mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ford produkuje najszybciej

Ford produkuje najszybciej

Centralna fabryka Forda of Europe znajdująca się w Kolonii jest najbardziej produktywnym zakładem w Europie. Według branżowej gazety "Automobilwoche" powołującej się na raport firmy Harbour Consulting średni czas wytwarzania samochodów w tej fabryce wynosi zaledwie 12,6 godzin.

Ford produkuje najszybciej
Choć oficjalnie dane zebrane w fachowo nazwanym raporcie „Harbour Report 2007” nie zostały podane do wiadomości publicznej niemieckie medium uzyskało możliwość opublikowania części istniejących już materiałów. Wynika z nich, że fabryka Forda na wybudowanie jednego auta potrzebuje średnio 12,6 godzin. Tym samym koloński zakład zdetronizował ubiegłorocznego lidera, fabrykę Nissana mieszczącą się na przedmieściach angielskiego Sunderlandu. Mimo utraty pierwszego miejsca w zestawieniu ogólnym, filia Nissana ustanowiła nowy rekord w czasie produkcji aut kompaktowych. Nowy model japońskiej marki o zabarwieniu crossovera – Qashqai, jest tam budowany w 14,7 godzin.

Zdaniem analityków Harbour Consulting samochody budowane coraz szybciej głównie dlatego iż w fabrykach konsekwentnie wdrażane są nowe systemy zarządzania produkcją, które przyczyniają się do ograniczenia ilości „stacji pośrednich” podczas całego cyklu produkcyjnego gdzie konkretny egzemplarz otrzymuje swoje kolejne elementy. I tak w tym zestawieniu ponownie najmniej razy na stacjach zatrzymują się modele Nissana w miejscowości Sunderland. Almera, Note, Primera i wspomniany wcześniej Qashqai odwiedza 84 stanowiska montażu. Najdłuższy proces produkcji od pierwszej śrubki do finalnego efektu przechodzą dwa niemieckie auta: Audi A3 w Ingolstadt przejeżdża na taśmie przez 271 stanowisk, zaś Volkswagen Golf (i wersja Golf Plus) w Wolfsburgu nawet przez 284 stacje.

Komentuj:

~~*|*~ 2007-09-25

Nie. Z tego, że zamiast pana Mietka, który przed przykręceniem śrubki musi 1/2h szukać właściwego klucza i 5 razy podłubać w nosie, teraz tę śrubkę wkręca maszyna w ok. 1 sekundę. Jest jednak i druga strona medalu. Czynnik ludzki posiada zdolność aktywnego monitorowania procesu i w razie jakichś problemów, może je rozwiązać. Niestety maszyna nie posiada rozumu i dlatego im bardziej procesy produkcji samochodów będą zmechanizowane i zautomatyzowane, tym więcej będzie bubli na rynku. Już można zauważyć, że nawet marki, które kilkanaście/dziesiąt lat temu były synonimem jakości, produkują więcej niedoróbek. Rządzi chińszczyzna i cost-cutting. Takie czasy.

~ford 2007-09-24

Pewnie oszczęności biorą się z pomijania zabezpieczenia antykorozyjnego - vide focus, mondeo, fusion...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport