mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Forza Italia pod Warszawą

Forza Italia pod Warszawą

Rozalin pod Warszawą w minioną sobotę był miejscem czwartej już edyzji Festiwalu Miłośników Włoskiej Motoryzacji. Na tej imprezie pojawiło się ponad dwieście aut oraz tysiąc miłośników aut pochodzących z Italii.

Forza Italia pod Warszawą
Tegoroczna edycja zlotu miłośników włoskiej motoryzacji, ale i kultury zorganizowana została na terenie parku przylegającego do XIX-wiecznego pałacyku, zaprojektowanego przez polskiego architekta o włoskich korzeniach, Henryka Marconiego. W jednym miejscu zgromadzone zostały istne perełki motoryzacji pochodzące z Półwyspu Apenińskiego. Absolutnym unikatem okazała się Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku. Towarzyszyła jej druga Fulvia - przygotowana do rajdów wersja 1.3 Coupe Monte Carlo z 1972 roku, którą właściciel regularnie startuje w rajdach pojazdów zabytkowych.

Jak zwykle silna była reprezentacja samochodów marki Alfa Romeo. Miłośnicy klasyki mogli zachwycić się wspaniałą Giulią Spider z 1964 roku oraz jej siostrzanymi wersjami z nadwoziem coupe - GT Bertone. Wśród nieco młodszych klasyków nie zabrakło modeli 164, w tym pierwszego na świecie egzemplarza odmiany Q4 (prototyp zbudowany w zakładach Steyr-Puch). Dwa egzemplarze Alfy Romeo 4C (w tym jeden w wersji Launch Edition) wzbudząły większe zainteresowanie niż zaparkowane nieopodal Lamborghini Gallardo LP560-4. Na zlocie pojawił się także "przedstawiciel" marki z Maranello - Ferrari 328 GTS. Również miłośnicy jednośladów nie byli zawiedzeni - licznie stawili się właściciele wyczynowych Ducati, Moto Guzzi, Aprillii oraz uroczych skuterów Vespa i Lambretta.

Jak zwykle organizatorzy zadbali o atrakcje, które nie pozwalały uczestnikom na nudę. Cześć załóg wzięła udział w rajdzie turystyczno-nawigacyjnym, podczas którego musiała zmierzyć się z podchwytliwymi pytaniami dotyczącymi różnych miejsc na trasie. Ponadto zorganizowane zostały niełatwe konkursy wiedzy o Włoszech oraz o włoskiej motoryzacji. Rywalizacja nie towarzyszyła za to warsztatom makaronowym, gdzie pod okiem szefa kuchni włoskiej restauracji "Incanto" można było własnoręcznie przygotować świeżą "pastę".

Uczestnicy, dla których głównym powodem przybycia na zlot była jednak motoryzacja, wzięli udział w wykładach, podczas których można było zapoznać się z historią obchodzącego w tym roku swoje 60. urodziny modelu Alfa Romeo Giulietta, oraz posłuchać o odbywającym się od 1929 roku konkursie elegancji Villa d'Este nad jeziorem Como.

Największą atrakcją spotkania był jednak konkurs elegancji, podczas którego uczestnicy mogli zaprezentować swoje maszyny i siebie, bowiem niektórzy przygotowali się do tego wyjątkowo starannie, dobierając odpowiednie stroje - w pamięci szczególnie zapadła replika oryginalnego kombinezonu pracownika fabryki Lambretta. Jury, w składzie którego zasiedli Anna Molgo reprezentująca Pałac Rozalin i Julia Wollner z magazynu "La Rivista" oraz Marek Babiński z firmy Carserwis i Paweł Boruta z Ducati Polska, wyłoniło "Pojazd Zlotu Forza Italia 2014". Została nim Alfa Romeo Giulia Spider z 1964 roku. Wyróżnienia otrzymały natomiast Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku oraz skuter Lambretta.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport