mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford najlepiej oceniony przez dealerów

Ford najlepiej oceniony przez dealerów

Już po raz kolejny Polska Izba Motoryzacji i firma Ernst&Young przeprowadziły niezależne badanie satysfakcji dealerów samochodowych, które obrazuje, jak oceniają importerów samochodów ich własni dealerzy.

Ford najlepiej oceniony przez dealerów
Badanie zostało przeprowadzone, według standardów realizowanych w krajach Unii Europejskiej i USA, między 1 października 2009 a 31 stycznia 2010 roku. Wzorem lat ubiegłych w badaniu wzięli udział właściciele oraz osoby zarządzające stacjami dealerskimi, posiadającymi autoryzację sprzedaży oraz napraw serwisowych. W pięciostopniowej skali, gdzie 1 było oceną najniższą, a 5 najwyższą, oceniane były poszczególne aspekty "satysfakcji dealerskiej". Łącznie wypełniono 238 ankiety, co stanowi 20% badanego rynku dealerskiego. Przyjęta metodologia spowodowała, że w klasyfikacji nie zostały ujęte niektóre marki.

Wzorem lat ubiegłych, dla zachowania spójności badania, ocena "satysfakcji dealerskiej" została oparta na trzech kategoriach, według których dealerzy dokonywali oceny swoich importerów:
- pierwszą z nich jest produkt, jego jakość, dostępność, niezawodność.
- drugą kategorię stanowiła polityka producenta/importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. Oceniane były m.in. konkurencyjność strategii rynkowych oraz podejście do prowadzenia biznesu.
- trzecią była ocena importera jako firmy, wpisanej w polskie realia, zatrudniającej konkretnych ludzi, posiadającej własną kulturę organizacyjną.

Spośród 21 sklasyfikowanych w badaniu marek, najwyższą zbiorczą ocenę satysfakcji dealerów otrzymał Ford. Z wynikiem 4,14 awansował z zajmowanej w ubiegłym roku 3 pozycji i jako jedyny uzyskał ocenę powyżej 4. Warto w tej klasyfikacji zwrócić uwagę na znaczne zmiany w zajmowanych pozycjach w stosunku do ubiegłego roku przez marki Fiat i Chevrolet. Średnia ocena dla całego rynku wyniosła 3,33 i była o 0,23 niższa niż w 2008 roku.

1. Ford 4,14 +0,42 +2
2. Mercedes 3,95 -0,17 -1
3. Volvo 3,67 -0,40 -1
4. Skoda 3,53 -0,09 +3
5. Toyota 3,51 -0,14 -1
6. Fiat 3,43 +0,21 +14
7. Chevrolet 3,30 +0,78 +18
8. Seat 3,27 -0,36 -3
9. Subaru 3,23 -0,09 +5
10. Lexus 3,13 n/a n/a
11. Honda 3,09 -0,37 -2
12. Suzuki 3,08 -0,54 -6
13. Saab 2,98 -0,4 -3
14. Hyundai 2,97 -0,33 +2
15. Audi 2,92 -0,33 +4
16. Peugeot 2,92 -0,19 +5
17. Opel 2,85 -0,11 +6
18. Volkswagen 2,78 -0,57 -6
19. Chrysler 2,40 -0,35 +5
20. Dodge 2,02 n/a n/a
21. Jeep 2,02 n/a n/a

Analizując oceny wzrostu dochodów w minionym roku oraz prognozy na nadchodzący rok można zauważyć największy wzrost optymizmu u dealerów Fiata i Chevroleta. Najmniej optymistycznie ten aspekt oceniają przedstawiciele Hondy i Mercedesa. Aspekt pomocy ze strony importera został najwyżej oceniony przez dealerów Forda. Największy wzrost ocen w tej kategorii widoczny jest u dealerów Chevroleta, Subaru i Saaba. Niezawodność produktów i polityka gwarancyjna zostały najwyżej ocenione przez dealerów marek Ford i Toyota, które awansowały aż o 9 pozycji. Ogromny wzrost ocen (+1,18) w tej kategorii zanotował Chevrolet zajmując 5. pozycję (+21) wśród sklasyfikowanych marek.

Na końcu ankiety respondenci zostali poproszeni o wystawienie ogólnej oceny współpracy z importerem. Oceny w tej kategorii są bardzo zbliżone do generalnych wyników badania satysfakcji dealerskiej - na czołowych pozycjach uplasowały się Mercedes, Ford, Volvo i Skoda, zaś na końcu listy znalazły się (od końca) Dodge, Jeep, Chrysler oraz Volkswagen.

Ciekawie prezentują się wyniki odpowiedzi na pytania, czy dealerzy stając przed ponownym wyborem zdecydowaliby się na wybór tej samej marki, a jeżeli nie, to którą markę by wybrali. Największym uznaniem wśród dealerów, którzy mieliby ponownie stawać przed wyborem marki cieszą się Mercedes (16%), Skoda (11%) i Toyota (11%). Natomiast dealerzy Volvo (75%), Mercedesa (64%) i Toyoty (60%) byliby najbardziej skłonni ponownie wybrać tę samą markę. Wśród respondentów nieznacznie wzrosła liczba tych, którzy w ogóle nie zdecydowaliby się na zostanie dealerem.

Podobne wiadomości:

Nowy salon Mazdy we Wrocławiu

Nowy salon Mazdy we Wrocławiu

Aktualności 2016-06-23

Oto najwięksi dealerzy samochodów w Polsce

Oto najwięksi dealerzy samochodów w Polsce

Aktualności 2016-03-22

Komentuj:

~mir 2010-03-18

a gdzie jest np. nissan taka marka nie istnieje

~Marek 2010-03-18

Nie dziwi niskie, 15-te miejsce audi. Wystarczy przejść się do polskiego dealera żeby zobaczyć ignorancję i niewiedzę pracowników. Dlatego swój samochód sprowadziłem zza granicy - taniej, szybciej i lepiej.

~abc 2010-03-18

Co tez Kołodziejczyk obiecał dealerom? Zmienne marże uwzglądniające satysfakcję z badań dla dyrektora?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport