mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford Polska w 2003 roku

Ford Polska w 2003 roku

Choć rok jeszcze nie dobiegł końca, to jednak Ford Polska może uznać go za udany. Spółka odnotowała wzrost sprzedaży oraz zwiększyła swój udział w rynku.

Sprzedanych zostało już 26.560 aut, a że do końca roku zostały jeszcze dwa tygodnie, liczba ta może się jeszcze powiększyć. Już teraz wzrost sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku przekroczył 45%. Równie istotnym i znaczącym sukcesem było zwiększenie udziału marki na polskim rynku do rekordowej dla firmy wielkości 7%. Pod tym względem Ford Polska od trzech lat  stale powiększa swój udział i planuje dalszą ekspansję w celu zajęcia "właściwej dla marki" pozycji na rynku krajowym. Obecnie Ford zajmuje 7. miejsce wśród wszystkich obecnych na krajowym rynku producentów.

Najlepszą sprzedażą może pochwalić się Focus, do końca listopada kupiło go 10.580 klientów, co stanowi 14-procentowy wzrost do roku ubiegłego. O 25% więcej sprzedanych zostało sztuk modelu Mondeo, a o 35% dostawczego Transita.

Tak spory wzrost był niewątpliwie spowodowany dwoma związanymi ze sobą czynnikami. Naszym przyszłorocznym przystąpieniem do UE i w konsekwencji wzrostem cen aut nowych oraz zmianami w prawodawstwie w dziedzinie homologacji aut ciężarowych i odliczeniami VAT od zakupu aut osobowych. Wzrost cen nawet o 12-15 procent spowoduje spadek sprzedaży, firma nie podała przyszłorocznych prognoz sprzedaży, jednak Ford Polska liczy na kolejny wzrost udziału w rynku do 7,5%. Jak powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o., możliwe będzie to dzięki relatywnie mniejszym podwyżkom cen niż u innych marek, co ma doprowadzić do ukształtowania się podobnej struktury cenowo-markowej jak w Niemczech, najbardziej miarodajnym rynku samochodowym w Europie.

Poprawia się także wizerunek firmy wśród dealerów. Poziom zadowolenia wzrósł z 7,1 w 2002 do 8,1 w br. (w 10-stopniowej skali), co plasuje firmę Ford na drugim miejscu wśród wszystkich koncernów motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku.

Polski rynek, należy do tzw. "dream teamu" europejskich rynków samochodowych (obok Czech i Grecji), co wyraża się szybkim wzrostem sprzedanych aut. Jednak nie tylko sprzedaż samochodów jest ważna dla Ford Motor Company. W tym roku koncern dokonał zakupów na kwotę 300 mln USD komponentów u polskich producentów (osprzęt silnika i skrzyni biegów, pasy bezpieczeństwa, amortyzatory, koła, wiązki elektryczne).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport