mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford nie ma się czym chwalić

Ford nie ma się czym chwalić

W czwartek Ford Motor Co. podał do wiadomości niekorzystne dla siebie wyniki za trzeci kwartał tego roku. Przez spadek sprzedaży samochodów klasy SUV (sport utility vehicles), które są podstawą amerykańskiego rynku koncern zanotował stratę.

Drugi co do wielkości producent z USA stoi przed obliczem kryzysu finansowego. W porównaniu do roku ubiegłego firma spikowała z 266mln USD zysku do 284mln USD straty w tym roku. Nie napawa to optymizmem również udziałowców, taki wynik oznacza bowiem, że właściciele Forda stracili 15 centów na każdej posiadanej akcji firmy. To wynik gorszy niż ten przewidywany przez analityków.

Ford sytuację tłumaczy dużymi wydatkami (m.in. wsparcie finansowe Visteon Corp – byłego dostawcy części) w tym okresie, co spowodowało krótkoterminową niedochodowość. Producent przewiduje zamknięcie całego roku z zyskiem na minimalnym przewidywanym poziomie od 1 do 1,25 USD na jedną akcję.
 
Ostatni kwartał był pierwszym od końca 2003, w którym Ford odniósł stratę. Słaby wynik jest rezultatem kondycji rynku za oceanem, który  popadł w długotrwałe otępienie. Mimo masowej akcji promocyjnej (przede wszystkim obniżka cen) sprzedaż aut w USA spadła w tym roku o 1,3%. Ford jednak zdaję się lepiej radzić sobie z kryzysem niż jego najpoważniejszy konkurent – GM (Kryzys w Delphi przyczyną kłopotów GM), który tydzień temu ogłosił stratę za kwartał w wysokości 1,6mld USD, wynikającą z dramatycznego obniżenia sprzedaży dochodowego segmentu średnich i dużych aut terenowych wywołanego wysokimi cenami benzyny na rynku.

Trudna sytuacja na rynku zaognia konkurencję i jeszcze bardziej obniża zyski z działalności. Koncerny poszukują obniżki kosztów, nie wykluczone są więc cięcia  zarobków i ograniczenie zatrudnienia w samochodowych gigantach.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.