mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford S-MAX: Nowy van na Europę

Ford S-MAX: Nowy van na Europę

Ford of Europe ujawnił dziś oficjalną nazwę, którą otrzyma niecierpliwie oczekiwana seryjnie produkowana wersja niedawno prezentowanego samochodu koncepcyjnego Ford SAV. Nowy samochód będzie nosił nazwę Ford S-MAX.

Ford S-MAX: Nowy van na Europę

Nowa nazwa sugeruje, że Ford S-MAX ma łączyć sportowy styl i z uniwersalnym i bardzo obszernym wnętrzem.

Ford S-MAX jest najnowszym modelem w ofercie pojazdów europejskiej filii Forda. Podobnie jak Ford Focus C-MAX, nawiązuje on do formuły uniwersalnego minivana i w ofercie Forda plasuje się między wersją kombi Forda Mondeo i dużym 7-miejscowym minivanem Ford Galaxy. Najnowszy model będzie produkowany obok nowych wersji Forda Mondeo i Forda Galaxy w zakładach Forda w Genk w Belgii. Ceny nowego modelu Ford ujawni bezpośrednio przed wprowadzeniem nowego samochodu do sprzedaży w połowie tego roku, zaś dokładniejsze informacje na temat danych technicznych zostaną podane do wiadomości przy okazji światowej premiery nowego modelu podczas Salonu Samochodowego 2006 w Genewie.

Nowa nazwa dla nowej kategorii samochodu 
Z nowym Fordem S-MAX amerykańska marka wchodzi do nowego dla siebie segmentu rynku samochodów osobowych. Samochodów mających trzy rzędy siedzeń oraz sylwetkę i proporcje oddające aktywny styl życia użytkowników.

Nabywcy Forda S-MAX będą mieli możliwość wyboru nowego systemu składanych na płasko foteli FFS (Ford Fold Flat System) w wersji z dwoma lub trzema rzędami siedzeń, uzyskując w efekcie wnętrze o konfiguracji odpowiednio 5 lub 5+2 miejsc. Tym samym koncepcja zmiennej konfiguracji foteli, zaprezentowana po raz pierwszy w drugim modelu Forda serii MAX –  Fordzie Focus C-MAX, idzie o krok dalej. Z kolej symbol „S” w nazwie samochodu oznacza maksymalizację użytecznej przestrzeni w ramach eleganckiej, sportowej sylwetki, bez jakiegokolwiek uszczerbku dla urody nadwozia i przyjemności prowadzenia i podróżowania.

Ford – stylistyka i nowoczesna technika
Oferując obok siebie modele Ford S-MAX i nową generację Forda Galaxy, europejska filia Forda zdecydowanie wzmacnia swoją ofertę w segmentach rynku obejmujących samochody duże. Dążąc do osiągnięcia założonych celów, Ford zrealizował program projektowania i konstruowania modelu S-MAX całkowicie we własnym zakresie, w odróżnieniu od przedsięwzięcia joint-venture z innym producentem pojazdów, które zaowocowało poprzednią generacją minivana Ford Galaxy, który zyskał znaczną popularność. Ford S-MAX jest także pierwszym seryjnie produkowanym modelem Forda, w którym wyraźnie widoczne są elementy nowej konwencji stylistycznej "kinetic design", zaprezentowanej po raz pierwszy w pokazywanym podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie studium stylistycznym Ford iosis.

Stało się to możliwe dzięki realizowanej przez Forda koncepcji daleko idącego wykorzystania dostępnych technologii, podobnych rozwiązań konstrukcyjnych i platform podwoziowych w wielu różnych modelach. Koncepcja ta daje daleko idące możliwości tworzenia coraz to nowych i coraz bardziej zróżnicowanych koncepcji nadwoziowych i dalszego wzbogacania oferty modelowej. 

Z Belgii na drogi całej Europy
Ford S-MAX jest wytwarzany w belgijskich zakładach Forda w Genk, gdzie produkowany jest także Ford Mondeo. Obecnie w zakładach tych, kosztem 715 mln euro realizowany jest program inwestycji i modernizacji bazy produkcyjnej, przede wszystkim z myślą o nowym, elastycznym systemie produkcji.

Od dnia otwarcia zakładów w 1964 roku w Genk wyprodukowano ogółem ponad 12 mln pojazdów. Belgijska fabryka Forda należy do najnowocześniejszych zakładów montażowych w Europie i odgrywa znaczącą rolę w realizacji nowej strategii Forda opierającej się na odchudzaniu procesów produkcyjnych (lean manufacturing). W fabryce w Genk będzie produkowana także nowa generacja Forda Mondeo, która ma pojawić się w 2007 roku.

Zakład w Genk obecnie pracuje na dwie zmiany i zatrudnia 4946 osoby. W ubiegłym roku bramy fabryki opuściło ogółem 207,163 nowo wyprodukowanych samochodów.

 Zobacz także: Ford na targach NAIAS w Detroit 2006

Nowy Mustang w lecie (Ford Shelby GT 500)

- CUV Forda (Ford Edge)

- Ekologiczny Reflex Forda (Ford Reflex)

 Czytaj także:

Ford SAV potwierdzony 2005-06-29

Sportowo-rekreacyjny prototyp Forda 2005-03-02

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford S-MAX
Ford S-MAX
Cena podstawowa już od: 107 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford S-MAX Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford S-MAX

Podobne wiadomości:

Ford Mustang przeszedł delikatny lifting

Ford Mustang przeszedł delikatny lifting

Premiery 2017-01-18

Ford Bronco powraca

Ford Bronco powraca

Aktualności 2017-01-10

Komentuj:

~szwung 2006-07-27

Coś wspaniałego. Ford jak chce to potrwfi.

~Damian_wołomin _city 2006-04-26

ten samochód to jest to takie samochody mi sie podobaja :D:D:D:D:D:D chciał bym taki mieć :):):):):): może ktos mi zafunduje jak tak to nr gg*3081137 piszcie jak coś narka

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Podobno dobrego gustu nie można kupić nawet za największe pieniądze. Jednak całkiem spora suma pieniędzy pozwoli nam kupić coś totalnie bezgustownego. Oto najnowszy samochód od Dartz, który jest potwierdzeniem.