mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford: Żadnych fuzji, żadnych sprzedaży

Ford: Żadnych fuzji, żadnych sprzedaży

Mimo odnotowania kolejnych rekordów deficytowych w trzecim kwartale roku Ford nie zamierza szukać aliansu z innym producentem samochodów. Nie zamierza sprzedawać także firm-córek, które od pewnego czasu są kulą u nogi amerykańskiego giganta samochodowego.

Ford: Żadnych fuzji, żadnych sprzedaży
Tak stanowczo w sprawie kryzysu finansowego wypowiedział się szef marki Ford, Alan Mulally. Główny zarządca amerykańskiego potentata samochodowego nie udzielił również żadnych konkretnych informacji na temat ewentualnej sprzedaży innej marki wchodzącej w grupę Forda, brytyjskiego Astona Martina.

Według najświeższych statystyk deficyt Forda w trzecim kwartale roku sięga już kolosalnej sumy 5,8 miliardów dolarów. Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku deficyt ten wynosił „zaledwie“ 284 miliony dolarów. To właśnie na skutek tych ujemnych bilansów handlowych w kręgu motoryzacyjnym podniosły się głosy, że Ford rzekomo szuka kooperanta bądź firm pośrednio związanych z branżą w celu wykupienia części udziałów i rozpoczęcia wspólnej produkcji samochodów. Po nieudanej fuzji koncernu Renault-Nissan z głównym konkurentem Forda, General Motor, pojawiły się spekulacje o ewentualnej próbie połączenia francusko-japońskiego producent właśnie z firmą Alana Mulally.

Same władze Forda o niekorzystnych wynikach finansowych wypowiadają się zgodnie, że kryzys w amerykańskim oddziale marki jest bardzo duży, a osiągane noty w sprzedaży nie do zaakceptowania. Mimo to Ford nie zamierza ani się łączyć ani nic sprzedawać. Jak podają statystyki producenta należąca do Forda Premier Automotive Group (PAG) – filia zrzeszająca marki Volvo, Jaguar, Aston Martin i Land Rover, zwiększyła straty ze 108 milionów dolarów w roku 2005 do 593 milionów w amerykańskiej walucie w roku biegłym.

Co więc zamierza zrobić Ford, jeśli w grę nie wchodzi połączenie z innym producentem lub też odsprzedaż mniejszych marek? Jak mówi w wywiadzie dla internetowego wydania gazety „Financial Times“, szef Forda Alan Mulally, amerykański producent będzie koncentrować się na budowie ekonomicznych samochodów na rynek Stanów Zjednoczonych oraz na lepszym zaspokajaniu potrzeb klientów.

Dowiedz się więcej o marce Ford

Czytaj także:

Są chętni na Astona Martina 2006-10-20

Jaguar, Volvo i Land Rover nie na sprzedaż 2006-09-28

Ford czeka w kolejce na alians z Renault 2006-08-24

Toyota grozi amerykańskim gigantom 2006-08-02

Komentuj:

~raiders 2006-10-27

znany wierszyk ale dawno już nie aktualny

~Mat 2006-10-27

Ford nic nie wort a Fiat to jego brat...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport