.pl jest jedyny w swoim rodzaju. Internauci głosują na poszczególne modele nieświadomie, przeglądając bazę aut nowych zawierającą szczegółowe cenniki, dane techniczne wraz z wyposażeniem wszystkich oferowanych na naszym rynku modeli samochodów nowych, a nie jak w standardowych konkursach, oddając głos na poszczególne modele.

>>Zobacz więcej o plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2008<<

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w 2008 r.

Miejsce

Modele samochodów

Punkty*

1

Ford Focus

313262

2

Honda Civic

297907

3

Skoda Fabia

291610

4

Skoda Octavia

271769

5

Opel Astra III

246374

6

Volkswagen Polo

226552

7

Opel Corsa

209470

8

Ford Mondeo

202839

9

Volkswagen Golf V

202441

10

Toyota Avensis

201683

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Tegoroczna edycja plebiscytu na Internetowy Samochód Roku okazała się niezwykle wyrównana, jednak w przeciwieństwie do poprzednich lat brakło tym razem jakichś niespodziewanych rozstrzygnięć. Od początku w stawce liderów liczyły się tylko trzy modele i, co ciekawe, każdy z tej trójki miał już na swoim koncie jeden tytuł Internetowego Samochodu Roku.

Początek roku, dokładnie pierwsze trzy miesiące, należały do ubiegłorocznego triumfatora głównej nagrody - Skody Fabii. Kolejny kwartał roku został z kolei zdominowany przez Forda Focusa, zaś następne pięć miesięcy przebiegały pod dyktando Hondy Civic. I tylko ostatni miesiąc minionego roku padł łupem modelu spoza "Wielkiej Trójki", sztuka ta udała się Skodzie Octavii, której wersja po faceliftingu właśnie zaczęła podbijać nasz rynek.

Ta pewnego rodzaju monotonia, jeśli chodzi o pierwsze miejsca w poszczególnych miesiącach rankingów Top Ten, była zauważalna również na pozostałych stopniach podium. Łącznie przez cały ubiegły rok tylko siedmiu modelom udało się "załapać" do czołowej trójki. Ford Focus, poza trzema pierwszymi miejscami, trzykrotnie zajmował również drugie miejsca i raz trzecie w zestawieniach miesięcznych. Honda Civic pięć razy była pierwsza, raz druga, a czterokrotnie plasowała się na najniższym stopniu podium. Skoda Fabia z kolei, trzy razy była na pierwszy miejscu i dwukrotnie również na drugiej i trzeciej pozycji. Poza tym Skoda Octavia raz była pierwsza i trzykrotnie zajęła drugą i trzecią lokatę. Dwukrotnie drugą pozycję zajęła ponadto Toyota Avensis, raz ta sztuka udała się Volkswagenowi Golfowi, a Opel Astra dwa razy zajmował trzecie miejsce.

- Nagroda Internetowy Samochód Roku jest przyznawana na podstawie rzeczywistego zainteresowania internautów danym autem w dłuższym okresie czasu. Dla nas to oznacza, że w ubiegłym roku Ford Focus niezmiennie cieszył się ogromnym zainteresowaniem potencjalnych klientów - ponad 300 tysięcy internautów wyraziło chęć poznania naszego modelu lub porównania go z konkurencją. To świadczy o bardzo wysokiej pozycji Forda Focus na rynku - powiedział Adam Kołodziejczyk, prezes Ford Polska.

>>Zobacz więcej o plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2008<<

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w 2008 r.

Miejsce

Marka

Punkty*

1

Volkswagen

1190526

2

Toyota

1088776

3

Opel

934761

4

Ford

894632

5

Skoda

813757

6

Fiat

796062

7

Renault

675903

8

Mercedes

652182

9

Honda

636548

10

Citroen

635865

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Jeszcze bardziej zacięta i wyrównawa była rywalizacja w kategorii najbardziej popularna marka. Dokładnie po sześć razy w zestawieniach miesięcznych triumfowały Toyota i Volkswagen, jednak to niemiecka marka wykazała się lepszym finiszem, zwyciężając w trzech ostatnich w ubiegłym roku notowaniach i tym samym minimalnie triumfując w końcowym rankingu. Decydującym mógł okazać się tu fakt, iż Volkswagen miał dwóch swoich przedstawicieli wśród najbardziej popularnych modeli, Toyota zaś tylko jednego. Tym samym zakończona została trwająca trzy lata hegemonia Toyoty w tej kategorii.

Również na pozostałych miejscach w tym rankingu brakowało w ubiegłym roku i jakichś większych przetasowań, i niespodziewanych rozstrzygnięć. Najczęściej, obok dwóch zdecydowanych liderów, w ścisłej czołówce plasowały się jeszcze Opel i Ford, które w ostatecznym rozrachunku zajęły dwa kolejne miejsca. Obie te marki, podobnie jak i piąta w rankingu Skoda, miały po dwa swoje modele w czołówce, które stanowiły "siłę napędową" tychże marek. Pewnym zaskoczeniem można określić dość wysoką, ósmą lokatę Mercedesa, jedynej, podobnie jak i przed rokiem, marki z segmentu premium, jaki znalazł się w czołowej dziesiątce.

Wyniki rankingu najbardziej popularnych marek nie odbiegają zbytnio od wyników sprzedażowych na polskim rynku. Wprawdzie niektóre marki faktycznie zajęły nieco wyższą bądź niższą lokatę, jednak ogólnie potwierdziły się preferencje nabywcze polskich kierowców.

>>Zobacz więcej o plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2008<<

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w 2008 r.

Miejsce

Marka

Punkty*

1

Mercedes Sprinter

93432

2

 Fiat Ducato

58612

3

Ford Transit

57170

4

Volkswagen Transporter

54927

5

Iveco Daily

47030

6

Mercedes Vito

46012

7

Citroen Jumper

43932

8

Skoda Fabia

43600

9

Nissan Navara

42917

10

Renault Master

42542

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Ranking najbardziej popularnych samochód użytkowych, a więc tych, które są wykorzystywane w działalności gospodarczej (decydującym czynnikiem była tu możliwość odliczania 100% podatku VAT), uzależniony jest w dużej mierze od panujących przepisów podatkowych. Rok 2008 był pod tym względem w miarę stabilny i nie przyniósł zmian w przepisach podatkowych dotyczących możliwości odliczania podatku VAT od aut wykorzystywanych w prowadzonej działalności gospodarczej.

O ile jednak 2007 rok, w którym obowiązywały identyczne rozwiązania podatkowe, przebiegał pod znakiem istnego boomu na auta typu pickup, to ubiegły rok upłynął pod znakiem ponownego powrotu do aut z segmentu MCV. Zdecydowanym zwycięzcą tej kategorii już po raz czwarty został Mercedes Sprinter, który triumfował aż jedenaście razy w ubiegłym roku w rankingach miesięcznych. Jedynym autem, któremu udało się zdetronizować Sprintera był w kwietniu Fiat Ducato, dlatego też druga lokata w zestawieniu rocznym nie powinna specjalnie dziwić.

W 2008 roku tylko jeden pickup zdołał zająć miejsce w pierwszej dziesiątce. Dziewiąta lokata Nissana Navary może być odebrana z lekkim rozczarowaniem, pamiętając o tym, że rok wcześniej model ten okazał się zwycięzcą tej kategorii. Obok aut typowo dostawczych i jednego pickupa w pierwszej dziesiątce znalazł się ponadto jeden przedstawiciel segmentu dwuosobowych vanów - Skoda Fabia zajęła ósmą pozycję.

Stabilizacja przepisów podatkowych w segmencie pojazdów użytkowych nie trwała jednak zbyt długo. Grudzień 2008 roku przyniósł jedną niezwykle istotną decyzję. Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości ponownie może przewrócić do góry nogami klasyfikację najbardziej popularnych aut użytkowych, ale to już temat na 2009 rok...

>>Zobacz więcej o plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2008<<

Tematy w artykule: raporty Internetowy Samochód Roku

Podobne wiadomości:

Kupujemy coraz mniej diesli

Kupujemy coraz mniej diesli

Aktualności 2016-04-19

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Aktualności 2016-02-04

Komentuj:

~i zet. 2009-05-07

o tak, kosmiczny civic to piękne autko, hondę proszę o dopracowanie elektroniki

Joasia71 2009-05-07

I TAK trzymać !!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport